Vårföräldrar 2020

Åh vad kul att rida! Och barbacka dessutom, det var tufft! Det hade jag aldrig vågat mig på :p Skönt att allt funkar med den mjölkfria kosten 😀

Här har E hittat sina händer och har dom i munnen mest hela tiden och dreglar en hel del redan. Kan inte komma ihåg att storebror började dregla så här tidigt :cautious: Vi inväntar babysim som startar om 3 veckor. Ska bli kul att ha något ”eget” med lillebror, känns annars som om barn nummer två får följa med på allt som är tänkt till storebror:p
Kul med babysim. Det har vi också anmält oss till. Idag var vi till badhuset för första gången då vi ville hitta på nått med en av syrrorna. Vi trodde vi skulle ha en missnöjd bebis eftersom hon skriker varje gång vi badar hemma. Men där skrattade hon av glädje flera gånger så det hördes över halva badhuset. Det känns positivt inför babysimmet.
 
Kul med babysim. Det har vi också anmält oss till. Idag var vi till badhuset för första gången då vi ville hitta på nått med en av syrrorna. Vi trodde vi skulle ha en missnöjd bebis eftersom hon skriker varje gång vi badar hemma. Men där skrattade hon av glädje flera gånger så det hördes över halva badhuset. Det känns positivt inför babysimmet.

Vad härligt med bebisskratt! Längtar efter att få höra det :)
 
Hejhej! Tänkte kika in med en uppdatering från oss, känns som att tiden går så fort fram. Lillasyster är en rörlig, gladlynt liten typ som gillar att ”prata”. Igår vände hon sig från mage till rygg för första gången och nu gör hon det så fort hon känner för det. Hon trivs dock på mage och är stark i nacken så det känns som att nacken kommer kunna fortsätta tränas ändå.

Nästa vecka är det tänkt att storasyster ska börja på föris så då får minstingen lite mer tid, men jag ska dock försöka komma igång med plugget samtidigt. Hoppas att det ska fungera! Jag har redan satt henne i kö till samma förskola som storasyster för att vi säkert ska få en plats där, vi är så nöjda med den hittills så det kändes onödigt att vänta. Har ni ansökt än?

I övrigt tänkte jag försöka haka på en grupp med mammaträning som börjar nästa vecka. Har dock inte anmält mig än så vi får väl se hur det blir..:o men jag vill gärna komma igång! Kör ni något sådant/har planer på?
 
Hejhej! Tänkte kika in med en uppdatering från oss, känns som att tiden går så fort fram. Lillasyster är en rörlig, gladlynt liten typ som gillar att ”prata”. Igår vände hon sig från mage till rygg för första gången och nu gör hon det så fort hon känner för det. Hon trivs dock på mage och är stark i nacken så det känns som att nacken kommer kunna fortsätta tränas ändå.

Nästa vecka är det tänkt att storasyster ska börja på föris så då får minstingen lite mer tid, men jag ska dock försöka komma igång med plugget samtidigt. Hoppas att det ska fungera! Jag har redan satt henne i kö till samma förskola som storasyster för att vi säkert ska få en plats där, vi är så nöjda med den hittills så det kändes onödigt att vänta. Har ni ansökt än?

I övrigt tänkte jag försöka haka på en grupp med mammaträning som börjar nästa vecka. Har dock inte anmält mig än så vi får väl se hur det blir..:o men jag vill gärna komma igång! Kör ni något sådant/har planer på?
Härligt med en rörlig och stark bebis :up: Jag upplever E lite ”latare” än storebrorsan men han har inga problem att hålla huvudet uppe och har råkat rulla över någon gång. E är inne i någon härlig period nu där han är glad och nöjd mest hela tiden:)

Vi har inte ansökt förskola än, här kan man göra det tidigast 6 månader innan de ska börja. Har inte riktigt bestämt om det blir till hösten 2021 eller om vi ska söka till Jan 2022. När hade ni tänkt att er tjej ska börja? 😊

Här har de mammaträningar på torsdagarna på gymmet, storebror började förskolan denna veckan så har som plan att gå nu på torsdag :up:
 
Hejhej! Tänkte kika in med en uppdatering från oss, känns som att tiden går så fort fram. Lillasyster är en rörlig, gladlynt liten typ som gillar att ”prata”. Igår vände hon sig från mage till rygg för första gången och nu gör hon det så fort hon känner för det. Hon trivs dock på mage och är stark i nacken så det känns som att nacken kommer kunna fortsätta tränas ändå.

Nästa vecka är det tänkt att storasyster ska börja på föris så då får minstingen lite mer tid, men jag ska dock försöka komma igång med plugget samtidigt. Hoppas att det ska fungera! Jag har redan satt henne i kö till samma förskola som storasyster för att vi säkert ska få en plats där, vi är så nöjda med den hittills så det kändes onödigt att vänta. Har ni ansökt än?

I övrigt tänkte jag försöka haka på en grupp med mammaträning som börjar nästa vecka. Har dock inte anmält mig än så vi får väl se hur det blir..:o men jag vill gärna komma igång! Kör ni något sådant/har planer på?
Härligt med en rörlig glad bebis. Här rullar det på med en likadan bebis som du har. Dock verkar hon ha fokus på att försöka ta sig framåt i soffan när hon ligger på mage. Hon kör under benen och trycker sig framåt med hjälp av benen på nått sätt. Så nu pratar hon inte lika mkt som förut. Hon verkar ha fokus på en sak i taget och kör på det tills hon lyckas. Sen har hon fått börjat smaka mat vilket har varit både gott och mindre gott.

Vi har inte ställt henne i kö till förskolan än. Vi har några att välja mellan så tänkte nog gå runt och hälsa på innan jag bestämmer mig. Vet inte riktigt när hon ska få börja heller.
Har inga planer på nån mammaträning. Tror vi inte har nått sånt i vår lilla by. Däremot har jag tagit upp ridningen så rider en gång i veckan nu.
 
Härligt med en rörlig och stark bebis :up: Jag upplever E lite ”latare” än storebrorsan men han har inga problem att hålla huvudet uppe och har råkat rulla över någon gång. E är inne i någon härlig period nu där han är glad och nöjd mest hela tiden:)

Vi har inte ansökt förskola än, här kan man göra det tidigast 6 månader innan de ska börja. Har inte riktigt bestämt om det blir till hösten 2021 eller om vi ska söka till Jan 2022. När hade ni tänkt att er tjej ska börja? 😊

Här har de mammaträningar på torsdagarna på gymmet, storebror började förskolan denna veckan så har som plan att gå nu på torsdag :up:

Märkligt att det skiljer sig så mkt mellan när man tidigast får ansöka. Vår tanke är vt22 men vi får se hur det blir med jobb etc.

skoj med träningen! Hoppas att det är en bra grupp :) Har inte lyckats anmäla mig än, insåg att det kan bli svårt att komma iväg nu pga att storasyster ska börja fsk igen och jag då missar de första gångerna gissningsvis.. Får se hur jag gör.
 
Märkligt att det skiljer sig så mkt mellan när man tidigast får ansöka. Vår tanke är vt22 men vi får se hur det blir med jobb etc.

skoj med träningen! Hoppas att det är en bra grupp :) Har inte lyckats anmäla mig än, insåg att det kan bli svårt att komma iväg nu pga att storasyster ska börja fsk igen och jag då missar de första gångerna gissningsvis.. Får se hur jag gör.
Tror de gjort så för att det ska bli "samma" för alla och att det inte ska bli så att man måste söka flera år innan man tänkt att barnet ska börja. Tycker det är bra faktiskt :up:

Mammaträningen här är bara ett vanligt gruppass på gymmet så inget man behöver anmäla sig till utan man går dit när det passar vilket är super. Ingår i det vanliga gymkortet, hade nog inte heller velat anmäla mig och betala då man inte vet hur många gånger man faktiskt kommer iväg!
 
Första skrattet idag, ah, man smälter ju! 😍 Känns som att allt händer så fort den här gången.. men man har ju lite mindre tid med två hemma så det kanske är därför det bara susar förbi!
 
Nu har vi en glad bebis här hemma som tycker annat folk är kul. Mitt i det positiva dyker en tand upp men hon verkar inte så lidande mer än att det antagligen kliar och hon dreglar något mer.
annars är smakproverna hon får rätt spännande och det kladdas gärna med maten. Men det lär det göra i en evighet så det är väl som det ska 😅

hur går det för er?
 
Nu har vi en glad bebis här hemma som tycker annat folk är kul. Mitt i det positiva dyker en tand upp men hon verkar inte så lidande mer än att det antagligen kliar och hon dreglar något mer.
annars är smakproverna hon får rätt spännande och det kladdas gärna med maten. Men det lär det göra i en evighet så det är väl som det ska 😅

hur går det för er?
Härligt att hon blivit go och glad även mot andra nu :)

Här går allt bra, det skrattas en hel del och lillebror är för det mesta nöjd. Har precis börjat förstå att man själv kan boxa till leksakerna i babygymmet. Har blivit så pass stark att han kan sitta upp genom att man bara håller i kroppen. Måste precis som storebror sövas i tid annars blir det kaos, får tydligen inga barn som somnar när de är trötta ;) Imorgon är andra gången på babysimmet, gillade badet sist men blev så trött de sista 5 minutrarna att vi fick avsluta lite tidigare. Han är ju dock i minsta laget då vi tjuvstartade lite eftersom vi ville hänga på en kompis 🙈
 
Härligt att hon blivit go och glad även mot andra nu :)

Här går allt bra, det skrattas en hel del och lillebror är för det mesta nöjd. Har precis börjat förstå att man själv kan boxa till leksakerna i babygymmet. Har blivit så pass stark att han kan sitta upp genom att man bara håller i kroppen. Måste precis som storebror sövas i tid annars blir det kaos, får tydligen inga barn som somnar när de är trötta ;) Imorgon är andra gången på babysimmet, gillade badet sist men blev så trött de sista 5 minutrarna att vi fick avsluta lite tidigare. Han är ju dock i minsta laget då vi tjuvstartade lite eftersom vi ville hänga på en kompis 🙈
Kul att han uppskattar babysimmet. Vårt har inte börjat än. Varför sova när man är trött. Då kan man ju missa något. Kul att gymmet verkar vara uppskattat
 
Nu har vi en glad bebis här hemma som tycker annat folk är kul. Mitt i det positiva dyker en tand upp men hon verkar inte så lidande mer än att det antagligen kliar och hon dreglar något mer.
annars är smakproverna hon får rätt spännande och det kladdas gärna med maten. Men det lär det göra i en evighet så det är väl som det ska 😅

hur går det för er?

skönt att det har vänt :) Roligt att hon är intresserad av maten, det bådar gott:up: jag längtar tills det är dags för oss.

Här flyter det också på bra. Minstingen är fortsatt glad och lättsam, sover bra om nätterna. Nu har hon börjat vända från rygg till mage också! Hon är riktigt stark så det blir spännande att se när hon börjar krypa o sitta. Storasyster var åt det senare hållet så det känns ovant att allt händer tidigt. Man får ju liksom tänka till på ett annat sätt redan nu, tex sovsituationen eftersom hon kan ta sig över babynestets kanter.. Hon ligger dock ganska still väl sovandes så det är bra iaf 😅
 
Kommer ju typ få skaffa en sådan där bebishjälm om ett par månader. Hon tar sig seriöst fram redan nu i magläge. Typ ålar fast väldigt långsamt. Hon är riktigt målmedveten nu när hon förstått att hon kan ta tag i grejor för att stoppa dem i munnen. Lillasyster har bråttom! Fast samtidigt lugn och mysig :love:

Ikväll hade vi dock en jobbig nattning då båda barnen skrek efter mig. Kände hur ångesten smög på.. :( storasyster har det jobbigt med separationsångest pga förskolestart och får panik när jag går iväg och lillasyster ville helt enkelt bara ha mamma just då och skrek så hysteriskt att hon började få svårt att hinna med att andas. Usch.. det är nog det jobbigaste med att ha blivit tvåbarnsmamma, man kan inte trösta båda samtidigt när de kräver ens fulla uppmärksamhet.. som tur är händer det inte så ofta på det här viset som ikväll.
 
Kommer ju typ få skaffa en sådan där bebishjälm om ett par månader. Hon tar sig seriöst fram redan nu i magläge. Typ ålar fast väldigt långsamt. Hon är riktigt målmedveten nu när hon förstått att hon kan ta tag i grejor för att stoppa dem i munnen. Lillasyster har bråttom! Fast samtidigt lugn och mysig :love:

Ikväll hade vi dock en jobbig nattning då båda barnen skrek efter mig. Kände hur ångesten smög på.. :( storasyster har det jobbigt med separationsångest pga förskolestart och får panik när jag går iväg och lillasyster ville helt enkelt bara ha mamma just då och skrek så hysteriskt att hon började få svårt att hinna med att andas. Usch.. det är nog det jobbigaste med att ha blivit tvåbarnsmamma, man kan inte trösta båda samtidigt när de kräver ens fulla uppmärksamhet.. som tur är händer det inte så ofta på det här viset som ikväll.
Så kul med aktiv bebis, så var storebror här hemma. Var väldigt tidig med allt men blev också väldigt duktig med balansen så han slog sig förvånansvärt lite ändå så inte säkert ni behöver en sån hjälm ändå ;) E verkar mer chill än storebror, rullar från mage till rygg men är väldigt nöjd med att få sitta i knät och kolla på brorsan;)

Vilken jobbig känsla när man så gärna vill räcka till för båda barnen men inte kan dela sig i två. Man får försöka göra det bästa av situationen helt enkelt :heart Jag försöker alltid trösta med att barnen inte kommer ihåg enstaka tillfällen från denna ålder utan att om de i det stora hela får kärlek och trygghet kommer de se tillbaka på sin barndom så senare:)
 
Idag var sambon iväg med E hos Bvc. De har börjat med samtal för pappan också för att fånga upp eventuell depression där vilket är bra :) E är 1 cm kortare och 300gram mindre än brorsan var i samma ålder så det är lite roligt att de är så lika. Och bra för vår del då vi troligtvis inte behöver köpa mycket nya kläder då de kommer ha samma storlek över årstiderna.
I övrigt fick han första vaccinationen och andra dosen rota-vaccin. Får se hur han mår här den närmsta dagen.
 
Idag var sambon iväg med E hos Bvc. De har börjat med samtal för pappan också för att fånga upp eventuell depression där vilket är bra :) E är 1 cm kortare och 300gram mindre än brorsan var i samma ålder så det är lite roligt att de är så lika. Och bra för vår del då vi troligtvis inte behöver köpa mycket nya kläder då de kommer ha samma storlek över årstiderna.
I övrigt fick han första vaccinationen och andra dosen rota-vaccin. Får se hur han mår här den närmsta dagen.

Roligt o smidigt ;) Lillasyster kommer nog bli längre, hon ligger ca en kurva över storasyster men tror ändå kläderna kommer passa fint över årstiderna iom att lillasyster är född1,5 mån senare.

Lillasyster fick sitt vaccin i måndags och blev dålig efter det:( inte jättedålig men tillräckligt för alvedonpremiär.. Hon känns fortf inte helt hundra, refluxen verkar dessutom ha blivit värre. Funderar på om hon var känslig för något ämne i vaccinet..🤔 Håller tummarna för att eran lillkille slipper biverkningar!
 
Roligt o smidigt ;) Lillasyster kommer nog bli längre, hon ligger ca en kurva över storasyster men tror ändå kläderna kommer passa fint över årstiderna iom att lillasyster är född1,5 mån senare.

Lillasyster fick sitt vaccin i måndags och blev dålig efter det:( inte jättedålig men tillräckligt för alvedonpremiär.. Hon känns fortf inte helt hundra, refluxen verkar dessutom ha blivit värre. Funderar på om hon var känslig för något ämne i vaccinet..🤔 Håller tummarna för att eran lillkille slipper biverkningar!
Inte så kul att hon blev dålig efter vaccinet. Hoppa refluxen inte blir värre utan vänder och blir bättre. Inte lätt att va liten.
Lowis fick Vaccin förra veckan och klarade sig faktiskt bra denna gång. Dock har hon hostat på nätterna i några dagar och nu har hon börjat snora. Men det känns som att hon blev lite piggare när snoret kunde rinna ut. Men väntar på att BVC ska ringa då hon hostat till och den på nätterna ett tag. Typ 2 gånger per natt men bara 1-2 nätter per vecka och ibland går det något längre. Men vi får se.
Det har dessutom dykt upp 2 tänder. Är glad att inte amma då även fast amning kan va det bästa.
Nu tar hon sig framåt och åt sidorna så inget är säkert längre. Hon kryper inte men framåt tar hon sig ändå. 😅
 
@Karinmaria Hur mycket olja har ni gett er dotter i ersättningen? Tycker E har vart lite ”hård” i magen så vi har börjat ge lite olja men är osäker på hur mycket man ska ge :p
 
Vi har gett som mest en tesked olja i varje flaska ersättning. Nu har vi dragit ner på det lite.
Tack! Vi har just nu bara gett en tesked i ett mål om dagen. Men då skulle vi nog våga oss på att ge en tesked till i något mål om vi känner att det behövs. Kan mycket väl vara rotavaccinet som ställer till det i magen lite just nu.
 

Liknande trådar

Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
387
Senast: Sirap
·
Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
9 765
Senast: gulakatten
·
Relationer Vet inte ens vart jag ska börja. Fick starta ett anonymt konto för jag känner att jag måste få skriva av mig lite just nu. Igår blev...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
14 098
Senast: Bulldoozer
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
7 8 9
Svar
165
· Visningar
13 296
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp