Vårföräldrar 2016 del 2

Jag som har oerhört svårt att svälja tabletter, och såg att det fanns en och annan till 'sån' i tråden. Hur gör ni?
Struntar ni i det? Äter ni de gånger det går eller tvingar ni i er på något vis?

Jag mår oerhört illa just nu, inte så jag kräks, men det krävs väldigt lite triggning för att det ska ske. Jag tänker bort kräkningar i princip konstant och snart kommer den metoden brista känner jag. Jag KAN INTE få ner några piller. Ingen folsyra, inga järntabletter och inga b12. Vilka är vad jag behöver äta.
Jag på riktigt kan kräkas (även i vanliga fall) av att enbart hålla pillren i handen. Det är psykologiskt pga tidigare medicinering, men inte deso lättare 'bara' för att det är psykologiskt.

BM verkar inte så orolig, men jag blir ju nojig över folsyran. Å andra sidan är det ju viktigast de tre första månaderna, vilka två snart har gått utan att jag fått ner mer än fem-sex piller...
Järn kan du ju ta i form av blutsaft, inte för det antagligen är positivt för ditt illamående (smakar riktigt vidrigt ju) men ändå. B12 kanske finns i tuggtablett? Vad gäller Folsyra så ät rikligt med mörka grönsaker, de innehåller ju både järn o folsyra. Alltid något! Kolla in denna länk: http://www.matvett.se/folat-folsyra/
 
Det är svårt att gå hem när jobbet "aldrig" tar slut.. Mitt jobb fungerar också så, där är o göra i 15-18 timmar.. Jag hade jättesvårt för att säga till kollegorna när jag va färdig med "mitt" jobb att nu går jag.. Försök tänk att det är för din skull, o det är viktigt att du mår bra o bebis mår bra :) Din chef va väl bra med allt detta om jag minns rätt? För isåfall är det säkert "bara" du som får dåligt samvete.
Va rädd om dig o jobba inte mer än du klarar :) viiiila är viktigt ;)
Och till @sicx
Håller med, det är svårt att tänka på sej själv i det läget och gå när man är klar eftersom man jobbar så tajt och beroende av av varandra.

Jag jobbar själv som kock och i mitt fall skulle deltidssjukskrivning vara omöjlig utan skulle förmodligen kräva omplacering- att jag gör någon annan arbetsuppgift/byter tjänst tillfälligt, som är enklare att dela med någon.
Plus att det är svårt eftersom man gärna vill göra klart och 'ska bara' och extra svårt när man ser hur kollegorna kämpar vidare och hur mycket det är kvar att göra när man behöver gå.

Det bästa är om chefen noga informerar alla om att '@sicx jobbar bara mellan x och y och när hon går får vi vara beredda på att ta över'.
Annars blir det lätt att man drar sej kvar och de som inte riktigt är med på tåget kan börja tycka saker när någon måste gå 'mitt i allt'.
 
Det finns ju mat som är mer eller mindre rik på de ämnena. Järn finns som blutsaft, jag undrar om inte b12 finns i nån annan variant än tabletter också...
Järn kan du ju ta i form av blutsaft, inte för det antagligen är positivt för ditt illamående (smakar riktigt vidrigt ju) men ändå. B12 kanske finns i tuggtablett? Vad gäller Folsyra så ät rikligt med mörka grönsaker, de innehåller ju både järn o folsyra. Alltid något! Kolla in denna länk: http://www.matvett.se/folat-folsyra/
Tack snälla ni!
Alltså trots mitt yrke till trots så är jag oerhört dålig på att äta grönsaker hemma.:o
Funderade på om det finns brusvarianter kanske, det är okej, men inte heller särskilt lätt. (Dricker dåligt och aldrig 'bara för att' och kan inte få ner något som jag inte tycker om smaken på)
 
Det är svårt att gå hem när jobbet "aldrig" tar slut.. Mitt jobb fungerar också så, där är o göra i 15-18 timmar.. Jag hade jättesvårt för att säga till kollegorna när jag va färdig med "mitt" jobb att nu går jag.. Försök tänk att det är för din skull, o det är viktigt att du mår bra o bebis mår bra :) Din chef va väl bra med allt detta om jag minns rätt? För isåfall är det säkert "bara" du som får dåligt samvete.
Va rädd om dig o jobba inte mer än du klarar :) viiiila är viktigt ;)

Och till @sicx
Håller med, det är svårt att tänka på sej själv i det läget och gå när man är klar eftersom man jobbar så tajt och beroende av av varandra.

Jag jobbar själv som kock och i mitt fall skulle deltidssjukskrivning vara omöjlig utan skulle förmodligen kräva omplacering- att jag gör någon annan arbetsuppgift/byter tjänst tillfälligt, som är enklare att dela med någon.
Plus att det är svårt eftersom man gärna vill göra klart och 'ska bara' och extra svårt när man ser hur kollegorna kämpar vidare och hur mycket det är kvar att göra när man behöver gå.

Det bästa är om chefen noga informerar alla om att '@sicx jobbar bara mellan x och y och när hon går får vi vara beredda på att ta över'.
Annars blir det lätt att man drar sej kvar och de som inte riktigt är med på tåget kan börja tycka saker när någon måste gå 'mitt i allt'.

Mina båda närmsta chefer är jättebra och förstående, så det har jag verkligen tur med! Det blir ju dock problem eftersom de där 3 timmarna aldrig kommer hamna på ett "lugnt pass" så att säga. Jag kan ju inte jobba just för att när det blir mycket (ungefär alltid) så klarar min kropp inte det. Det gör ont, jag kan inte bära utan att det gör ont i både rygg och rumpa och bära är ju ändå en rätt stor del när man serverar som yrke, haha.

Jag önskar att det gick att byta eller omplacera mig, men vi har ju inga andra arbetsuppgifter än de jag redan gör.
Precis som du säger @Magnum så blir det ju alltid så, man "ska bara" och någon behöver "bara hjälp med en grej innan man går" och "vi hinner inte, kan inte du bara fixa det först" osv. Så är det alltid i vanliga fall så jag tvivlar på att det inte skulle bli så nu.

Har en del kollegor som gillar att snacka dessutom och de kommer väl förmodligen inte vara superpositiva till att jag inte "drar mitt strå" så att säga. Det skiter jag fullständigt i egentligen, men det är tröttsamt att veta att det kommer bli så.

Jag låter verkligen jättenegativ ser jag, förlåt! Jag blir bara så jäkla matt, både på att jag mår dåligt på jobb och på att jag inte kan jobba! Det blir en ond cirkel som bara går runt runt i mitt huvud :grin:

Jag ska givetvis ge det en chans, jag vill ju kunna vara där! Funkar det inte så funkar det inte och då får jag väl komma på en annan lösning :)
Båda mina chefer kommer jobba med mig imorgon så då har jag åtminstone folk nära som lyssnar om det skulle gå åt helvete och som förhoppningsvis kommer säga ifrån när det är dags för mig att gå.

...och tack hörrni! För pepp och vettiga ord och att ni lyssnar! :love:
 
Till roligare grejer! Det är spökafton i Landskrona idag, tänkte dra med sambon och åka ner. Det är alltid mysigt och brukar vara en del aktiviteter och fint pynt! :D Gillar inte att det börjar bli kallt (ÄR kallt) men det är ändå rätt mysigt att behöva klä på sig varmt och känna den där bitande kylan i kinderna när man går ut :)


@Magnum angående tablettsväljandet! Jag är precis som du, jag får inte ner det och kräks också om jag skulle försöka tvinga! Mina illamåendetabletter får jag tack och lov oftast ner, de är så små. Ja, förutom sist då eftersom jag tänkte att jag skulle svälja den med mjölk :yuck: ..ångrade det beslutet lika fort igen! Men jag struntar helt enkelt i att ta tabletten om jag inte får i mig den, försöker igen senare och går det inte så går det inte. Hellre att jag inte kräks än att tvinga i sig något och sen ändå få upp den igen. Kiddot klarar sig nog ändå :)

Jag tar dessutom inget annat än vitamintabletter för kvinnor/gravida. Två sådana är dagligt rekommenderat intag på i alla fall folsyra. Men den var viktigast fram till v 12 har jag läst, så nu känner jag inte att jag dör om jag bara tar en eller ingen alls någon dag. Försöker äta grönt istället (också) :D
 
Till roligare grejer! Det är spökafton i Landskrona idag, tänkte dra med sambon och åka ner. Det är alltid mysigt och brukar vara en del aktiviteter och fint pynt! :D Gillar inte att det börjar bli kallt (ÄR kallt) men det är ändå rätt mysigt att behöva klä på sig varmt och känna den där bitande kylan i kinderna när man går ut :)


@Magnum angående tablettsväljandet! Jag är precis som du, jag får inte ner det och kräks också om jag skulle försöka tvinga! Mina illamåendetabletter får jag tack och lov oftast ner, de är så små. Ja, förutom sist då eftersom jag tänkte att jag skulle svälja den med mjölk :yuck: ..ångrade det beslutet lika fort igen! Men jag struntar helt enkelt i att ta tabletten om jag inte får i mig den, försöker igen senare och går det inte så går det inte. Hellre att jag inte kräks än att tvinga i sig något och sen ändå få upp den igen. Kiddot klarar sig nog ändå :)

Jag tar dessutom inget annat än vitamintabletter för kvinnor/gravida. Två sådana är dagligt rekommenderat intag på i alla fall folsyra. Men den var viktigast fram till v 12 har jag läst, så nu känner jag inte att jag dör om jag bara tar en eller ingen alls någon dag. Försöker äta grönt istället (också) :D

Lustigt att det blev så stark reaktion med mjölk!

Jag tänkte annars föreslå att testa med typ fruktyoghurt av fetare slag (typ 3%). Jag har inga problem med att svälja tabletter, men tänker att man ofta ger tabletter i en sked med yoghurt till äldre personer. Så konsistensen i yoghurten kanske döljer tabletterna? Men det får ni med tablettsväljningssvårigheter svara på om det stämmer.
 
Lustigt att det blev så stark reaktion med mjölk!

Jag tänkte annars föreslå att testa med typ fruktyoghurt av fetare slag (typ 3%). Jag har inga problem med att svälja tabletter, men tänker att man ofta ger tabletter i en sked med yoghurt till äldre personer. Så konsistensen i yoghurten kanske döljer tabletterna? Men det får ni med tablettsväljningssvårigheter svara på om det stämmer.

Min sambo sa faktiskt att jag borde prova något som är tjockare i konsistensen eftersom att tabletten inte lägger sig på tungan då utan håller sig "i mitten" av vad det nu är man sväljer det med, han använde nyponsoppa! :D

Jag har ju problem med konsistenser överlag, så jäkla gnällig människa när det kommer till mat :p Men ska prova med yoghurt nästa gång jag har det hemma. Kan inte äta såna med "bitar" i bara, för då kräks jag :angel: /2 år gammal.

Jag kan faktiskt bara svälja mina tabletter om jag gör det med något kolsyrat. Nyöppnad burkcola är det som funkar bäst! Inte så himla nyttigt att dricka en sån till frukost varje dag kanske men det är å andra sidan bara när jag har det hemma som jag dricker i närheten av den mängden vätska jag borde få i mig dagligen. :d
 
Från sjukskrivning till något helt annat. Och jag hoppas ni som är sjukskrivna inte blir provocerade.

Jag undrar nämligen om det kan vara skadligt att jobba mycket när man är gravid. Jag har haft väldigt högt tempo i ett av mina projekt, och nu har jag "anmält" mig till att dra i ännu ett projekt. På papperet bara 20%, men jag tror det kommer äta upp mer tid. Plus att mitt nuvarande projekt, som borde minska i intensitet, inte riktigt gör det i den takt jag hoppats. Med andra ord riskerar det att bli en del långa dagar framöver, en del frustration (för båda projekten är ganska komplicerade och det finns motvilliga projektdeltagare/samarbetspartners i båda, och många vägval där de olika vägarna är dåliga på olika sätt men måste väljas). Dock kommer jag också jobba med andra engagerade och duktiga människor som jag trivs bra tillsammans med, och jag brinner för projekten. Så det kommer mestadels vara "positiv stress", med inslag av som sagt långa dagar och frustration.

Jag mår väldigt bra i min graviditet. Behöver äta lite oftare nu än vanligt, annars blir jag illamående. Och kanske lite tröttare - men det blir jag ju alltid på hösten.

Så vad tror ni, borde jag försöka trappa ned på något sätt eller tror ni det går bra så länge det är mestadels roligt? Kommer min kapacitet att gå ned när graviditeten framskrider, eller finns det möjlighet att jag kommer fortsätta må lika bra in i början på nästa år i alla fall (bf i början av maj)?

Tacksam för input!
 
Från sjukskrivning till något helt annat. Och jag hoppas ni som är sjukskrivna inte blir provocerade.

Jag undrar nämligen om det kan vara skadligt att jobba mycket när man är gravid. Jag har haft väldigt högt tempo i ett av mina projekt, och nu har jag "anmält" mig till att dra i ännu ett projekt. På papperet bara 20%, men jag tror det kommer äta upp mer tid. Plus att mitt nuvarande projekt, som borde minska i intensitet, inte riktigt gör det i den takt jag hoppats. Med andra ord riskerar det att bli en del långa dagar framöver, en del frustration (för båda projekten är ganska komplicerade och det finns motvilliga projektdeltagare/samarbetspartners i båda, och många vägval där de olika vägarna är dåliga på olika sätt men måste väljas). Dock kommer jag också jobba med andra engagerade och duktiga människor som jag trivs bra tillsammans med, och jag brinner för projekten. Så det kommer mestadels vara "positiv stress", med inslag av som sagt långa dagar och frustration.

Jag mår väldigt bra i min graviditet. Behöver äta lite oftare nu än vanligt, annars blir jag illamående. Och kanske lite tröttare - men det blir jag ju alltid på hösten.

Så vad tror ni, borde jag försöka trappa ned på något sätt eller tror ni det går bra så länge det är mestadels roligt? Kommer min kapacitet att gå ned när graviditeten framskrider, eller finns det möjlighet att jag kommer fortsätta må lika bra in i början på nästa år i alla fall (bf i början av maj)?

Tacksam för input!
Mkt jobb tror jag inte är något som helst hinder sålänge det inte är (för) stressigt eller fysiskt tungt på nåt sätt.
 
Från sjukskrivning till något helt annat. Och jag hoppas ni som är sjukskrivna inte blir provocerade.

Jag undrar nämligen om det kan vara skadligt att jobba mycket när man är gravid. Jag har haft väldigt högt tempo i ett av mina projekt, och nu har jag "anmält" mig till att dra i ännu ett projekt. På papperet bara 20%, men jag tror det kommer äta upp mer tid. Plus att mitt nuvarande projekt, som borde minska i intensitet, inte riktigt gör det i den takt jag hoppats. Med andra ord riskerar det att bli en del långa dagar framöver, en del frustration (för båda projekten är ganska komplicerade och det finns motvilliga projektdeltagare/samarbetspartners i båda, och många vägval där de olika vägarna är dåliga på olika sätt men måste väljas). Dock kommer jag också jobba med andra engagerade och duktiga människor som jag trivs bra tillsammans med, och jag brinner för projekten. Så det kommer mestadels vara "positiv stress", med inslag av som sagt långa dagar och frustration.

Jag mår väldigt bra i min graviditet. Behöver äta lite oftare nu än vanligt, annars blir jag illamående. Och kanske lite tröttare - men det blir jag ju alltid på hösten.

Så vad tror ni, borde jag försöka trappa ned på något sätt eller tror ni det går bra så länge det är mestadels roligt? Kommer min kapacitet att gå ned när graviditeten framskrider, eller finns det möjlighet att jag kommer fortsätta må lika bra in i början på nästa år i alla fall (bf i början av maj)?

Tacksam för input!

Jag tror inte heller att det är någon fara att ha många bollar i luften om det inte påverkar dig negativt på något sätt, eller är fysiskt tungt.
Men fråga din bm va hon tycker :)
 
@sicx
Du kan ju jobba denna veckan o känna efter, men funkar det inte att jobba halvtid och det inte går att omplacera får du prata med läkaren om det. För då är det ju inte nån ide att du jobbar alls. :) Tycker jag iallafall :)

I mitt fall så kanske jag skulle kunna jobba 5 timmar om dagen (om min chef hade fått ihop en sån runda) om det varit lättare jobb, men eftersom mitt jobb är för jobbigt oavsett om det är 1 timme eller 10 timmar så fick jag bli helt hemma. Kanske lite samma för dig om jag förstår rätt? :)
 
Puh, nu har jag berättat om knytten för min chef (koncernens VD) så nu är det ute på högsta nivå. Hon tog det jättebra och hennes spontana reaktion var "åh vad ROLIGT!". Så nu kan jag andas ut! Inte jättekul att berätta att man är gravid när man arbetat mindre än två månader... Tur att jag jobbat inom koncernen i över fyra år!

Jag har också ett intensivt jobb (mentalt, inte fysiskt) och har inga planer på att trappa ner än. Mår bra och har märkt att kroppen säger till när den behöver vila, så jag lyssnar på den!
 
Från sjukskrivning till något helt annat. Och jag hoppas ni som är sjukskrivna inte blir provocerade.

Jag undrar nämligen om det kan vara skadligt att jobba mycket när man är gravid. Jag har haft väldigt högt tempo i ett av mina projekt, och nu har jag "anmält" mig till att dra i ännu ett projekt. På papperet bara 20%, men jag tror det kommer äta upp mer tid. Plus att mitt nuvarande projekt, som borde minska i intensitet, inte riktigt gör det i den takt jag hoppats. Med andra ord riskerar det att bli en del långa dagar framöver, en del frustration (för båda projekten är ganska komplicerade och det finns motvilliga projektdeltagare/samarbetspartners i båda, och många vägval där de olika vägarna är dåliga på olika sätt men måste väljas). Dock kommer jag också jobba med andra engagerade och duktiga människor som jag trivs bra tillsammans med, och jag brinner för projekten. Så det kommer mestadels vara "positiv stress", med inslag av som sagt långa dagar och frustration.

Jag mår väldigt bra i min graviditet. Behöver äta lite oftare nu än vanligt, annars blir jag illamående. Och kanske lite tröttare - men det blir jag ju alltid på hösten.

Så vad tror ni, borde jag försöka trappa ned på något sätt eller tror ni det går bra så länge det är mestadels roligt? Kommer min kapacitet att gå ned när graviditeten framskrider, eller finns det möjlighet att jag kommer fortsätta må lika bra in i början på nästa år i alla fall (bf i början av maj)?

Tacksam för input!

Jag har bokat utbildning internt som avslutas den 24 februari. Någon gång, troligtvis veckan där på, snittas jag.

Jag har många bollar i luften och ett ansträngde arbete, dock inte fysiskt. Jag gillar verkligen mitt jobb och jag räknar stenhårt med att orka med 100 procent hela tiden. Naivt kanske, men att det är farligt tror jag absolut inte.

Jag ska plugga på föräldraledighet också :idea::D
 
Från sjukskrivning till något helt annat. Och jag hoppas ni som är sjukskrivna inte blir provocerade.

Jag undrar nämligen om det kan vara skadligt att jobba mycket när man är gravid. Jag har haft väldigt högt tempo i ett av mina projekt, och nu har jag "anmält" mig till att dra i ännu ett projekt. På papperet bara 20%, men jag tror det kommer äta upp mer tid. Plus att mitt nuvarande projekt, som borde minska i intensitet, inte riktigt gör det i den takt jag hoppats. Med andra ord riskerar det att bli en del långa dagar framöver, en del frustration (för båda projekten är ganska komplicerade och det finns motvilliga projektdeltagare/samarbetspartners i båda, och många vägval där de olika vägarna är dåliga på olika sätt men måste väljas). Dock kommer jag också jobba med andra engagerade och duktiga människor som jag trivs bra tillsammans med, och jag brinner för projekten. Så det kommer mestadels vara "positiv stress", med inslag av som sagt långa dagar och frustration.

Jag mår väldigt bra i min graviditet. Behöver äta lite oftare nu än vanligt, annars blir jag illamående. Och kanske lite tröttare - men det blir jag ju alltid på hösten.

Så vad tror ni, borde jag försöka trappa ned på något sätt eller tror ni det går bra så länge det är mestadels roligt? Kommer min kapacitet att gå ned när graviditeten framskrider, eller finns det möjlighet att jag kommer fortsätta må lika bra in i början på nästa år i alla fall (bf i början av maj)?

Tacksam för input!

Jag studerade in i det sista, läser en tung utbildning och kurserna på slutet var väldigt tuffa. Hann precis påbörja arbetet med kandidatuppsatsen när det blev dags för lillan att anlända. Rent mentalt var det inga problem, men jag for väldigt illa rent fysiskt av graviditeten och hade aldrig klarat att vara på skolan åtta timmar om dagen. En hel del plugg gjordes liggandes i sängen eller uppallad i soffan, föreläsningar och seminarier spelades in av snälla kompisar.

Så ta det som det kommer, så länge du lyssnar på kropp och knopp så kommer det gå fint. :)
 
Jag som har oerhört svårt att svälja tabletter, och såg att det fanns en och annan till 'sån' i tråden. Hur gör ni?
Struntar ni i det? Äter ni de gånger det går eller tvingar ni i er på något vis?

Jag mår oerhört illa just nu, inte så jag kräks, men det krävs väldigt lite triggning för att det ska ske. Jag tänker bort kräkningar i princip konstant och snart kommer den metoden brista känner jag. Jag KAN INTE få ner några piller. Ingen folsyra, inga järntabletter och inga b12. Vilka är vad jag behöver äta.
Jag på riktigt kan kräkas (även i vanliga fall) av att enbart hålla pillren i handen. Det är psykologiskt pga tidigare medicinering, men inte deso lättare 'bara' för att det är psykologiskt.

BM verkar inte så orolig, men jag blir ju nojig över folsyran. Å andra sidan är det ju viktigast de tre första månaderna, vilka två snart har gått utan att jag fått ner mer än fem-sex piller...

b12 finns som spray i alla fall, att spraya rakt på maten. :) Googlade och hittade denna, även med folsyra. http://veganlife.se/product.html/homocystein-control
 
Så vad tror ni, borde jag försöka trappa ned på något sätt eller tror ni det går bra så länge det är mestadels roligt? Kommer min kapacitet att gå ned när graviditeten framskrider, eller finns det möjlighet att jag kommer fortsätta må lika bra in i början på nästa år i alla fall (bf i början av maj)?

Tacksam för input!

Jag tillhör en av de som alltid blir sjukskriven hela graviditeterna men jag hade önskat att jag fått må bra och kört på.
För det är allt jag kan säga - "Kör på om det känns bra" :D Livet behöver inte stanna upp för att man blir gravid.
 
Jag ska plugga på föräldraledighet också :idea::D

Jag läste 75 procent på Komvux nu under min senaste föräldraledighet. Vad vissa hade ont av det, för man ska tydligen bara njuta av bebis när man är hemma :confused: Skittråkigt om du frågar mig, bebis sov ofta och äldsta sonen var i skolan till 13-tiden = perfekt studietid, samt vissa kvällar och helger som sambon skötte hemmet.

Även under denna föräldraledighet ska jag studera, siktar på max 50 procent då jag samtidigt ska sysselsätta en 2 åring. Men jag hoppas att han kan gå på förskolan 5 tim, 3 dagar i veckan så då får jag tid över ifall bebis blir lika lugn som sina äldre bröder :up:
 
Tror jag va för kaxig igår när jag nöjt sa att det nöjde sej med morgonillamående.. Idag har jag legat platt, allt utom en halv skorpa och ett litet glas vatten har jag spytt upp lika snabbt som jag ätit det. Fy fasen..
Nu ligger jag bara under min förbannade filt och huttrar med kramp i magmusklerna. TUR att jag har varit ledig:yuck:
 
@Whirlie jag tror hur mycket jobb man gör som gravid är jäkligt individuellt! Att hålla tempot uppe har inte jag hört skulle vara farligt! Däremot att många kanske tappar ork och därmed motivation nog att hålla högt tempo?
periodvis mår man ju som vanligt om man är gravid och har tur. Och ibland mår man apkass. Och det går ju inte att förutsäga.
Om du vill så kör på! Men var beredd på att upptäcka att du kanske inte vill hålla tempot längre om du mår kass;)
Har vänner som suckat i alla tider över hur vimsiga och värdelösa gravida är på jobbet. Och som sen när det själva varit gravida erkänner att det ibland är som att dels ha fetvadd i huvudet för man är trött och mår illa och dels får en helt annan attityd där man liksom inte bryr sig. Lite som att man har viktigare saker att bry sig på än nåt papper som inte blev postat i tid... Man vet inte förrän efteråt hur man själv blev ( om folk vågar berätta för en och vara ärliga....)
 
Tror jag va för kaxig igår när jag nöjt sa att det nöjde sej med morgonillamående.. Idag har jag legat platt, allt utom en halv skorpa och ett litet glas vatten har jag spytt upp lika snabbt som jag ätit det. Fy fasen..
Nu ligger jag bara under min förbannade filt och huttrar med kramp i magmusklerna. TUR att jag har varit ledig:yuck:
Kan ju vara magsjuka oxå- får man lättare tydligen som gravid. Hade det två dygn själv och sen gick det över!
 

Liknande trådar

Hoppning I natt börjar det! Någon mer som planerar att titta? SVT sänder: Torsdag 6 april 02.05 – 04.30 SVT1/Play. Hoppning 1:a rundan (natt...
Svar
7
· Visningar
1 228
Senast: Badtz Maru
·
Juridik & Ekonomi Några viktiga datum för deklaration för inkomståret 2022 13 februari Sista dagen för att göra en extra skattebetalning om du räknar med...
Svar
7
· Visningar
956
Senast: Raderad medlem 68338
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
72 232
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
21 113
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra blötmat
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp