Vårföräldrar 2015 #6

Här hemma har vi lite feber, missnöje och pet i munnen, tänder på g? Väntar på att bli uppringd av BVC för att förhoppningsvis få tid en annan dag. För första gången nånsin typ så vill hon greja med en napp. Antar att det känns skönt mot tandköttet.
 
Åh jag tror att jag med kommer få mens snart (sambon chansar dock på att jag gravid men då måste jag va jungfru Maria eller nåt åt det hållet). Var på Ica igår och blev helt manisk och hann plocka på mig massa choklad, flera olika sorters fikabröd och stog och rev i glassdisken när sambon lyckades få stopp på min framfart :nailbiting:

Det var förövrigt mensen som var på ingång. Känns iaf skönt att ha sluppit i 8 månader :)
 
Åh A är så söt :love: Har lärt sig att ta sig ner från soffan själv och blir så stolt varje gång :D ibland när hon har för hög fart mot kanten får man påminna med "rumpan först" så vänder hon och kasar ner.

Hon tränar mycket på att ställa sig med stöd och sen släppa taget och stå själv också men funkar bara nån sekund eller två men hon är lika glad för det och kämpa vidare :p
 
Haft en mammig bäbis och en mattesjuk valp efter mig sen jag kom hem från jobbet :p:love:
Blir mest omställning för dom två som haft mig hemma mest fram till nu. J är ju mer van :)
 
Fler än vi som dippat alltså, vår BVC tyckte dock inte att det behövdes extravägningar.

Ställde mig och ongen på vågen idag och om vår våg är hyfsat korrekt så har ongen gått upp ungefär ett hekto i veckan sedan senaste vägningen hos BVC. Kan hon fortsätta i den takten blir vi förhoppningsvis godkända när vi ska till BVC om en månad.
Vi har ju dippat vi med.... men vi behövde ingen extra vägning så nästa gång blir den 4 feb, håller tummarna att han ökat något i vikt tills dess.
 
Nyfiken på hur vår fröken ligger på kurvorna nu. Vi har ju inte vart på BVC sen hon var 6 månader, alltså 4 månader sen. Borde få en kallelse typ nu eftersom vi skulle in vid 10 månader :)
 
Här är tand nr 2 och 3 på väg nu samtidigt. Gnälligt och febrigt är det. Verkar göra rätt ont i munnen också.

Idag är det -27 ute så det gör inte då himla mycket att det sammanfaller med skidsemester. Vi hade nog bara myst i stugan ändå. Och imorgon ska det bli ännu kallare :cautious:
 
Här är tand nr 2 och 3 på väg nu samtidigt. Gnälligt och febrigt är det. Verkar göra rätt ont i munnen också.

Idag är det -27 ute så det gör inte då himla mycket att det sammanfaller med skidsemester. Vi hade nog bara myst i stugan ändå. Och imorgon ska det bli ännu kallare :cautious:
Här kom tvåan och trean också samtidigt. Tand två var jätteseg så vi hade allt fokus på den och det var min svåger som såg att H på samma gång även fått första tanden uppe. Riktigt jobbigt var det ett tag och äter mycket bättre nu när tänderna är uppe.

Hoppas att ni får det mindre kallt snart! Mysigt med fjällen!
 
Hur gör ni med promenader nu när det är så kallt? -20 grader här, vågar man gå ut? Hur klär man bebis? Tänker även på ansikte? Har ingen rånarluva utan mössa enbart. :)
 
Hur gör ni med promenader nu när det är så kallt? -20 grader här, vågar man gå ut? Hur klär man bebis? Tänker även på ansikte? Har ingen rånarluva utan mössa enbart. :)

Klart du vågar gå ut. :) Klä på ongen på ett sätt du tycker verkar vettigt och gå ut. Verkar ongen frysa så går du bara hem igen. Det är inte farligt för nästan nio månader gamla barn att frysa lite kortare stunder.
 
Klart du vågar gå ut. :) Klä på ongen på ett sätt du tycker verkar vettigt och gå ut. Verkar ongen frysa så går du bara hem igen. Det är inte farligt för nästan nio månader gamla barn att frysa lite kortare stunder.
Ansiktet då? Själv fryser jag Somfan om ansiktet av att bara gå till garaget ungefär. :o
 
Ansiktet då? Själv fryser jag Somfan om ansiktet av att bara gå till garaget ungefär. :o

Det där är nog rätt så individuellt, jag fryser inte så fasligt om ansiktet (ändå är jag en frusen person i övrigt). Dessutom får ju ett barn som t.ex. sitter i bakåtvänd vagn inget vinddrag i ansiktet och det gör väldigt mycket.
 
Hur gör ni med promenader nu när det är så kallt? -20 grader här, vågar man gå ut? Hur klär man bebis? Tänker även på ansikte? Har ingen rånarluva utan mössa enbart. :)

Vi går ut! När äldsta var bäbis var jag ute och gick i 20 minus utan problem. På med massa bra kläder och ner i åkpåsen. Mössa med knyt under hakan så det täcker kinderna så funkar det för våra barn iallafall :)
 
Nu har lilla fröken här börjat gå efter möblerna. Det har hon inte vågat innan men nu byter hon mellan vår säng och sängbordet, går efter tvrumsbordet och byter från det till soffan :p

Hon fick en lära gå vagn i julklapp som hon lärt sig att ställa sig upp mot själv så hon kan gå med den när hon vill :D Det går undan i utvecklingen nu!
 
@Elisha Vi har varit ute en kortis nu på morgonen och ska snart ut igen och vi har minus 25 idag... (tyckte synd om dig igår @Imogen men nu är det lika kallt hos oss)

Här är det vantar som är största problemet, men jag kommer ta PoPs fleeceoverall med tumvantar under och vika över flärparna så att H inte kommer åt att dra av. Har vanliga kläder under fleecen, en extra polokrage, varm mössa med öronlappar och en dunjacka utanpå. Sedan ner i åkpåsen, så jag tror inte att han kommer frysa.

Nu ska jag leta rätt på halsduk till mig själv för jag håller med om att det blir kallt om kinderna.
 
Hur gör ni med promenader nu när det är så kallt? -20 grader här, vågar man gå ut? Hur klär man bebis? Tänker även på ansikte? Har ingen rånarluva utan mössa enbart. :)

-20 här med. Klart ni kan gå ut :) Rejält med kläder på bara.
Vi kör mössa som man kan knyta under hakan så skyddas det mesta av kinderna.

Här skulle jag egentligen ha börjat jobba i tisdags, men min hälsena åkte på en smäll av en hästhov så istället sitter jag i soffan med bandagerad fot... Väldigt olämplig timing måste jag säga :meh:
Kul att ringa och sjukskriva sig innan man ens hunnit tillbaka :down:
 

Liknande trådar

Hoppning I natt börjar det! Någon mer som planerar att titta? SVT sänder: Torsdag 6 april 02.05 – 04.30 SVT1/Play. Hoppning 1:a rundan (natt...
Svar
7
· Visningar
1 132
Senast: Badtz Maru
·
Kläder & Bli fin Alltså, jag gillar inte att däringa i affärer och har blivit allt kräsnare med jag vill ha av en tröja. Nu är jag inne på jobbet eller...
Svar
0
· Visningar
341
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
428
Senast: Sirap
·
Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 109
Senast: Twirro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Aktivering/leksaker
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp