Bukefalos 28 år!

Vårföräldrar 2023

Jag tror det håller på att starta här :nailbiting: haft några rent av djävulska flytningar i 3h. Nog för att jag haft rejäla sådana under båda mina graviditeter men inte dessa mängder flera gånger i timmen. Minns att jag hade nåt liknande när värkarna med första var igång. Jag försökte ofta övertyga de på förlossningen att vattnet måste läcka men de sa alltid att det inte var det :cautious:
Åh vad spännande!! 👏🏼 ☺️

Jag vaknade besviken som de sista 3 veckorna av att ingenting verkar vara på gång. 😅
 
@Voeux låter otäckt. Nu vet jag inte hur man gör spoiler men min syster fick en liknande reaktion på lungorna och trodde hon skulle dö. Blev ett stort trauma för henne. Be om samtalskontakt om känslan av obehag hänger kvar. Låter som du gjorde 100% rätt val med kejsarsnitt med tanke på livmodern. :heart

Nervsmärtorna försvann efter 3 dygn, så otroligt skönt! Nog med att de var djävulska men oron över hur länge de ska stanna ligger ju också över som en blöt filt. Operationen blev ju stökig, tänk om jag fick en permanent skada nu? Det är ju svårt att inte tänka tanken. Men nej, de försvann. Jag är så oerhört lyckligt lottad som har lyckats få två friska barn och gått igenom två snitt på dryga året och ändå till synes rehabilitera alldeles utmärkt.

Ja, herregud! Nu är det ju svårt att veta varför livmodern sprack om om den gjort det även vid en vaginal förlossning. Men kan säga att nu när det faktiskt hände är jag oerhört glad över att jag redan låg bedövad på operationsbordet, och inte var mitt i en krystfas..
 
Låter som en tuff upplevelse. Hur känns det nu och går det bra hemma? ☺️

Vi har det fantastiskt 🥰 Han är lugn och gosig, jag mår förvånansvärt bra i kroppen.

Lill-Hugge på BB.

6C21A9D1-6B8B-4D70-BA35-7581AE11A2F6.jpeg
 
Bindande var totalt fylld imorse när jag vaknade men nu har det inte kommit mer och inget händer :cautious: men min kompis som ska ha sitt första barn och är beräknad till måndag har det minsann startat på. Så orättvist...
 
Vad fin han är med sin lilla blonda frisyr! :heart vi har sett på ultraljudet att även vår kommer födas med hår. Här blir det svart hår dock!

Ligger och laddar för ännu en natt. Är helt slut och måste sova men nätterna nu är förknippade med så mycket obehag att det är lite ångestkänslor inför dem. Förra natten var det en ny grej där jag väcktes 5-6 gånger av enorm smärta i revbenen dit en liten rumpa eller fot skulle tryckas så hårt det bara gick. Nedräkning till fredag då jag kommer få en plan för igångsättning. Räknar kallt med att han inte kommer lämna frivilligt.

Fick höra idag att jobbigast har ju faktiskt omgivningen det som går och väntar. Jo... :rolleyes:
 
Vad fin han är med sin lilla blonda frisyr! :heart vi har sett på ultraljudet att även vår kommer födas med hår. Här blir det svart hår dock!

Ligger och laddar för ännu en natt. Är helt slut och måste sova men nätterna nu är förknippade med så mycket obehag att det är lite ångestkänslor inför dem. Förra natten var det en ny grej där jag väcktes 5-6 gånger av enorm smärta i revbenen dit en liten rumpa eller fot skulle tryckas så hårt det bara gick. Nedräkning till fredag då jag kommer få en plan för igångsättning. Räknar kallt med att han inte kommer lämna frivilligt.

Fick höra idag att jobbigast har ju faktiskt omgivningen det som går och väntar. Jo... :rolleyes:
Usch vad tufft det låter!! Hoppas inatt blir en bra natt.
Min ligger også gärna med rumpan helt under revbenen. Det gör såå ont och man vill bara trycka till för att få han att flytta sig. Men är oftast inte så störd av det på nätterna längre (hade en period där jag var tvungen att stå upp och gå runt pga ovanstående) så känner med dig!
 
F*n också. Sonen har kräkt två gånger ikväll och mitt emellan spyorna går jag på toa och inser att det är rosa på pappret 🙈 var dum nog att äta glass i kväll vilket gav halsbränna och nu vet jag inte om jag mår lätt illa pga halsbrännan, om även jag har magsjuka eller om det sitter psykiskt.
 
F*n också. Sonen har kräkt två gånger ikväll och mitt emellan spyorna går jag på toa och inser att det är rosa på pappret 🙈 var dum nog att äta glass i kväll vilket gav halsbränna och nu vet jag inte om jag mår lätt illa pga halsbrännan, om även jag har magsjuka eller om det sitter psykiskt.
Åh nej!! Hur har natten gått?
 
Åh din stackare! Håller alla tummar och tår att du slapp bli sjuk. Vilken mardröm

Bara för att jag gnällde så fasligt igår har jag haft en riktigt bra natt. Nu är det verkligen sista dagarna. Inte lång tid kvar. 💪
 
22.30 börjar sonen kräkas. 00 startade mina värkar. 01 börjar jag kräkas 🤮 sonen och jag turas om att kräkas till 03. Vid 04 åker vi in, jag mår sådär. Får inte behålla något och sen värkar på det, usch 🙈 men tack och lov lättade det när vi kom in och jag fick i mig saft, nyponsoppa och yoghurt innan lillebror föddes vid 11. I min lilla mage låg en kille på nästan exakt 4kg, svarthårig och kopia av mig till skillnad mot storebror som kom ut blond och lik sin far 😅

Och ja. Min kompis kom in före till förlossningen men jag smet före med lillebror 🤣 dessvärre får vi vara isolerade på vårt rum tills vi får åka hem imorgon 🙄
 
Grattis @Voeux och @Förgätmigej!

Här rullar det på. Han är över lag väldigt enkel och snäll och växer som ogräs. Han vägde in på strax under 5,2 kg vid 6 veckor och har växt ungefär 5 cm på längden och ser ut som en liten michelingubbe. :love: Han är ju ganska gasig så det är lite si och så med sömnen, speciellt på nättenra. Vissa nätter funkar bra andra typ inte alls. Han gillar sin vagn i alla fall och sover snällt i den när vi är i stallet på förmiddagarna vilket är skönt. Jag kan både rida/tömköra och fixa stallet utan att han vaknar. I helgen var vi funktionärer på klubbens dressyrtävlingar och då sov han lite över 4 h innan han vaknade och hade nästan inte tid att äta för det var så mycket spännande att titta på. :heart
 
22.30 börjar sonen kräkas. 00 startade mina värkar. 01 börjar jag kräkas 🤮 sonen och jag turas om att kräkas till 03. Vid 04 åker vi in, jag mår sådär. Får inte behålla något och sen värkar på det, usch 🙈 men tack och lov lättade det när vi kom in och jag fick i mig saft, nyponsoppa och yoghurt innan lillebror föddes vid 11. I min lilla mage låg en kille på nästan exakt 4kg, svarthårig och kopia av mig till skillnad mot storebror som kom ut blond och lik sin far 😅

Och ja. Min kompis kom in före till förlossningen men jag smet före med lillebror 🤣 dessvärre får vi vara isolerade på vårt rum tills vi får åka hem imorgon 🙄
Men så hemskt med magsjuka samtidigt som förlossning! Grymt jobbat och grattis till lillebror.
 
22.30 börjar sonen kräkas. 00 startade mina värkar. 01 börjar jag kräkas 🤮 sonen och jag turas om att kräkas till 03. Vid 04 åker vi in, jag mår sådär. Får inte behålla något och sen värkar på det, usch 🙈 men tack och lov lättade det när vi kom in och jag fick i mig saft, nyponsoppa och yoghurt innan lillebror föddes vid 11. I min lilla mage låg en kille på nästan exakt 4kg, svarthårig och kopia av mig till skillnad mot storebror som kom ut blond och lik sin far 😅

Och ja. Min kompis kom in före till förlossningen men jag smet före med lillebror 🤣 dessvärre får vi vara isolerade på vårt rum tills vi får åka hem imorgon 🙄
För det första Stort Grattis till pojken! 😍
Men låter så hårt och som en hemsk start! Hoppas ni mår bättre nu!
 
Haft värkar sedan ett inatt. Blev precis inlagd pga lite minskade fosterrörelser. Önskar jag hade kunnat vara hemma lite längre för nu lär jag bli långvarig på förlossningen... och här är så klart helt fullt. Stackars barnmorskor
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
14 15 16
Svar
308
· Visningar
22 574
Senast: sthu
·
  • Artikel
Hästnyheter Den 13-åriga hoppryttaren Jill Spencer är den flitigaste ponnyryttaren på tävlingsbanorna under 2023. Hon har gjort nästan 300 starter...
Svar
0
· Visningar
189
Senast: Gunnar
·
Svar
29
· Visningar
2 105
Senast: Trott
·
  • Artikel
Hästnyheter Varför inte planera vilka tävlingar du vill hålla koll på nästa år nu när 2023 går mot sitt slut? Här får du hjälp med en lista över...
Svar
0
· Visningar
534
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Magsjuk hund
  • Brukshundar och könsbunden aggressivitet
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp