Bukefalos 28 år!

Vårföräldrar 2016

fia-lisa

Trådstartare
En tråd för oss som väntar barn våren 2016 att noja, diskutera och följas åt i.

Mars
BF 8:e mars, fia-lisa, 2:a barnet

April

Maj
 
Senast ändrad:
Ja, vi får väl se om det ändras efter RUL (nångång i september).
Äter ju en del mediciner som ökar risken lite för att liten föds för tidigt också. Sambon gissar på skottdagen :p
 
Ja, vi får väl se om det ändras efter RUL (nångång i september).
Äter ju en del mediciner som ökar risken lite för att liten föds för tidigt också. Sambon gissar på skottdagen :p
Ja, det lär man ju bli varse på första UL.

Har du kontaktat BM än och fått tid för inskrivning? Och hur tänker du kring KUB/NUPP-test?

Jag är ju så gammal att jag blir erbjuden sådant test per automatik och tänker också göra det. Gjorde det även med sonen och dels är det kul att få se tidigt UL men också för att förbereda oss på om det skulle vara något på testet.
 
Känns lite sjukt att äntligen få lägga till sig på listan :)
Jag ska på hälsosamtal den 31 juli och vad jag förstod så även få ett VUL då!
Vill bara att tiden ska gå såå fort tills dess :)

Mars

BF 8:e mars, fia-lisa, 2:a barnet
BF 8:e mars, hemlig, 32 år, 1:a barnet
BF 9:e mars, robl, 24 år, 1:a barnet

April


Maj
 
@fia-lisa - ringde BM andra dagen jag plussade, då jag pga sjukdomar går på mediciner och min läkare hade sagt åt mig att kontakta BM så snart som möjligt. Så har haft hälsosamtal redan, har inskrivning 31/8 och kommer då vara i v.13 (12+6).
Vi kommer inte göra KUB/NUPP, vi är inte tillräckligt gamla för att få det erbjudet och om det visar någon risk så kommer det ändå inte ändra våra planer på att ha detta barnet.

@robl - vad härligt att de ger ett VUL på hälsosamtalet!

Jobbar ju inom djursjukvården så ska se om jag jobbar med någon bra person som kan hålla tyst och hjälpa mig med ett UL på onsdag kväll (enda dagen nästa vecka jag jobbar kväll).
 
Känns lite sjukt att äntligen få lägga till sig på listan :)
Jag ska på hälsosamtal den 31 juli och vad jag förstod så även få ett VUL då!
Vill bara att tiden ska gå såå fort tills dess :)

Mars

BF 8:e mars, fia-lisa, 2:a barnet
BF 8:e mars, hemlig, 32 år, 1:a barnet
BF 9:e mars, robl, 24 år, 1:a barnet

April


Maj
Åh vilken lyx med VUL redan på hälsosamtal!
 
@fia-lisa - ringde BM andra dagen jag plussade, då jag pga sjukdomar går på mediciner och min läkare hade sagt åt mig att kontakta BM så snart som möjligt. Så har haft hälsosamtal redan, har inskrivning 31/8 och kommer då vara i v.13 (12+6).
Vi kommer inte göra KUB/NUPP, vi är inte tillräckligt gamla för att få det erbjudet och om det visar någon risk så kommer det ändå inte ändra våra planer på att ha detta barnet.

@robl - vad härligt att de ger ett VUL på hälsosamtalet!

Jobbar ju inom djursjukvården så ska se om jag jobbar med någon bra person som kan hålla tyst och hjälpa mig med ett UL på onsdag kväll (enda dagen nästa vecka jag jobbar kväll).
Det förändrar inte vårt beslut heller även om det skulle vara ökad risk, men eftersom vi har en 4-åring kan det vara bra att få lite tid att förbereda alla i familjen på vad som kan hända.

Men ett UL ger väl inget såhär tidigt utan det måste väl vara ett VUL och det kan ni väl knappast göra på djurklinik? Eller har jag missuppfattat dig helt?

Jag har ännu inte ringt MVC. Ringde tidigt i våras och hade inskrivning och blodprover bokade och det kändes tungt att behöva ringa och avboka. När vi kommer hem från semestern ska jag ta mig i kragen och ringa.
 
Har googlat en del (för det är ju så rekommenderat :p) och vissa har sett ett hjärta picka redan i v.6 med UL. Det är en chansning, ser jag inget kommer jag inte stressa över det (hoppas jag. Eller så bokar jag tid för privat vul istället då).
 
Har googlat en del (för det är ju så rekommenderat :p) och vissa har sett ett hjärta picka redan i v.6 med UL. Det är en chansning, ser jag inget kommer jag inte stressa över det (hoppas jag. Eller så bokar jag tid för privat vul istället då).
Nu är jag ingen expert på ul men tänker att då får man ju hålla ul-apparaten nere på fifi typ, eftersom livmodern inte kommit upp ur bäckenet än. Eller kan man rikta den neråt från magen sett?
 
Alltså det här med tröttheten blir ju inte bättre av att jag nu helt plötsligt måste gå upp minst 1 ggr på natten för att kissa. Det händer annars ALDRIG. Kommer inte ihåg att det var så när jag väntade min son.

Hur är det för er, vad har ni för symtom?

Jag har i tillägg till osannolik trötthet och nattkissand ett vagt illamående, pms-humör och jätteömma bröstvårtor.
 
Mina bröstvårtor är ömma till o från, ibland ilar det till så det gör ont nästan.
Har molvärk/mensvärk till o från. Ibland sköljer illamående över mig vilket det aldrig gör annars så tror (hoppas) det beror på grav ;)
Just nu sitter jag o mår precis som vanligt, om än att jag är trött dygnet runt. Är bara liiite avundsjuk på alla tydliga symtom som andra man läser om har ;)
 
Det här känns helt overkligt fortfarande, var inte direkt planerat men ingen överraskning heller. Har inte berättat för mer än 3 pers inkl sambon så om någon jag känner läser här så ber jag att ni håller detta för er själva. Kommer göra kub-test första veckan i augusti och ser det okej ut så blir det väl officiellt då. Om inget har gått galet innan dess vill säga.

Februari

BF 14:e februari, Milosari 34 år 1:a barnet

Mars

BF 8:e mars, fia-lisa, 2:a barnet
BF 8:e mars, hemlig, 32 år, 1:a barnet
BF 9:e mars, robl, 24 år, 1:a barnet

April


Maj
 
Alltså det här med tröttheten blir ju inte bättre av att jag nu helt plötsligt måste gå upp minst 1 ggr på natten för att kissa. Det händer annars ALDRIG. Kommer inte ihåg att det var så när jag väntade min son.

Hur är det för er, vad har ni för symtom?

Jag har i tillägg till osannolik trötthet och nattkissand ett vagt illamående, pms-humör och jätteömma bröstvårtor.

För mig började det med trög mage. Nämnda mage är numera uppblåst till nästan dubbel storlek och jag har fått svårt att knäppa byxorna. Jag ser ut och känner mig som om jag precis klämt ett par pizzor. Värst är dock tröttheten, jag orkar inte göra något alls efter jobbet. Sambon är snäll nog att rasta hundarna så jag behöver bara gå ut en snabb kisserunda per dag. Sedan ligger jag bara och vilar hela tiden. Mycket frustrerande! Går också upp och kissar 1-3 ggr per natt, har gjort det i drygt en månad. Men kräks inte och det är jag väldigt glad för!
 
Det här känns helt overkligt fortfarande, var inte direkt planerat men ingen överraskning heller. Har inte berättat för mer än 3 pers inkl sambon så om någon jag känner läser här så ber jag att ni håller detta för er själva. Kommer göra kub-test första veckan i augusti och ser det okej ut så blir det väl officiellt då. Om inget har gått galet innan dess vill säga.

Grattis :)
O välkommen till tråden! Hoppas vi får följas åt här allihop läänge :)
 
Grattis :)
O välkommen till tråden! Hoppas vi får följas åt här allihop läänge :)
Tack! Ja jag kommer snart ha 1000 frågor, är inte särskilt intresserad av barn egentligen så jag kan ingenting, bara alla förkortningar är en vetenskap i sig (antar att BF = beräknad födelse?) och sedan finns det säkert en hel del som jag inte visste att jag borde fråga om ;). Men än så länge försöker jag hålla mig rätt neutral, vill passera de här 12 veckorna och göra kubtestet innan jag börjar planera för mycket.

Ska kanske tillägga att jag aldrig varit gravid tidigare och mina tankar kring att något ska gå galet är bara min egen nojja.
 
Tack! Ja jag kommer snart ha 1000 frågor, är inte särskilt intresserad av barn egentligen så jag kan ingenting, bara alla förkortningar är en vetenskap i sig (antar att BF = beräknad födelse?) och sedan finns det säkert en hel del som jag inte visste att jag borde fråga om ;). Men än så länge försöker jag hålla mig rätt neutral, vill passera de här 12 veckorna och göra kubtestet innan jag börjar planera för mycket.

Ska kanske tillägga att jag aldrig varit gravid tidigare och mina tankar kring att något ska gå galet är bara min egen nojja.

1000 frågor kommer jag med ha ;) o även om jag fått svar på en fråga så läser jag ännu fler svar för att se om det kanske kan va nått annat.

Ja, dom här 12 veckorna tycker jag bara kan springa iväg snabbt som attan :)
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 930
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2
Svar
32
· Visningar
3 920
Senast: warg
·
Juridik & Ekonomi Några viktiga datum för deklaration för inkomståret 2022 13 februari Sista dagen för att göra en extra skattebetalning om du räknar med...
Svar
7
· Visningar
935
Senast: Raderad medlem 68338
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 476
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp