Vårföräldrar 2016 del 2

Kan ju vara magsjuka oxå- får man lättare tydligen som gravid. Hade det två dygn själv och sen gick det över!
Jag tror inte det är magsjuka för det är såhär mitt illamående har fungerat hela graviditeten, har jag börjat spy så har det bara fortsatt:yuck:
Nu ikväll kom sambon och räddade en kvinna i nöd med lite färsk pasta och fräst parmaskinka. Salt å bra! Det har stannat i magen 30min! Rekord för dagen!!
 
Även idag har jag mått fantastiskt! Woho! :banana:

Nu ikväll har vi haft besök av två vänner med varsitt barn på 11 respektive 16 månader. Barnen var verkligen inte på sitt bästa humör om man säger så.. När dom åkt hem satt jag och maken i soffan och funderade på vad vi gett oss in på :D
 
Även idag har jag mått fantastiskt! Woho! :banana:

Nu ikväll har vi haft besök av två vänner med varsitt barn på 11 respektive 16 månader. Barnen var verkligen inte på sitt bästa humör om man säger så.. När dom åkt hem satt jag och maken i soffan och funderade på vad vi gett oss in på :D

Det har jag också tänkt på ett par gånger ;) speciellt nu under graviditeten när jag varit lite trött & haft ont i huvudet så har det varit så skönt att köra hem från skrikande bebisar.. :angel::o
 
Jag har också haft några riktigt bra dagar, skönt att inte må konstant dåligt när det är så lång tid kvar. Med tvillingar tänker jag att jag får min beskärda del längre fram i graviditeten! :laugh:
 
Om 2 veckor fyller min äldsta son 11 år och om 1 månad, 2 veckor fyller minstingen 2 år :eek:

Idag är sån där dag som jag är så tacksam för mina pojkar, tacksam för pyret i magen. Vilken förmån jag fått att dela mitt liv med barn :heart (men jag förstår även de som vill vara utan, tex min närmaste vän vill inga barn ha)
 
Nooooo, den sinnessjuka hungern är tillbaka! O_o Mellan vecka 8 och 12 så åt jag allt i min väg och dubbla portioner till alla måltider. Trodde aldrig jag skulle återfå någon sorts normal aptit. Sen har det varit lugnt ett par veckor men nu i vecka 14 verkar den ha återuppstått. Är hemma på höstlov den här veckan och åt precis min tredje frukost. :arghh:

(Har dock fortfarande inte gått upp något i vikt, så det känns rätt lugnt trots allt.)
 
Skönt med ett litet uppehåll! Men du behöver ju också mer energi nu i 2:a trimestern.

Själv har jag upptäckt att jag behöver äta oftare. En smörgås som förmiddagsmellis måste bli obligatoriskt framöver, om jag ska vara trevlig och produktiv. Märker att jag ibland också med lätthet slukar jätteportioner, samtidigt som jag ibland blir proppmätt på mindre än vanligt. Skumt!
Har gått upp nästan 3 kg hittills (ca 12+4), men hoppas att det bromsas nu när förbränningen ökar och magsäcken kläms ihop (har nästan BMI 30 redan).
 
Skönt med ett litet uppehåll! Men du behöver ju också mer energi nu i 2:a trimestern.

Själv har jag upptäckt att jag behöver äta oftare. En smörgås som förmiddagsmellis måste bli obligatoriskt framöver, om jag ska vara trevlig och produktiv. Märker att jag ibland också med lätthet slukar jätteportioner, samtidigt som jag ibland blir proppmätt på mindre än vanligt. Skumt!
Har gått upp nästan 3 kg hittills (ca 12+4), men hoppas att det bromsas nu när förbränningen ökar och magsäcken kläms ihop (har nästan BMI 30 redan).

Ja, det var skönt att få känna sig normal i några veckor. ;)

Jag äter också mycket oftare. Förut behövde jag aldrig äta mellanmål på jobbet, men nu har jag tvingats skaffa ett nödförråd med skorpor i skrivbordslådan. Känner igen det där med den plötsliga mättnadskänslan också. Kan inte längre äta "bara för att det är gott" utan det går direkt från tokhungrig till proppmätt (må så vara att det ibland tar två jätteportioner innan "proppmätt" innfinner sig...). Jag försöker tänka att kroppen säkert har bättre koll än hjärnan just nu, så jag hänger bara med i svängarna och ger den det den vill ha. :D
 
Här lämnades urinprov i veckan för uvi. Inte för jag kände något, mer än att jag kanske kissade någon extra gång eller så. Mer en känsla av att 'ja kanske kan vara något på g', och att det trängt en gång eller två.
I vanliga fall känner jag uvi innan det syns på några som helst prov och åker alltid till vc långt innan jag får hjälp. (suck)
Men visst hade jag rätt, högt gbs.
Förra graviditetetn var det exakt samma sak och inga symtom. Hur kommer det sej att man liksom 'vet ändå'?! Fashinerande.
Så nu blir det pencillin, jag som älskar piller....:mad::wtf::cry:
 
Här lämnades urinprov i veckan för uvi. Inte för jag kände något, mer än att jag kanske kissade någon extra gång eller så. Mer en känsla av att 'ja kanske kan vara något på g', och att det trängt en gång eller två.
I vanliga fall känner jag uvi innan det syns på några som helst prov och åker alltid till vc långt innan jag får hjälp. (suck)
Men visst hade jag rätt, högt gbs.
Förra graviditetetn var det exakt samma sak och inga symtom. Hur kommer det sej att man liksom 'vet ändå'?! Fashinerande.
Så nu blir det pencillin, jag som älskar piller....:mad::wtf::cry:

Urk! Vad fick du får penicillin utskrivet?
 
Jag lyckades äta mig superdupermätt igår för första gången på ungefär 2 månader och var överlycklig! Superdupermätt är ändå typ bara halva mängden av vad jag brukar äta som ogravid men ändå, SCORE! :D

Tills jag kom hem och inte kunde lägga mig ner för att det kändes som att maten stod mig upp i halsen :cautious:
Fick sitta i sängen i några timmar och små dricka så gott jag kunde innan det värsta gick över och jag kunde lägga mig ner utan att allting kom upp igen :p Note to self, bara för att du kan äta mycket en gång, dont! :angel:
 
Jag lyckades äta mig superdupermätt igår för första gången på ungefär 2 månader och var överlycklig! Superdupermätt är ändå typ bara halva mängden av vad jag brukar äta som ogravid men ändå, SCORE! :D

Tills jag kom hem och inte kunde lägga mig ner för att det kändes som att maten stod mig upp i halsen :cautious:
Fick sitta i sängen i några timmar och små dricka så gott jag kunde innan det värsta gick över och jag kunde lägga mig ner utan att allting kom upp igen :p Note to self, bara för att du kan äta mycket en gång, dont! :angel:

Och framförallt inte på kvällen! Jag vet hur det känns!
 
Jag hoppas jag har tagit senaste listan, det var Piluttas lista jag tog.

Uppdaterar BF efter KUB. Risken var 1/5 000 och bebisen såg ut att må jättebra. Sprätte runt med både armar och ben. Den hade supermycket plats. Mer än halva livmodern var fylld med fostervatten, så det var en rymlig etta hen huserar i.

I helgen ska vi berätta för våra familjer och sedan vännerna :)

Mars

BF 6:e mars, robl, 24 år, 1a & 2a barnet
BF 6:e mars, fia-lisa, 37 år, 2:a barnet
BF 7:e mars, SpanskaLoppan, 1:a barnet
BF 9:e mars, Calazirya, 31 år, 2:a barnet (snittas)
BF 11mars, Cambello, 36 år, 3:e barnet
BF 16 mars, Bexzor, 31 år, 3:e barnet (snittas nån vecka innan)
BF 21 mars, Ray, 2:a barnet
BF 31 mars, leia, 42 år, 3:e barnet

April
BF 4 april Fadeaway 32 år, en son född 2012, dotter född 2014.
BF 7 april, Giovanna, 37 år, en son född 2012, tre missfall
BF 9:e april, Lazy Lady, 34år, 1:a barnet
BF 15:e april, Silverkatten, 31 år, 1:a barnet
BF 15:e april, Rund, 28 år, 1:a barnet
BF 17:e april, LaMirage, 28 år, 1:a barnet
BF 24:e april, BubbelA, 28 år, 1:a barnet
BF 28:e april Hanna_90, 25 år, 1:a barnet

Maj
BF 3:e maj, sicx. 25 år, 1:a barnet
BF 3:e maj, KattenKorven, 30 år, 1:a barnet
BF 5:e maj, Whirlie, 37 år, 1:a barnet
BF 7:e maj, Akvileja, 32 år, första barnen (tvillingar)
BF 10:e maj, Elisha, 24 år, 2:a barnet
BF 12:e maj, Piluttan, 35 år, 1:a barnet
BF 22:e maj, Sörlatungu, 28 år, 1:a barnet
BF 24:e maj, Magnum, 2:a barnet
BF 28: maj, SummerBreeze, 28 år, 1:a barnet
BF maj, anonyma 31 år, första barnet
 
Jag hoppas jag har tagit senaste listan, det var Piluttas lista jag tog.

Uppdaterar BF efter KUB. Risken var 1/5 000 och bebisen såg ut att må jättebra. Sprätte runt med både armar och ben. Den hade supermycket plats. Mer än halva livmodern var fylld med fostervatten, så det var en rymlig etta hen huserar i.

I helgen ska vi berätta för våra familjer och sedan vännerna :)

Mars

BF 6:e mars, robl, 24 år, 1a & 2a barnet
BF 6:e mars, fia-lisa, 37 år, 2:a barnet
BF 7:e mars, SpanskaLoppan, 1:a barnet
BF 9:e mars, Calazirya, 31 år, 2:a barnet (snittas)
BF 11mars, Cambello, 36 år, 3:e barnet
BF 16 mars, Bexzor, 31 år, 3:e barnet (snittas nån vecka innan)
BF 21 mars, Ray, 2:a barnet
BF 31 mars, leia, 42 år, 3:e barnet

April
BF 4 april Fadeaway 32 år, en son född 2012, dotter född 2014.
BF 7 april, Giovanna, 37 år, en son född 2012, tre missfall
BF 9:e april, Lazy Lady, 34år, 1:a barnet
BF 15:e april, Silverkatten, 31 år, 1:a barnet
BF 15:e april, Rund, 28 år, 1:a barnet
BF 17:e april, LaMirage, 28 år, 1:a barnet
BF 24:e april, BubbelA, 28 år, 1:a barnet
BF 28:e april Hanna_90, 25 år, 1:a barnet

Maj
BF 3:e maj, sicx. 25 år, 1:a barnet
BF 3:e maj, KattenKorven, 30 år, 1:a barnet
BF 5:e maj, Whirlie, 37 år, 1:a barnet
BF 7:e maj, Akvileja, 32 år, första barnen (tvillingar)
BF 10:e maj, Elisha, 24 år, 2:a barnet
BF 12:e maj, Piluttan, 35 år, 1:a barnet
BF 22:e maj, Sörlatungu, 28 år, 1:a barnet
BF 24:e maj, Magnum, 2:a barnet
BF 28: maj, SummerBreeze, 28 år, 1:a barnet
BF maj, anonyma 31 år, första barnet

Härligt att allt såg bra ut!!
 
Nu börjar det kännas att det händer något inne i kroppen på mig, tycker jag.
Kiddot gör sig påmint genom små kramper i magen, eller något åt det hållet. Lite mensvärk sådär.
Vecka 12 imorgon! :)
 
Jag hoppas jag har tagit senaste listan, det var Piluttas lista jag tog.

Uppdaterar BF efter KUB. Risken var 1/5 000 och bebisen såg ut att må jättebra. Sprätte runt med både armar och ben. Den hade supermycket plats. Mer än halva livmodern var fylld med fostervatten, så det var en rymlig etta hen huserar i.

I helgen ska vi berätta för våra familjer och sedan vännerna :)

Mars

BF 6:e mars, robl, 24 år, 1a & 2a barnet
BF 6:e mars, fia-lisa, 37 år, 2:a barnet
BF 7:e mars, SpanskaLoppan, 1:a barnet
BF 9:e mars, Calazirya, 31 år, 2:a barnet (snittas)
BF 11mars, Cambello, 36 år, 3:e barnet
BF 16 mars, Bexzor, 31 år, 3:e barnet (snittas nån vecka innan)
BF 21 mars, Ray, 2:a barnet
BF 31 mars, leia, 42 år, 3:e barnet

April
BF 4 april Fadeaway 32 år, en son född 2012, dotter född 2014.
BF 7 april, Giovanna, 37 år, en son född 2012, tre missfall
BF 9:e april, Lazy Lady, 34år, 1:a barnet
BF 15:e april, Silverkatten, 31 år, 1:a barnet
BF 15:e april, Rund, 28 år, 1:a barnet
BF 17:e april, LaMirage, 28 år, 1:a barnet
BF 24:e april, BubbelA, 28 år, 1:a barnet
BF 28:e april Hanna_90, 25 år, 1:a barnet

Maj
BF 3:e maj, sicx. 25 år, 1:a barnet
BF 3:e maj, KattenKorven, 30 år, 1:a barnet
BF 5:e maj, Whirlie, 37 år, 1:a barnet
BF 7:e maj, Akvileja, 32 år, första barnen (tvillingar)
BF 10:e maj, Elisha, 24 år, 2:a barnet
BF 12:e maj, Piluttan, 35 år, 1:a barnet
BF 22:e maj, Sörlatungu, 28 år, 1:a barnet
BF 24:e maj, Magnum, 2:a barnet
BF 28: maj, SummerBreeze, 28 år, 1:a barnet
BF maj, anonyma 31 år, första barnet
Kan någon flytta mig till 27 mars
 

Liknande trådar

Hoppning I natt börjar det! Någon mer som planerar att titta? SVT sänder: Torsdag 6 april 02.05 – 04.30 SVT1/Play. Hoppning 1:a rundan (natt...
Svar
7
· Visningar
1 228
Senast: Badtz Maru
·
Juridik & Ekonomi Några viktiga datum för deklaration för inkomståret 2022 13 februari Sista dagen för att göra en extra skattebetalning om du räknar med...
Svar
7
· Visningar
956
Senast: Raderad medlem 68338
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
72 231
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
21 113
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra blötmat
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp