Vårföräldrar 2017 del 6

Ååhh vad bra!! Jag har så sjukt ont så jag vet inte var jag ska ta vägen och det blir värre för varje natt som går. Jag kommer ju snart få sova stående om det fortsätter såhär.:arghh:

Lider med dig :heart För mig är det enda som lindrar nu en riktigt varm dusch. Det mjukar upp kroppen lite iaf. Framfogen skulle jag helst operera bort helt :cool:
 
Lider med dig :heart För mig är det enda som lindrar nu en riktigt varm dusch. Det mjukar upp kroppen lite iaf. Framfogen skulle jag helst operera bort helt :cool:
Fick gå upp och gå två gånger i natt för att få bort krampen i ljumsken. Hur fasen man ska lyckas bli utvilad inför fl med sånt det övergår mitt förstånd :cautious:
 
Fick gå upp och gå två gånger i natt för att få bort krampen i ljumsken. Hur fasen man ska lyckas bli utvilad inför fl med sånt det övergår mitt förstånd :cautious:

Jag begriper inte det heller. Så sjuk som jag är nu dessutom har jag typ inte varit på 4 år. Känner att det är en väldigt lämplig tid...
 
Fick hem nya selen igår och idag premiäråker lilla fröken i den. Hon verkar gilla den, hon har redan både sovit och ammat i den två gånger :up: Lite knöligt att "få fram" tutten när man ska amma dock, men hoppas på att vi ska hitta rätta snitsen snart. Är det någon mer här som bär och ammar i sele, eller kör alla med sjal?
 
Fick hem nya selen igår och idag premiäråker lilla fröken i den. Hon verkar gilla den, hon har redan både sovit och ammat i den två gånger :up: Lite knöligt att "få fram" tutten när man ska amma dock, men hoppas på att vi ska hitta rätta snitsen snart. Är det någon mer här som bär och ammar i sele, eller kör alla med sjal?

Har inte ammat i bärdon men bär i (trikå)sjal, ergobaby 360 och en connecta-sele.
 
Fick gå upp och gå två gånger i natt för att få bort krampen i ljumsken. Hur fasen man ska lyckas bli utvilad inför fl med sånt det övergår mitt förstånd :cautious:
Men du, allvarligt talat. Jag vet inte hur många inlägg du skrivit senaste veckorna om vad du pressar din kropp till trots att du vet att du får ont. Det är inte viktigt att gå promenader nu, du måste inte fixa med huset nu. Varför gör du så? Jag förstår verkligen inte. Din bebis kommer när som helst och sen får du din kropp tillbaka. Kan du inte bara ta det lite lugnt ett tag nu och vara snäll mot din kropp!
 
Men du, allvarligt talat. Jag vet inte hur många inlägg du skrivit senaste veckorna om vad du pressar din kropp till trots att du vet att du får ont. Det är inte viktigt att gå promenader nu, du måste inte fixa med huset nu. Varför gör du så? Jag förstår verkligen inte. Din bebis kommer när som helst och sen får du din kropp tillbaka. Kan du inte bara ta det lite lugnt ett tag nu och vara snäll mot din kropp!
@BobberiBoo jag måste hålla med här. De sista månaderna var jag sängliggande när jag inte var på jobbet, annars hade det inte fungerat.
 
Lillfis blir 4v idag:love: Har fått plocka bort dom minsta pyjamasarna ut lådan och han har börjat smyganvända 50/56 i en del bodys, lite stora än men det börjar funka i alla fall på dom som är dubbelstorlek.
Maken ångrade sin jobbstart och stannar hemma denna veckan också:p Även om han inte är inne hela tiden så är han i alla fall på gården och grejar och kan gå in och ta långfika och mys med Sammy och mej när han känner för det:heart
 
*vinkar från bebisbubblan*:heart):nailbiting::banghead::bump:

Märta och jag har kämpat mot viktnedgång och amning som nu vänt och i dag fick vi godkänt från BB eftersom hon gått upp tillfredsställande. :banana:Min mjölk har runnit till, dessvärre vill hon inte byta bröst mitt i amningen så jag har fått köpa pump för att lätta på trycket lite, inte kommit på hur den fungerar riktigt än dock och ska prova mer när sambon kommer hem.

Dag två vi är ensamma hemma delar av dagen medan pappa jobbar (vaktar nationella prov) Han börjar ångra sig :D o vill hellre vara hemma o mysa bebis. han är fantastisk med Märta och såhär i efterhand undrar jag varför jag oroade mig och tvivlade så under graviditeten. Hormoner :)

Känner mig fortfarande väldigt mör efter förlossningen trots att jag slapp sy så många stygn. Svullen och öm samt dåligt musklad och usel kondis gör att jag tar det lugnt om dagarna än. Till helgen tänkte jag försöka ta mig ut på en kort promenad, ska visst bli sommarväder så gäller att passa på.

är så mysigt att läsa om era uppdateringar! Den här tråden har varit toppen!

Hejja er som snart får era bäbisar i famnen, det är värt resan tusen gånger om!! :love:
 
Men du, allvarligt talat. Jag vet inte hur många inlägg du skrivit senaste veckorna om vad du pressar din kropp till trots att du vet att du får ont. Det är inte viktigt att gå promenader nu, du måste inte fixa med huset nu. Varför gör du så? Jag förstår verkligen inte. Din bebis kommer när som helst och sen får du din kropp tillbaka. Kan du inte bara ta det lite lugnt ett tag nu och vara snäll mot din kropp!
@BobberiBoo jag måste hålla med här. De sista månaderna var jag sängliggande när jag inte var på jobbet, annars hade det inte fungerat.
Håller helt och fullt med er! men med en 5 åring hemma på heltid behöver jag roa henne iaf en stund varje dag. Sen vi flyttade för två veckor sen så har jag dragit ner på all aktivitet till ett minimum, så den promenaden vi tog igår va i princip det enda jag gjorde, sen tillbringade vi resten av dagen i sängen med paddan.
Vad jag irriterar mig på är att jag knappt känner av något på dagen oavsett om jag ligger hela dagen eller rör mig som en dåre, allting kommer på natten. Jag blir jäkligt snabbt uttråkad och tyvärr har dottern fått det efter mig :meh:

Vi har sista mötet med köparna till vårt hus imorgon, sen ska jag bo hos min svärmor fram till knatte tittar ut då hon bor mycket närmre till sjukhuset. Där lär jag bli fastspänd i soffan med spännband om jag rör mig mer än mellan soffan och toa :grin:
 
Helammar... Den kom efter sex veckor med junioren. Nu höll den sig till åtta veckor.
Så värdelöst!
Fy så trist! Det är ju en bonus man vill ha ju..
För egen del vill jag bara bli av med avslaget, känns som det hållt på i en evighet även om det bara är 4v. Förra gången slutade det efter 3v så jag hoppades på samma denna gången.
Kan ju ge sej fan på att mensen kommer direkt efter.
 
Någon här som ska sätta in spiral? Första BM sa man kunde göra det efter 2 månader, andra sa efter 3. Känns lustigt att det kan skilja på samma mvc.
 
Började med p-spruta vid efterkontrollen = ingen mens :D

Tror sambon lämnar mig om jag säger att jag ska ta hormoner igen. :angel: Vi har haft många diskussioner om preventivmedel, jag försökte förklara för honom hur jag blev på hormonbaserade sånna men han trodde mig inte. 2 v på mini-piller och han insåg vilket monster han skapat. :p
Ingen blev lyckligare än honom när jag fick ok-stämpel på kopparspiral. :D
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
320
· Visningar
25 914
Senast: sthu
·
Övr. Barn Just nu arbetar jag 85% (utan att fylla upp med föräldrapenning), men skulle ju vid en ev ny graviditet egentligen vilja jöja min SGI...
2
Svar
25
· Visningar
1 501
Senast: Manji
·
Hundavel & Ras 2017, när jag hade planer på förra kullen, vet jag att vi var flera uppfödare på forumet som hade en tråd om våra kullar. Planerandet...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
18 108
Senast: bollen__
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd. Hoppas jag hann först nu ...
100 101 102
Svar
2 032
· Visningar
111 647

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp