Varför bomlös sadel i stället för sadel med bom??

Sv: Varför bomlös sadel i stället för sadel med bom??

KL

Men vad har ni för bomlösa? Jag funderar på att skaffa en till min unghäst för jag hittar verkligen inget som ligger bra på honom. Eller så är det bara jag som är oerhört petig om att sadeln ska ligga bra. Har hört att startrekk inte är bra, finns det några andra märken ...?

Oj det va en gammal tråd du fått tag i.

Nja skulle vilja tvärt om påstå att Star trekk är mycket bra.
Bra kvalite på läder och uttänkt system med stora variationer.
Nu har dom haft mycket problem med "barnsjukdommar" på nya modeller och att vissa av deras återförsäljare har varit mindre seriösa.

Det finns massor med trådar om olika bomlösa sadlar och många med mig är nöjda med sina Star Trekk.

/T

haha japp! men ändå är den viktig för att vara gammal.

Jag har nu möjlighet att köpa en startrekk comfort till min unghäst, för jag hittar verkligen inget som passar honom. Den är begagnad och kommer från kaupre så det ska väl förhoppningsvis vara en bra sadel.
Men vad tycker ni? ska man klippa till....? Bor ju på gotland så jag kan ju byta ut framvalv och sånt på kaupre om det skulle vara så. Vet inte vad det kostar men så dyrt kan det väl ändå inte vara.

Och man kan ha bomlös till unghäst? tänkte på när den växer och så... vill inte skada min puffboll...*

Liknande trådar

R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 065
Senast: Blyger
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
29 038
Senast: lizzie
·
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla... 2 3 4
Svar
68
· Visningar
11 252
Senast: inverterad
·
Distans Ofta kommer det frågor om vad man ska ha för sadel till distansridning. Svaret är lika ofta -En skön sadel som passar hästen! Men jag är...
Svar
2
· Visningar
1 815
Senast: Myy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka