Nej det är inte alls nyttigt att hålla sig så, men jag kan hålla mig i timmar. Kan vara kissnödig när jag lägger mig på kvällen och kliva upp kissnödig, utan att ha pinkat på mig under natten. Men sedan jag fick epilepsidiagnosen och fort insåg att kissa på sig (bland annat...En urolog i bekantskapskretsen skällde på mig för att jag kissar för sällan. Tydligen är det otroligt ohälsosamt att hålla sig när man är nödig. Tyvärr har kroppen inte fattat det så jag får fortfarande aktivt påminna mig om att gå på toa. (Och då, när man knäpper upp byxorna och gylfen strular/det står en glad hund i vägen, då JÄKLAR blir jag kissnödig!!)
Att man blir kissnödig när man kommer hem har jag för mig beror på att det var/är evolutionärt gångbart att vänta med sånt tills man är trygg= tillbaka i boet. Låter dock lite konstigt att inte passa på att göra sig av med smittbärarna när man är ute och samlar sniglar.
Varför blir man alltid akut skitnödig av kaffe?
Det här med trygghet stämmer när det gäller att göra det andra i alla fall, det sker ytterst sällan när jag inte är hemma, som tex nu när jag var i Nyköping och tältade senast, borta 5 dagar... och förra året när jag var hos @MacGyver, borta 4 dagar... Jag kan med andra ord bara göra det hemma, kroppen vägrar annars verkar det som!
Men kissa är en stressgrej, jag är kissnödig hela tiden när jag är nervös och stressad! Säkerhetskissa hjälper inte, trots att jag verkligen gör det!