Vårföräldrar 2015 #6

En stor fastighet med massa lägenheter och företag har brunnit sen kl 4 i morse i staden här :( Sååå fruktansvärt! Känner en som bor där. Ingen har otroligt nog kommit till skada men många hem förstörda. Man får sig en tankeställare så nu ska vi skaffa brandstege och flera släckare.
Usch bränder är en riktig skräck, speciellt dessa tider med tända ljus och raketer osv.
 
Är det fler än jag som fortfarande, efter snart nio månader, regelbundet går och tittar efter så bebisen andas under sovstunder? Trodde jag skulle lagt av med det vid det här laget men icke ;)
 
Gott nytt år på er!

Här sov sig avkomman genom hela nyårsafton.
Jag är mäkta imponerad av den bedriften med tanke på mängden raketer som avfyrades av grannarna.
 
Absolut @Lo_ ! Kollar ofta ;) första barnet hade andningslarm, men kände att det gick utan denna gång, men kollar ofta ändå :)
 
  • Gilla
Reactions: Lo_
Är det fler än jag som fortfarande, efter snart nio månader, regelbundet går och tittar efter så bebisen andas under sovstunder? Trodde jag skulle lagt av med det vid det här laget men icke ;)
Jepp... jag sover typ bättre om hon sover lite oroligt så jag känner henne böka runt :p
 
Idag ska jag jobba :nailbiting:
Oh, hur känns det? Kommer säkert gå hur bra som helst.

Jag jobbade mitt första pass igår och det känns helt ok, även om jag saknade sonen något enormt på vägen hem.

Sonens första tand är på väg upp nu. Den ligger i startgroparna och han har varit grinig i natt så den växer nog till sig i veckan. :)
 
  • Gilla
Reactions: Lo_
Idag ska jag jobba :nailbiting:
Hoppas det går bra:). Jag har ju redan gjort det ett bra tag och vissa dagar är tuffare än andra, men oftast är det helt okej. Vi brukar ringa med FaceTime på rasten, Lo försöker äta upp telefonen :D och jag får se henne litegrann :love:. Och jag får fortfarande ofta möjlighet att ta igen min frånvaro på natten då hon sover väldans oregelbundet ;).
 
Vi ska på extravägning på BVC imorgon, tveksamt om vi är tillbaka på kurvan. Vissa dagar äter hon helt ok, andra vill hon bara amma och suga på en gurkbit. Känner att det börjar bli dags att sluta amma nu men det är lite dubbelt eftersom hon periodvis inte äter så bra och fortfarande vill amma...
 
Nu har sonen fått två små riskornständer. :D Lagom till jul och åttamånadersdagen. Det märks att de växer men inte jättefarligt just nu iaf.

Han har till och med vaknat flera jättetidiga morgonar och tagit lång lång tid att somna om!
What?? Inte van! :nailbiting: :angel::p:D
 
Nu har sonen fått två små riskornständer. :D Lagom till jul och åttamånadersdagen. Det märks att de växer men inte jättefarligt just nu iaf.

Han har till och med vaknat flera jättetidiga morgonar och tagit lång lång tid att somna om!
What?? Inte van! :nailbiting: :angel::p:D

Gilla på tänderna, inte på de tidiga morgnarna. :D
 
Vi ska på extravägning på BVC imorgon, tveksamt om vi är tillbaka på kurvan. Vissa dagar äter hon helt ok, andra vill hon bara amma och suga på en gurkbit. Känner att det börjar bli dags att sluta amma nu men det är lite dubbelt eftersom hon periodvis inte äter så bra och fortfarande vill amma...

Fler än vi som dippat alltså, vår BVC tyckte dock inte att det behövdes extravägningar.

Ställde mig och ongen på vågen idag och om vår våg är hyfsat korrekt så har ongen gått upp ungefär ett hekto i veckan sedan senaste vägningen hos BVC. Kan hon fortsätta i den takten blir vi förhoppningsvis godkända när vi ska till BVC om en månad.
 
Det gick bra att jobba! Kändes inte som jag varit borta utan det var pang på direkt :p Sakna barn hann jag inte göra haha!
Två dagar kvar nu sen är jag ledig en vecka innan jag jobbar två dagar till sen börjar jag nya jobbet :banana:

Åkte på valpkurs efter middagen så jag hann pussa lite på barnen bara så idag har jag inte sett mycket av dom.
 

Liknande trådar

Hoppning I natt börjar det! Någon mer som planerar att titta? SVT sänder: Torsdag 6 april 02.05 – 04.30 SVT1/Play. Hoppning 1:a rundan (natt...
Svar
7
· Visningar
1 132
Senast: Badtz Maru
·
Kläder & Bli fin Alltså, jag gillar inte att däringa i affärer och har blivit allt kräsnare med jag vill ha av en tröja. Nu är jag inne på jobbet eller...
Svar
0
· Visningar
341
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
428
Senast: Sirap
·
Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 105
Senast: Twirro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp