Att rensa i kalendern

Jag känner mig konstant sysselsatt. Trots att jag bara jobbar 25%. När försäkringsbolaget skulle boka tid för husbesiktning så hade vi ett sjå att hitta en ledig tid.

Jag fattar verkligen inte hur jag ska få ihop mitt liv om jag ska jobba mer när jag redan känner att det är för mycket.

Förrförra veckan hade jag boendestöd 2 gånger, husbesiktning, psykolog, vårdcentral (för mitt sår har FORTFARANDE inte läkt). Förra veckan hade jag boendestöd 2 gånger, besök av rörmokare, vc-besök, arbetsterapeut och läkarbesök. Den här veckan är det "bara" boendestöd 2 gånger, anställningsintervju, psykolog och vc-besök. Jag måste byta hjul på bilen den här veckan också.

Och sen behöver man också borsta tänderna, duscha, byta lakan, gå promenader och göra andra saker på to-do-listan.

Jag har ju också behov av att göra roliga och meningsfulla saker ibland så att jag orkar med livet. Men det händer att jag känner att jag inte orkar med att göra något roligt. Jag kan tänka att vad fan odlar jag spenat för när jag kan köpa spenat i affären. Allt det där jag tänker ska ge mitt liv mening, känns meningslöst. Varför ska jag sätta upp fågelholkar? Varför ska jag odla blommor? Varför ska jag göra bihotell? Varför ska jag anlägga skogsträdgård? Varför ska jag odla sallat och brytbönor? Jag försöker ju göra de här sakerna för att orka med livet. Så jag tvingar mig att göra dessa saker ändå, fast det känns meningslöst. Något LITET varje dag. För det är depressionen som säger att det är meningslöst. Skulle jag sätta mig och inte göra något alls, så skulle depressionen få fritt spelrum och jag skulle antagligen gå under.

Jag har för övrigt inte kommit till skott och jobbat något alls idag än. Om två timmar ska jag träffa psykologen och sen är klockan redan två på dagen.
 

Vad som händer i framtiden spelar just nu ingen roll, ingen av oss vet utan det är här och nu som vi kan påverka vårt liv. Vi kommer alla behöva ta tag i våra framtida, egna, liv så bättre att släppa det här och släppa tråden för det kommer inte komma några lösningar.
Det har jag gjort, speciellt med tanke på att jag fick en varning på ett av mina inlägg. Då är det inte värt att engagera sig i TS trådar.
 
Jag har ju förmågan att kunna hålla mer än en tanke i huvudet och jag lär mig av mina erfarenheter. Jag väger för och emot. Jag begrundar olika scenarier. Fördelar och nackdelar.

Man kan vara frisk ena dagen och bli sjuk nästa. Man kan ha jobb ena dagen och bli av med jobbet nästa dag. Jag har en gedigen historik av att både vara sjuk och vara arbetslös. Och sånt lär jag kunna råka ut för igen. Och då måste jag klara av att hantera konsekvenserna av det. Jag har sett på nära håll hur skitdåligt det kan gå annars. Därför tycker jag det inte alls är en bra ide att sätta sig med högre utgifter som man inte kan krångla sig ur, för den dagen det skiter sig så vill jag inte hamna hos soc.

/fd. Stockholmsbo
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har ringt psykakuten två gånger idag, men båda gångerna har jag lagt på luren innan jag kommit fram. Jag tycker inte att mitt...
Svar
6
· Visningar
636
Senast: ginnies
·
  • Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
2 485
Senast: Exile
·
  • Artikel
Dagbok Är det möjligt att ta sig ur en depression? Klart det är ... Men det känns rätt tröstlöst. Jag har varit inne i en rätt djup depression...
Svar
18
· Visningar
1 526
Senast: Blyger
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
1 106
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp