Vårföräldrar 2017 del 6

Till mig sa både BM och läkare att spiral kunde sättas in vid/strax efter efterkontrollen.

Ok och den görs 8-12 veckor efter BF så båda kanske har rätt då. :p Vågar inte lita på amning som skydd och det här med kondom har inte varit vår starka sida. :o Men vi får väl försöka sköta oss den tiden (om jag ens är intresserad av sex så tätt inpå).
 
Ok och den görs 8-12 veckor efter BF så båda kanske har rätt då. :p Vågar inte lita på amning som skydd och det här med kondom har inte varit vår starka sida. :o Men vi får väl försöka sköta oss den tiden (om jag ens är intresserad av sex så tätt inpå).

Jag har velat ha sex men har fortfarande ont så får va utan ett tag till:meh:
 
Jag har velat ha sex men har fortfarande ont så får va utan ett tag till:meh:

Ogilla på den!

*kl*

Har legat vaken sen kl 3 från och till. Finns ingen direkt anledning vilket stör mig ännu mer. Känner mig dessutom nästan som en människa nu.

Får väl pallra mig upp och äta lite frukost istället för att ligga här och glo.
 
Har fortfarande inte fått mens men räknar med det snart.... Har nig fått den relativt snabbt efter de andra (ett par månader) o har lite mensmol från o till så tror det jobbar på o kicka igång....

Sex har vi inte haft än... Orken o lusten har inte kommit till liksom, det går i ett... Det kommer... Har tid för efterkontroll i mitten på juli (de hade ont om tider, hon är född 21/3.... Helt galet) och då blir det kopparspiral. Dock lite sugen på o testa appen där man tempar sig varje morgon. Känner min kropp väl eftersom vi kört med billingsmetoden innan så jag vet säkert när jag har ägglossning, kruxet är ju att spermierna kan leva ett par dagar :p just nu känns tre lagom, vill ju liksom inte chansa ;)

I natt hände för övrigt något fantastiskt, funderar på trisslott eller prinsesstårta :idea: Hon sov från 22-05 :banana: Fast hon började tutta i sömnen strax efter 04 så 05 tog jag upp henne för o inte drunkna själv i sängen... :D
 
Har legat vaken sen kl 3 från och till. Finns ingen direkt anledning vilket stör mig ännu mer. Känner mig dessutom nästan som en människa nu.

Får väl pallra mig upp och äta lite frukost istället för att ligga här och glo.

Usch så jobbigt. Jag har varit vaken sen kl 04 då Julius vaknade och ville äta. Sedan somnade han om och sover fortfarande. Har redan hunnit gå på e hyffsat lång promenad med hundarna och packat en del inför flytten imorgon.

Överhuvudtaget tycker jag att allt fungerar väldigt bra än så länge *peppar, peppar*. Jag tycker jag kommit igång bra efter förlossningen och har inga problem att gå promenader med hundarna på 30-40 min och flåset börjar komma tillbaka. Fortfarande lite öm i de nedre delarna men det blir bättre och bättre det med. Mitt största problem är min nacke som jag lyckades göra något med under förlossningen och har haft riktigt ont i den sedan dess vilket gör att jag måste stoppa i mig värktabletter för att kunna röra huvudet. Måste nog ta upp det med någon för det blir inte bättre, frågan är vart man vänder sig?

Julius fortsätter vara lugn och snäll. Gnäller bara när han vill något. Äter ca varannan/var tredje timme på dagarna och med ca 4 timmar mellan på nätterna. Sover snällt i sin egen säng på natten om han får liggamma innan och somna hos mig och sedan lyfter sambon över honom till hans säng. På dagarna är han nöjd om han får vara med när han är vaken men har inte heller då några problem att sova i vagnen eller själv på soffan. Numera får han bara ersättning på kvällen, man märker att han vill ha det för han blir riktigt ledsen om han inte fått det och vi försöker lägga honom. Resten av tiden verkar det räcka med amningen vilket känns jätteskönt!

Ska ringa BVC för att boka in ett första besök och åka förbi där och väga honom i eftermiddag eftersom de på efterkontrollen på sjukhuset fortfande vill hålla lite koll på vikten nu när vi fasat ut ersättningen.
 
Sovit noll och inget inatt pga orolig bebis, antar att det är första utvecklingssteget han går igenom nu. Han har varit otroligt mammig ett par nätter och bara varit nöjd när han legat på min bröstkorg och knappt då.
Så fort jag lagt honom sidan om eller i vaggan har det gnytts, snurrats och fäktats vilt med små knutna nävar. Så jobbigt när ingen tröst hjälper utan man bara kan hålla om:heart
 
@falukorw Det hände något i min nacke med under förlossningen. Har varit två gånger hos kiropraktorn och det är mycket bättre! Domnade ner i armen. Hon sa det var normalt att det hände så ibland, eftersom krafterna vid en förlossning är så starka. Nytt besök om 14 dagar. Så mitt tips, bra kiropraktor!
 
Har börjat dra i tåtarna inför dopet, kyrka bokad och cateringfirman ska ge offert. Syrran är konditor/bagare så hon gör tårtor.
Frågan är bara vad man ska bjuda på för typ av mat? Nåt lätt eller nåt rejält?dopet är 13,00 så jag skulle tro att folk kanske äter nån typ brunch innan?
 
Har börjat dra i tåtarna inför dopet, kyrka bokad och cateringfirman ska ge offert. Syrran är konditor/bagare så hon gör tårtor.
Frågan är bara vad man ska bjuda på för typ av mat? Nåt lätt eller nåt rejält?dopet är 13,00 så jag skulle tro att folk kanske äter nån typ brunch innan?

Skulle bjuda på nåt lättare eftersom det är fika också :)
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
15 16 17
Svar
320
· Visningar
25 931
Senast: sthu
·
Svar
170
· Visningar
7 808
Senast: Enya
·
Övr. Barn Just nu arbetar jag 85% (utan att fylla upp med föräldrapenning), men skulle ju vid en ev ny graviditet egentligen vilja jöja min SGI...
2
Svar
25
· Visningar
1 503
Senast: Manji
·
Hundavel & Ras 2017, när jag hade planer på förra kullen, vet jag att vi var flera uppfödare på forumet som hade en tråd om våra kullar. Planerandet...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
18 110
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp