Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nä, för så här skriver hon:Fast att ta bort grönsaker samt halvera måltidens storlek är ju kalorireduktion?
Om du halverar portionen , och du äter resten ca 2-3 timmar senare så får du i dig samma kalorier men du fyller inte magen på samma sätt.
Det är att reducera det dagliga kcal-intaget med 50% om inte tänket är att personen istället för att äta normala antalet gånger/dag äter dubbelt så många måltider, för då först blir kcal-intaget detsamma.
Tankevurpa?
@Sigrid
Fast att ta bort grönsaker samt halvera måltidens storlek är ju kalorireduktion?
Självklart kan man gå ned i vikt utan att träna men det handlar fortfarande om BMR vs. intagna kalorier.
nja salladen jag kallar sallad är ju typ isbergssallad paprika gurka sådant som i sig inte innehåller mycket mer än lite mineraler och vitaminer det totala intaget förblir det samma då du äter resterande ett par timmar senare, så nä intaget blir inte reducerat totalt Jag vet jag låter extremt radikal och att min ifrågasättning verkar helt grundlös.. men jag har bara mig själv att se på i detta fallet dock
Menade att om Sigrid avser att man får i sig samma antal kcal genom att halvera sina måltider så krävs det för att den ekvationen ska gå ihop att personen äter dubbelt så många måltider/dag, ergo, hon gjorde en tankevurpa med det exemplet.
Exempel 1: Jag äter 3 ggr/dag och halverar mina portioner = får i mig 50% av det normala dagliga kcal-intaget = viktnedgång
Exempel 2: Jag halverar mina portioner men äter 6 måltider/dag = får i mig exakt samma antal kcal = ingen viktnedgång
jag vet att många nu tänker hon är ju helt bakom flötet ALLA vet ju att man MÅSTE motionera hårt och äta så sparsamt man kan för att gå ner i vikt...
men senaste forskningen i området säger att så inte är fallet och man man kan inte förklara det inte ens forskarna kan förklara vad det är som sker i kroppen
skriv @ och så namnet bara. men som ett ord. @Sigrid till exempel.ps jag är så ny att skriva här... så jag har inte lärt mig tagga än ;-)