Vårföräldrar 2017 del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
07, En portion gröt och fruktpuré
10, 90ml ersättning
13, lite lunch av det jag äter, därefter 90ml
ersättning
16, 90ml ersättning
18, ca 1 halv burk mat
19, 90ml ersättning
22, 90ml ersättning
På natten ammar han 1 eller 2 gånger och får även 90ml ersättning.

Han får även några majskrokar under dagen.

Han hade gått upp dåligt vid 5 månaders kollen på BVC så hon tyckte jag skulle lägga till mer ersättning vilket jag gjort. Men det har resulterat i att han inte alls är speciellt intresserad av att amma längre. Dagtid går nästan inte alls, han kan inte koncentrera sig utan tittar bara på allt annat som låter och händer. Hade tänkt amma lite längre men fungerar det inte är det ju inte mycket att höra åt.
Flisan är rätt ointresserad av flaskan och ska vara riktigt hungrig för att acceptera den. Ändå dricker hon kanske 60ml bara då och väntar istället tills jag kommer hem så hon går amna. Vi får prova olja i gröten helt enkelt och se vad hon säger om det.
 
Idag ska jag på introduktion för att bli lärarvikarie, kunde inte somna igår kväll (hjärnan snurrade på olika saker jag funderar på) och kunde inte somna om efter att C ammat vid fyra, kan bli en lång dag!
 
:turd:natt. Hon har vaknat x flera och varit jätteledsen, junioren har nyst och pratat i sömnen och sambon har haft ett migränanfall så jag vaknar när han kliver upp för att leta medicin.
Tur dom är söta iaf ;)
 
Har varit ute på en 3,7 km lång terrängpromenad med bebis i selen och hundarna i långlina. När Vi kommit typ en knapp km och hade sett både gäss, rådjur och två tranor så slocknade den lilla:D:D Så jag fick traska vidare utan sällskapligt tjatter från fröken. Måste komma ihåg att ta stövlarna nästa gång dock, att gå längs rönneå när där nästan är som mest vatten är lite blött om föttern :laugh:
 
Mycket nysningar på Kyrkis och nu har jag ont i halsen och V nyser (är väl snarare från i tisdags än idag). Hoppas det blir lindrigt.

V sov halva Kyrkis (i mitten typ) och när han vaknat vågade han ta på några av de andra mammorna :)
 
Os första tand är påväg upp och han satt själv i typ 4 sekunder idag. Han blir 5 månader nästa vecka, känns som jag har fått en gosse som har väldigt bråttom i livet. Han har nästan kläckt koden för att åla sig framåt också.
 
:turd:natt. Hon har vaknat x flera och varit jätteledsen, junioren har nyst och pratat i sömnen och sambon har haft ett migränanfall så jag vaknar när han kliver upp för att leta medicin.
Tur dom är söta iaf ;)

Ibland vill man lämna flocken och ta in på hotell :meh:
 
Idag har jag tagit ett syskonkort hos en fotograf :love::love::love:
Jag blev så otroligt nöjd!!!!
Och jag skulle så gärna vilja visa upp det för er mammor, men ingen annan...
Vette skjutton hur det går att genomföra bara :confused:

PMa en privat länk från Dropbox? Kanske?
 
Har spenderat kvällen med att hela lilla familjen åkte på HLR kurs för barn, Sammy sov det mesta av kursen, perfekt så vi kunde koncentrera oss och verkligen ta in informationen.
Det gav lite rysningar att utöva hlr, frigöra luftvägar, ryggdunkningar mm på en liten docka i Sammys storlek. Måtte man aldrig behöva utöva det i skarpt läge:crazy: Men jäkligt skönt att ha färska kurser! (Gjorde för vuxna strax före Sammy föddes)
 
V nyser och nyser och roar sig själv just nu så jag försöker plocka lite hemma. Är så galet trött på kaoset.

Pappan ska prata med VDn på företaget vi jobbar åt idag, jag hoppas de kommer överens om något vettigt.
 
Fröken liten har fem små bett ser det ut som på kinden. Jag som precis har börjat släppa ut katterna fick lite panik att det är fågelloppor, så jag har just slängt allt som katterna legat på i sovrummet i tvätten. Så jag ska tvätta hela långa dagen idag :meh:
 
Fröken liten har fem små bett ser det ut som på kinden. Jag som precis har börjat släppa ut katterna fick lite panik att det är fågelloppor, så jag har just slängt allt som katterna legat på i sovrummet i tvätten. Så jag ska tvätta hela långa dagen idag :meh:

Hoppas det inte är loppor!
 
Oj! Han är en lång och ståtlig liten kille:love:

Ja väldigt! Jag är ju visserligen 184, min pappa är 196 men istället är dom rätt korta på sambons sida men han verkar ha ärvt min längd än så länge :p enligt beräkning på 1177 så ska han bli 188 cm :p fast det har o andra sidan varken stämt på mig eller min bror! (Ta mammans längd plus pappans längd, dra bort 13 cm om det är en dotter och lägg till 13 cm för grabb, dela sedan på 2 för att få blivande längd)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Ska göra årets tråkigaste inköp, en ny toalett! Men jag blev osäker på om man får med allt man behöver när man köper toalett eller ska...
2
Svar
30
· Visningar
2 009
Senast: orkide
·
Övr. Hund Jag är trött på att behöva snurra runt min egen axel för att det helt enkelt inte finns plats för mer. Idag har vi en 180 cm bred säng...
2
Svar
32
· Visningar
2 094
Senast: SiZo
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 765
Senast: Blyger
·
Hundhälsa De flesta vet men om inte. Jag bor i norra Queensland i Australien. För 1.5 r sedan blev sambon och jag med hund. En "på pappret" 75%...
Svar
9
· Visningar
1 149
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Spindeltråden (utbruten från Vad gör vi CXIII)
  • Valp 2024
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

  • Nybörjarponny!
  • Föl 2023
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp