Varför är tjock det värsta en kan vara?

därför att det påpekades att småätandet skulle minska så du äter mindre kalorier totalt ...

Äter du färre kalorier... får du i dig färre kalorier... oavsett om du kallar det för en måltid eller småätande?

Oavsett, tillbaka till ämnet:
Kommer fetma snart att betraktas på samma sätt som alkoholism (som även det kan vara en klassfråga och en fråga om mental hälsa samt genetiska förutsättningar)? Vore det positivt eller negativt?

nja salladen jag kallar sallad är ju typ isbergssallad paprika gurka sådant som i sig inte innehåller mycket mer än lite mineraler och vitaminer det totala intaget förblir det samma då du äter resterande ett par timmar senare, så nä intaget blir inte reducerat totalt Jag vet jag låter extremt radikal och att min ifrågasättning verkar helt grundlös.. men jag har bara mig själv att se på i detta fallet dock
Möjligen låter du radikal för någon som helt missat de senaste sex-sju årens kostdebatt. Det du säger har LCHF-sekten alltid sagt.

Äter du färre kalorier... får du i dig färre kalorier... oavsett om du kallar det för en måltid eller småätande?

Oavsett, tillbaka till ämnet:
Kommer fetma snart att betraktas på samma sätt som alkoholism (som även det kan vara en klassfråga och en fråga om mental hälsa samt genetiska förutsättningar)? Vore det positivt eller negativt?
Jag är lite trög, men räknas inte fetma redan på samma vis som alkoholism?

Jag är lite trög, men räknas inte fetma redan på samma vis som alkoholism?

Anonyma Överviktiga? Finns väl inte? Jag kanske har missat något isf :P. I mina umgängeskretsar så är det ingen som betraktar fetma på samma sätt som alkoholism. Synen på alkoholister tycker jag är lika "illa" som på de riktigt överviktiga, men det känns som att de åtminstone har större chans att få hjälp av vården än vad en som lider av fetma har. Det är ok att sjukskriva sig för alkohol-rehab, men inte för boot-camp?

Anonyma Överviktiga? Finns väl inte? Jag kanske har missat något isf :P. I mina umgängeskretsar så är det ingen som betraktar fetma på samma sätt som alkoholism.
skies - du vet inte om det för alla döljer att dom går dit ju.
AÖ -möte;
-Hej jag heter Luff och jag är fet, jag fick förklä mig för att gå hit för ingen på mitt jobb vet detta.

Anonyma Överviktiga? Finns väl inte? Jag kanske har missat något isf :P. I mina umgängeskretsar så är det ingen som betraktar fetma på samma sätt som alkoholism. Synen på alkoholister tycker jag är lika "illa" som på de riktigt överviktiga, men det känns som att de åtminstone har större chans att få hjälp av vården än vad en som lider av fetma har. Det är ok att sjukskriva sig för alkohol-rehab, men inte för boot-camp?
Jaha, förlåt, jag trodde inte du menade så.

skies - du vet inte om det för alla döljer att dom går dit ju.
AÖ -möte;
-Hej jag heter Luff och jag är fet, jag fick förklä mig för att gå hit för ingen på mitt jobb vet detta.
Hålls AÖmötena på en restaurang också bara för att vilseleda alla andra? :D

Jaha, förlåt, jag trodde inte du menade så.

Lugnt. Jag menar alltså att om samhället skulle börja betrakta fetma som en lika allvarlig sjukdom som andra beroenden, som den som lider av behöver proffs-hjälp för att ta sig ur, och den hjälpen ska sjukvården erbjuda, och arbetsplatsen ska också ta sitt ansvar, etc etc.

Men jag vet inte riktigt vad jag själv tycker, yay or nay? Hmm.

(Om en AÖ följer med på donken, tar dom då en sallad och viftar med sin 6-månaders-medalj när dom andra köper hamburgare?)

Lugnt. Jag menar alltså att om samhället skulle börja betrakta fetma som en lika allvarlig sjukdom som andra beroenden, som den som lider av behöver proffs-hjälp för att ta sig ur, och den hjälpen ska sjukvården erbjuda, och arbetsplatsen ska också ta sitt ansvar, etc etc.

Men jag vet inte riktigt vad jag själv tycker, yay or nay? Hmm.

(Om en AÖ följer med på donken, tar dom då en sallad och viftar med sin 6-månaders-medalj när dom andra köper hamburgare?)
Jag tror fetma redan betraktas som en lika allvarlig sjukdom redan i dag, men att man bara inte utdelar någon vidare hjälp på samma vis.

Jag kan tycka att det kanske borde vara helt som alkoholism. Kanske. För då uppmärksammas fler och får ju bättre hjälp än att ensam kämpa.

Om du inte vet vad du tycker så undrar jag, varför skulle det vara negativt att se fetma på samma vis som alkoholism och ge proffshjälp? :)

Jag tror en AÖare tar en Big Mac! Folk säger ju att salladen i hamburgaren och köttet och brödet är nyttigt så man ska ju tro på allt man hör ;) :)

@Enya jag trodde som du att det redan ses som en typ av missbruk, jag jag tror även att för att man skall få rätt att kalla det för just missbruk måste man ha ätstörningar , överätning underätning mm mm

den största hjälpen du kan få av läkarvården idag är nog en magop men även där finns det många brister, iom eftervården havererar.

Då det inte fins en universal väg att gå för att nå lång varit resultat är det ett måste att individanpassa det hela, det gör det hela mer kostsamt än att baka in alla i en grupp och göra grupp varianten.

@Mulberry jag skall se om jag hittar något bättre underlag för det , och vill påpeka igen att det gäller inte alla utan vi är alla olika, men det verkar du förstå och du verkar ialf seriöst intresserad... =)

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej, jag har skrivit här i perioder och en del av vet nog redan att jag har anorexi, jag har varit sjuk i 13 år varav 11 år av dom... 5 6 7
Svar
123
· Visningar
15 561
Senast: Qelina
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har haft åldersnojja i stort sett hela mitt liv. Jag har verkligen varit skräckslagen inför tanken på att bli gammal, och tyckt att... 2
Svar
20
· Visningar
5 999

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka