Bukefalos 28 år!

Vårföräldrar 2023

22.30 börjar sonen kräkas. 00 startade mina värkar. 01 börjar jag kräkas 🤮 sonen och jag turas om att kräkas till 03. Vid 04 åker vi in, jag mår sådär. Får inte behålla något och sen värkar på det, usch 🙈 men tack och lov lättade det när vi kom in och jag fick i mig saft, nyponsoppa och yoghurt innan lillebror föddes vid 11. I min lilla mage låg en kille på nästan exakt 4kg, svarthårig och kopia av mig till skillnad mot storebror som kom ut blond och lik sin far 😅

Och ja. Min kompis kom in före till förlossningen men jag smet före med lillebror 🤣 dessvärre får vi vara isolerade på vårt rum tills vi får åka hem imorgon 🙄

Grattis!! :heart
 
Vi åkte hem när lillebror var 24h och dagarna har redan flytit ihop då när jag skulle förklara för en hur gammal bebis är fick jag tänka till ordentligt innan jag sa 3 dagar 🤣

Sonen förundras över lillebrors storlek "Dä ä en putte, putteliten lillebror!"🤣 själv grubblar jag än på hur sjutton han fick plats inuti mig. Än så länge flyter det på ganska bra, lillebror har sovit mycket så vi måste in för extra viktkoll på söndag bestämdes det på PKU provet igår. Men än så länge kan han sova mycket själv vilket stora aldrig kunde så det känns lyxigt 😁
 
Vår lilla gurka föddes självklart den 28 :laugh: vid 17 tiden och på nästan 4kg. Det var en ganska utdragen process och när han skulle ut hämtade jag styrka i att mentalt föreställa mig bäbis i dessa jeanshängslen jag köpt på erikshjälpen för 20kr. Lite förvånande att fastna där i sin mörka stund :bag:. Vi mår bra båda två och det är underbart att han är här och så fort jag hörde han skrika och såg honom glömdes allt obehag bort. Hittills är det bara mysigt. Han sover, gosar, låter som ett marsvin och jobbar på med amningen. Jag försöker återhämta kroppen och mentalt samla mig för att bajsa första gången. Gurkan känns som en självklar del i vår familj. Brorsorna har varit och hälsat på och det strålade glädje om dem. Det var fint ögonblick jag kommer bära med mig.
20230419_192218.jpg
 
Vår lilla gurka föddes självklart den 28 :laugh: vid 17 tiden och på nästan 4kg. Det var en ganska utdragen process och när han skulle ut hämtade jag styrka i att mentalt föreställa mig bäbis i dessa jeanshängslen jag köpt på erikshjälpen för 20kr. Lite förvånande att fastna där i sin mörka stund :bag:. Vi mår bra båda två och det är underbart att han är här och så fort jag hörde han skrika och såg honom glömdes allt obehag bort. Hittills är det bara mysigt. Han sover, gosar, låter som ett marsvin och jobbar på med amningen. Jag försöker återhämta kroppen och mentalt samla mig för att bajsa första gången. Gurkan känns som en självklar del i vår familj. Brorsorna har varit och hälsat på och det strålade glädje om dem. Det var fint ögonblick jag kommer bära med mig. Visa bifogad fil 117763
Grattis!
 
Vår lilla gurka föddes självklart den 28 :laugh: vid 17 tiden och på nästan 4kg. Det var en ganska utdragen process och när han skulle ut hämtade jag styrka i att mentalt föreställa mig bäbis i dessa jeanshängslen jag köpt på erikshjälpen för 20kr. Lite förvånande att fastna där i sin mörka stund :bag:. Vi mår bra båda två och det är underbart att han är här och så fort jag hörde han skrika och såg honom glömdes allt obehag bort. Hittills är det bara mysigt. Han sover, gosar, låter som ett marsvin och jobbar på med amningen. Jag försöker återhämta kroppen och mentalt samla mig för att bajsa första gången. Gurkan känns som en självklar del i vår familj. Brorsorna har varit och hälsat på och det strålade glädje om dem. Det var fint ögonblick jag kommer bära med mig. Visa bifogad fil 117763
Stort Grattis!! 😍 Så underbart han är här!!

Är det bara jag kvar? 😅 Jag har konstant kris över att han aldrig kommer. 40+4 idag och inga som helst tecken på att något är på gång.
 
Stort Grattis!! 😍 Så underbart han är här!!

Är det bara jag kvar? 😅 Jag har konstant kris över att han aldrig kommer. 40+4 idag och inga som helst tecken på att något är på gång.
Ha sex :D nä men på riktigt så är det tydligen extremt vanligt att sex får igång en förlossning. Samt: hejja hejja bebisen kom nu så Flummflicka får lite lättnad. 🎉
 
Vår lilla gurka föddes självklart den 28 :laugh: vid 17 tiden och på nästan 4kg. Det var en ganska utdragen process och när han skulle ut hämtade jag styrka i att mentalt föreställa mig bäbis i dessa jeanshängslen jag köpt på erikshjälpen för 20kr. Lite förvånande att fastna där i sin mörka stund :bag:. Vi mår bra båda två och det är underbart att han är här och så fort jag hörde han skrika och såg honom glömdes allt obehag bort. Hittills är det bara mysigt. Han sover, gosar, låter som ett marsvin och jobbar på med amningen. Jag försöker återhämta kroppen och mentalt samla mig för att bajsa första gången. Gurkan känns som en självklar del i vår familj. Brorsorna har varit och hälsat på och det strålade glädje om dem. Det var fint ögonblick jag kommer bära med mig. Visa bifogad fil 117763
Grattis!
 
Ha sex :D nä men på riktigt så är det tydligen extremt vanligt att sex får igång en förlossning. Samt: hejja hejja bebisen kom nu så Flummflicka får lite lättnad. 🎉
Lite tmi kanske men här lågs det hej vilt och ungen tittade (ytterst tveksamt) ut 10 dagar efter BF...
 
Och grattis till bebisarna samt heja er som är kvar! Förr eller senare kommer de ut trots att varje dag efter BF känns som en hel extra graviditet.
 
@Flummflicka ja din stackare! Jag gav upp helt efter BF. Detta är mitt liv nu. Jag kommer alltid må så här och kommer aldrig få nån bäbis. Sen hade jag värkarbete i 40 timmar och mitt i det hörde jag ett bäbisskrik och tänkte att kul för dem det kommer aldrig hända mig. Jag kommer ha värkar resten av livet och aldrig få nått barn. 😅 kanske därför det blir så stort när de är ute.

Har du också överburenhetssamtal 40+6? Kanske be om det annars? Min bm sa att de flesta föder i v 40 och 41. Det sker säkert när som helst nu! Och det kommer att hända 💪
 
Sambon ramlade och skadade sig i svanken/ryggen igår, stooort blåmärke och han har såklart väldigt ont. I natt fick han magsjukan vi andra hade och har legat utslagen hela förmiddagen. Tänk att må som du gör men att smärtan är många gånger värre, kunde jag inte låta bli att påpeka. Huh! svarade sambon.
 
@Flummflicka ja din stackare! Jag gav upp helt efter BF. Detta är mitt liv nu. Jag kommer alltid må så här och kommer aldrig få nån bäbis. Sen hade jag värkarbete i 40 timmar och mitt i det hörde jag ett bäbisskrik och tänkte att kul för dem det kommer aldrig hända mig. Jag kommer ha värkar resten av livet och aldrig få nått barn. 😅 kanske därför det blir så stort när de är ute.

Har du också överburenhetssamtal 40+6? Kanske be om det annars? Min bm sa att de flesta föder i v 40 och 41. Det sker säkert när som helst nu! Och det kommer att hända 💪
Altså det fetade, skrattade lite, för skulle ha det 100% på samma sätt! 😅
Verkligen bra kämpat i 40 timmar, herregud. Hur var upplevelsen af förlossningen generelt? Har ni fått komma hem? 😊

Vi skal till BM i morgon (40+6) och om allt ser bra ut blir det CTG och UL för fostervatten 41+3 og igångsättning 41+5. Så senast om en vecka och helt ärligt det känns omöjligt att skulle vänta till dess. MAn kan liksom logist sätt förstå att en vecka inte alls är så lång tid men känslomässigt vet jag inte hur jag ska kuna vara i den här klaustrofobiska känsla en vecka mer. Men antar att det går, det måste det ju.
Määh det var ju dumt? Bada kallt? Varmt? Hoppa studsmatta? Förbjuda bebis att komma? Bestämma dig för att knäskura alla golv? (det gjorde mamma när min bror inte ville komma och det hjälpte.)
Haha jag vet ju att vetenskapligt finns det inte bevis för att något som helst kan sätta en förlossning igång men ändå kan jag erkänna att jag provat så mkt i desperation. Men tror ju inte riktigt på det, så placeo uteblir också. 😅
 
Vet inte om det är så överallt men jag skulle blivit det. Tror fler och fler går över då det verkar vara bättre att starta då. En vecka precis innan förlossning är ett år i straffarbete. Jag försökte hålla mig sysselsatt och hålla fokus på annat.

Jag var ju väldigt förlossningsrädd och vad som nog hade kunnat vara en otäck upplevelse med 40 timmars värkarbete som slutade I akut kejsarsnitt är faktiskt ett positivt minne på grund av de helt fantastiska barnmorskorna och undersköterskorna. Ska skriva ihop en förlossningsberättelse senare, men jag har minnen av smärta och att det var tufft men en positiv känsla kring allt pga hjälpen jag fick.
 
Vad härligt med så himla bra hjälp och bemötande! Betyder ju allt i en sån situation.
Jag är inte så rädd för själva förlossningen för min skull men har otroligt många katastoftankar om allt som kan hända med honom, nog bla pga mitt jobb.

Var till BM idag. Allt såg fortfarande bra ut. Cervix stängd men lite mjuk men hon kunde inte göra hinnsvepning. Kontrol på sjukhus lördag och igångsättning måndag.

Försöker mentalt ställa in mig på att vänta tills måndag (och ytterligare några dagar för han kommer) för är tortyr att gå och hoppas varje dag det är i dag. Men kan ju hoppas på att bli positivt överraskad. 😅
 
Jag gjorde likadant. Ställde in mig på igångsättning och planerade in massa aktiviteter för att skingra tankarna.

Börjar landa efter förlossningen. Kan resa mig lite mer normalt ur sängen efter kejsarsnitt. Det tar alltså inte fem pluss minuter längre. Tittar på min sargade kropp men känner att den återhämtar sig för varje dag som går. Fick mycket oxytocin för att livmodern skulle dra ihop sig. Tydligen kan detta resultera i rejält svullna fötter. Jag ser ut som en vaxad hobbit och måste gå med min mans skor. :D När hände detta?
20230502_064118.jpg
Inte en aning.

Innan har jag inte vilja ha ärr efter kejsarsnitt. Men nu hoppas jag att det kommer synas. Ärr berättar en historia och just det ärret är lika med gurkan. Det vackraste jag har. Men @Voeux hur klarade du av nyfödd pluss ettåring första dagarna efter kejsarsnitt? Superhjälte.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
24 056
  • Artikel
Hästnyheter Den 13-åriga hoppryttaren Jill Spencer är den flitigaste ponnyryttaren på tävlingsbanorna under 2023. Hon har gjort nästan 300 starter...
Svar
0
· Visningar
200
Senast: Gunnar
·
Svar
29
· Visningar
2 131
Senast: Trott
·
  • Artikel
Hästnyheter Varför inte planera vilka tävlingar du vill hålla koll på nästa år nu när 2023 går mot sitt slut? Här får du hjälp med en lista över...
Svar
0
· Visningar
544
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ny valp med katt
  • Senast tagna bilden XV
  • Barmarksdrag/canicross

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp