Vårföräldrar 2020

Glad midsommar (lite i efterskott) till er också! I torsdags var vi på en extra vägning på bvc och minstingen har nu passerat sin födelsevikt! Känns jätteskönt :) hon verkar må bra och har flera vakenperioder nu då man kan få lite söta svarsleenden dessutom. På måndag blir hon tre veckor, tiden verkligen flyger förbi såhär i början. Men samtidigt känns det faktiskt som en evighet sedan vi åkte in till förlossningen..

Hur klarar ni er i värmen? Verkar ju som att den ska hålla i sig ett tag framöver.
Åh vad härligt med leenden :love: vi får bara leenden när det känns gott i magen här än så länge;)

Är vi inomhus är värmen inga problem, vi har Ac så i huset kan vi få en behaglig temperatur. Sen sover lillebror bra i vagnen så den brukar stå i skuggan på altanen men självklart är det jobbigt med värmen och framförallt när solen är uppe och man är ute någonstans som inte är hemma. Blir krångligare om man behöver ta upp och mata eller liknande. Sen märker jag att vi blir sämre på hud mot hud eftersom det blir så svettigt att det känns som om ungen glider iväg :p
 
Åh vad härligt med leenden :love: vi får bara leenden när det känns gott i magen här än så länge;)

Är vi inomhus är värmen inga problem, vi har Ac så i huset kan vi få en behaglig temperatur. Sen sover lillebror bra i vagnen så den brukar stå i skuggan på altanen men självklart är det jobbigt med värmen och framförallt när solen är uppe och man är ute någonstans som inte är hemma. Blir krångligare om man behöver ta upp och mata eller liknande. Sen märker jag att vi blir sämre på hud mot hud eftersom det blir så svettigt att det känns som om ungen glider iväg :p

Skönt med ac! Vi är också lite dåliga på hud mot hud, känns som att man ska överhetta den lilla.. Båda kidsen har ärvt pappans varma kroppar vilket inte hjälper i denna värme..
 
Alltså jag håller på att bli tokig! Stygnen kliar något infernaliskt när jag rör på mig. Tror att de håller på att släppa för det har blivit värre de senaste dagarna. Hua! Skönt om de kan försvinna snart. Någon annan som fick sy? Hur länge tog det isf innan stygnen försvann?
 
Alltså jag håller på att bli tokig! Stygnen kliar något infernaliskt när jag rör på mig. Tror att de håller på att släppa för det har blivit värre de senaste dagarna. Hua! Skönt om de kan försvinna snart. Någon annan som fick sy? Hur länge tog det isf innan stygnen försvann?
Jag sydde i mitt gamla klipp. Mina stygn är borta, brukar väll ta typ en vecka lite drygt? Det kliade en del för någon vecka sen men nu känner jag inte av nått alls. Sist hade jag lite problem med hypergranulation så då sved det rätt länge efter om jag blev svettig men det verkar jag tack och lov klarat mig från denna gången.
 
Jag sydde i mitt gamla klipp. Mina stygn är borta, brukar väll ta typ en vecka lite drygt? Det kliade en del för någon vecka sen men nu känner jag inte av nått alls. Sist hade jag lite problem med hypergranulation så då sved det rätt länge efter om jag blev svettig men det verkar jag tack och lov klarat mig från denna gången.

Hmm då låter det som att mina stygn är lite väl envisa. Ska försöka få tag i mvc idag o höra mig för om de kan hjälpa till på något sätt.
 
Hmm då låter det som att mina stygn är lite väl envisa. Ska försöka få tag i mvc idag o höra mig för om de kan hjälpa till på något sätt.
Det är inte så att stygnen lossat men att det kliar ändå pga. läkningen? 😊 Du får be din sambon/man att kika om de sitter kvar. Det krävs ju fukt för att stygnen ska lösas upp så det är klart om dina stygn sitter på ett ställe där det är torrt kan det säkert ta längre tid innan de försvinner. Men tänker att avslaget hjälper till med upplösningen av stygnen.
 
Det är inte så att stygnen lossat men att det kliar ändå pga. läkningen? 😊 Du får be din sambon/man att kika om de sitter kvar. Det krävs ju fukt för att stygnen ska lösas upp så det är klart om dina stygn sitter på ett ställe där det är torrt kan det säkert ta längre tid innan de försvinner. Men tänker att avslaget hjälper till med upplösningen av stygnen.

Kikade förut o såg att det var stygn kvar på precis det stället som stör o det är nog lite torrare precis som du säger. Fick en tid till bm på tors o hoppas att hon kan hjälpa mig. Känns dock långt till dess när det stör såpass mkt som det gör nu =\
 
Idag hade vi tid hos ortopeden. Det var ingen höftledsluxation men eventuellt att det fanns en liten instabilitet på vänster sida. Han kunde inte avgöra genom att bara känna så imorgon ska vi in på ultraljud så de får kollat ordentligt. Så nu håller vi tummarna att allt ser bra ut imorgon så vi slipper skena i 6 veckor.
 
Idag hade vi tid hos ortopeden. Det var ingen höftledsluxation men eventuellt att det fanns en liten instabilitet på vänster sida. Han kunde inte avgöra genom att bara känna så imorgon ska vi in på ultraljud så de får kollat ordentligt. Så nu håller vi tummarna att allt ser bra ut imorgon så vi slipper skena i 6 veckor.

Hur har det gått för er?
 
Alltså det här med bad efter förlossningen. Nu är det väll egentligen bara mig och @anonymApril det berör eftersom ni andra födde så mycket tidigare men vågar man bada efter 4 veckor? E är 3 veckor på måndag och jag har i princip redan slutat blöda, kommer någon droppe då och då. Vecka 28 (4 veckor efter förlossning) ska vi upp med våra kompisar till sommarstugan och hade så gärna velat kunna bada då. Hade ni vågat eller väntar ni strikt 6-8 veckor?
 
Alltså det här med bad efter förlossningen. Nu är det väll egentligen bara mig och @anonymApril det berör eftersom ni andra födde så mycket tidigare men vågar man bada efter 4 veckor? E är 3 veckor på måndag och jag har i princip redan slutat blöda, kommer någon droppe då och då. Vecka 28 (4 veckor efter förlossning) ska vi upp med våra kompisar till sommarstugan och hade så gärna velat kunna bada då. Hade ni vågat eller väntar ni strikt 6-8 veckor?

Eftersom jag har fått för mig att badgränsen är satt efter avslaget så tänker jag att man borde få bada när det är överstökat.. men jag kan ha misstolkat det.
 
Var och plockade bort två av stygnen idag. Aj säger jag bara! Har inte hunnit ut på promenad men det känns lovande hittills iaf. Några blev kvar för jag stod inte ut, märkligt nog hade de inte ens xylocain..
 
Var och plockade bort två av stygnen idag. Aj säger jag bara! Har inte hunnit ut på promenad men det känns lovande hittills iaf. Några blev kvar för jag stod inte ut, märkligt nog hade de inte ens xylocain..
Vad skönt att du fick hjälp att ta bort stygnen och tur att du bokade en tid. Jobbigt att det gjorde ont bara men hoppas du slipper problemen med att det stramar nu :)
 
Idag va vi till BVC för 3-månadersvaccin. Hon blev ledsen men gick att trösta ganska snabbt och var glad när jag lade ner henne i vagnen. Sen har hon sovit en hel del idag och nu på kvällen kom febern. Jag hoppas det vänder över natten.
hon växer så det knakar och är annars som vanligt glad och positiv och ler mot alla som pratar med henne 😊
 
Idag va vi till BVC för 3-månadersvaccin. Hon blev ledsen men gick att trösta ganska snabbt och var glad när jag lade ner henne i vagnen. Sen har hon sovit en hel del idag och nu på kvällen kom febern. Jag hoppas det vänder över natten.
hon växer så det knakar och är annars som vanligt glad och positiv och ler mot alla som pratar med henne 😊
Härligt! Hoppas att ni inte fick det allt för jobbigt med febern 😊
 
Härligt! Hoppas att ni inte fick det allt för jobbigt med febern 😊
Hon gnällde lite på natten sen var hon i stort sett som vanligt dagen efter.
dock är hon inne i en period nu där hon vaknar någon gång på natten och är missnöjd men hon är väl inne i nån period av nått slag. 🙂
 
Igår fick E 38,4 graders feber så han och jag har tillbringat natten och förmiddagen på barnsjukhuset. Lite förhöjda infektionsvärden men inget akut eller allvarligt utan troligtvis en förkylning så nu är vi hemma igen. Test tagit för Covid19 men det har vi ej fått svar på än. Är ändå glad att han är såpass liten att han inte förstår eller blir rädd när personalen kommer in med visir och munskydd och grejer. Kommer finnas mycket historier att berätta för våra små om deras födelseår när de blir större sen!
 

Liknande trådar

Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
387
Senast: Sirap
·
Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
9 765
Senast: gulakatten
·
Relationer Vet inte ens vart jag ska börja. Fick starta ett anonymt konto för jag känner att jag måste få skriva av mig lite just nu. Igår blev...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
14 109
Senast: Bulldoozer
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
7 8 9
Svar
165
· Visningar
13 318
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp