Vårföräldrar 2023

Känns galet att vara i vecka 40! 5 dagar till beräknat. Overklig känsla. Idag hade jag en fin promenad i solen. Allt är fixat här hemma. BB väskan packad. Jag ligger inte efter i nån aspekt av livet. Normalt är att när jag är ikapp på ett plan som t.ex jobb, socialt, förhållande, motion, föräldraskap, hem och hushåll så ligger jag efter i nått annat. Alltid nått som hänger över en. Fortfarande jobbigt med kroppen men har bestämt mig för att njuta. Jag är ledig med gott samvete, inga måsten som hänger över mig. Kan leva här och nu, våren är här. Livet är rätt bra ändå 😀
 
3 dagar till beräknat datum. Lite rosa flytning imorse. Sista dagarna känns det som att jag måste bajsa hela tiden. :o lite tecken på att det närmar sig?
Hoppas!! 🥳 man kan ju få en lite blodig blödning när cervix börjar avkortas. ☺️
Jag hoppas varje gång jag går på toa att se slemproppen. 😅 Har 9 dagar kvar.

Har dragit ner lite på träningen. Blir så slut i kroppen och vill gärna ha lite energi till förlossningen när den nu drar igång. Så mindre vikter och flera dagar med restitution. Men det går väl säkert 3 veckor innan det händer något. 😅
 
3 dagar till beräknat datum. Lite rosa flytning imorse. Sista dagarna känns det som att jag måste bajsa hela tiden. :o lite tecken på att det närmar sig?
Så har jag med känt i ett par dagar! Minns det inte från sist 🤔 då kom en dag då det kändes som om jag hade en boll mellan benen, var väl nån vecka innan. Så jag går och väntar på den känslan men det är kanske inte så att man brukar få det när det närmar sig 🤷‍♀️
 
Så otroligt nära nu för flera av oss! För mig ligger han också oerhört långt nere, när han bökar runt känns det i hela snippan och magen är så spänd ibland att den är stenhård. Det är ett mirakel att hinnan håller 😅 I morgon kl. 8 åker vi in för snitt. Jag mådde ju inte så bra i höstas och vintras och var rädd för att föda barn vaginalt med befintlig ärrbildning, och kände dessutom att den här graviditeten var så omtumlande att jag inte kunde ta mig an någonting nytt. Idag dock mår jag väldigt bra sen ett par månader tillbaks och nu när han ligger fixerad och redo känns det nästan synd att inte föda honom vaginalt. Han och kroppen har ju gjort allt ”rätt” och är redo. Jag har senaste veckorna tänkt tanken, men jag känner också att det är för sent att förbereda mig mentalt nu. Jag hade behövt mer tid att göra omställningen och det var ju lite det som blev jobbigt sist, att det blev snitt trots att jag inte riktigt hade hunnit förbereda mig på det. Så jag tar det säkra före det osäkra nu och gör saker på samma sätt som sist så jag vet vad som väntar.

I morgon vid lunch är han här :heart
 
Så otroligt nära nu för flera av oss! För mig ligger han också oerhört långt nere, när han bökar runt känns det i hela snippan och magen är så spänd ibland att den är stenhård. Det är ett mirakel att hinnan håller 😅 I morgon kl. 8 åker vi in för snitt. Jag mådde ju inte så bra i höstas och vintras och var rädd för att föda barn vaginalt med befintlig ärrbildning, och kände dessutom att den här graviditeten var så omtumlande att jag inte kunde ta mig an någonting nytt. Idag dock mår jag väldigt bra sen ett par månader tillbaks och nu när han ligger fixerad och redo känns det nästan synd att inte föda honom vaginalt. Han och kroppen har ju gjort allt ”rätt” och är redo. Jag har senaste veckorna tänkt tanken, men jag känner också att det är för sent att förbereda mig mentalt nu. Jag hade behövt mer tid att göra omställningen och det var ju lite det som blev jobbigt sist, att det blev snitt trots att jag inte riktigt hade hunnit förbereda mig på det. Så jag tar det säkra före det osäkra nu och gör saker på samma sätt som sist så jag vet vad som väntar.

I morgon vid lunch är han här :heart
Kan förstå dina tankar men låter klokt att hålla sig till planen än att sadla om helt oförberedd. ☺️
Helt otroligt att han snart är här! 😍
 
Idag har jag varit på mitt sista besök hos bmm innan bf.
Jag är färdig med att vara gravid nu, men hoppas att bebis väljer att stanna i magen till nästa måndag för nu är det mamma vecka ;)
Men jag har en känsla av den 21/4 är datumet som den här damen tittar ut.

Heja allihopa snart slipper vi det här!
 
Jag hade med mitt sista bm besök idag. Cyklat till jobbet både igår och idag och i slutet är det flera rejäla backar som gav otroligt mycket mjölksyra i benen innan påsk när järnvärdet låg på 106. Men igår och idag kändes det mest som dålig kondis i kombination medc13kg extra vikt och minsann om inte järnvärdet gått upp till 119 på två veckor! Och idag genomförde jag de sista nationella proven som inte kunde göras innan påsk då 1/3 av klassen var sjuk, så nu kan lillebror få komma när han vill 😁 min känsla är att han kommer punktlig i början av nästa vecka så jag är inställd på att jobba veckan ut.
 
Jag har Också varit till BM idag. 😅 Han ligger med huvudet ned men ryckbar och breakdancer där inne. Estimerat till 3.1 kg ( tycker dock oftast de brukar vara större) och min känsla är att han kommer vara där flera veckor än även om jag har bf onsdag nästa vecka. 🤷🏻‍♀️
 
@Förgätmigej jag avundas hur du mår! Det stämmer bättre med min självbild en den sura ankan som sakta vaggar fram.

känslan av bowlingklot mellan benen känner jag igen. Idag har det varit en underbar dag med nästan sommarkänsla ute. Har längtat efter att ta en promenad men har sån fruktansvärd magknip att jag legat i sängen nästan hela dagen.

@Voeux är jag en dålig blivande mamma om jag avundas dig mer att slippa vara gravid än att du går träffa ditt barn? 😅

Jag saknar min kropp!
 
@Förgätmigej jag avundas hur du mår! Det stämmer bättre med min självbild en den sura ankan som sakta vaggar fram.

känslan av bowlingklot mellan benen känner jag igen. Idag har det varit en underbar dag med nästan sommarkänsla ute. Har längtat efter att ta en promenad men har sån fruktansvärd magknip att jag legat i sängen nästan hela dagen.

@Voeux är jag en dålig blivande mamma om jag avundas dig mer att slippa vara gravid än att du går träffa ditt barn? 😅

Jag saknar min kropp!
Kan säga att folk skrattade när jag dök upp på jobbet igen igår. "Är du inte beräknad snart?!" "Jo, om en vecka"🤣

Jag längtar mer efter att slippa vara gravid än att träffa bebis så i så fall är jag också en dålig mamma 😅 jag avundas Voeux som kan räkna ner timmarna nu.
 
@Voeux är jag en dålig blivande mamma om jag avundas dig mer att slippa vara gravid än att du går träffa ditt barn? 😅

Jag saknar min kropp!

Med tanke på hur mycket det hugger i mitt skrev sen några dagar tillbaks så är det hemskt mycket det jag ser fram emot just nu också 🙃

Kan säga att folk skrattade när jag dök upp på jobbet igen igår. "Är du inte beräknad snart?!" "Jo, om en vecka"🤣

Jag längtar mer efter att slippa vara gravid än att träffa bebis så i så fall är jag också en dålig mamma 😅 jag avundas Voeux som kan räkna ner timmarna nu.

Folk vet ju oftast inte att vi ska få snitt så kommer på mig själv med att svara ”Jo, på onsdag” eller ”I morgon kommer han” och folk ser allmänt förvirrade ut, innan jag kommer på att jag kanske ska tillägga att det är planerat snitt vi har :D
 
Lilla Hugo Franz är här. Vi fick som vanligt mycket bra personal och vårdupplevelse. Operationen blev tuff, jag blev mycket mer påverkad av medicinerna än senast, någonting sprack så de fick att göra och de försökte få in en extra venkateter fyra gånger utan framgång. Så maken fick ta Hugo en stund då jag inte kunde ha honom på mitt bröst utan var tvungen att fokusera på att andas under tiden de sydde. Fick dock väldigt fint bemötande och återhämtade mig förvånansvärt snabbt på uppvaket. Nu är vi på BB och alla mår toppen. Hugo är frisk, lugn och sover i min famn. Jag äter Haribo-nappar och maken uppdaterar familj och vänner.

48 cm och 3,4 kg, med blond frilla!
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
13 14 15
Svar
297
· Visningar
21 140
  • Artikel
Hästnyheter Den 13-åriga hoppryttaren Jill Spencer är den flitigaste ponnyryttaren på tävlingsbanorna under 2023. Hon har gjort nästan 300 starter...
Svar
0
· Visningar
185
Senast: Gunnar
·
Svar
29
· Visningar
2 026
Senast: Trott
·
  • Artikel
Hästnyheter Varför inte planera vilka tävlingar du vill hålla koll på nästa år nu när 2023 går mot sitt slut? Här får du hjälp med en lista över...
Svar
0
· Visningar
529
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Magsår eller kolik?
  • Vi som letar häst II
  • Hovelände

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp