Sv: Varför dolt nummer när man ringer på annons?
herrejävlar har jag sagt det eller, har du hört talas om talspråk?
herrejävlar har jag sagt det eller, har du hört talas om talspråk?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Varför är det fånigt?`och den säljare som inte svarar på dolt nummer tycker jag är fånig.
Skulle aldrig ringa på en annons där säljaren inte svarar på dolt nummer, inte för att jag har det utan för att det ger dåligt intryck.
Fast det där förstår jag inte alls. Vaddå mailvänner? Vill du ha telefonvänner istället? Jag har köpt två stycken hästar via mailen! Tycker det är mycket lättare att kommunicera så än att på telefon komma ihåg allt man vill fråga om. Man hinner tänka efter och fundera på alla följdfrågor, mindre stressat helt enkelt. Dessutom har jag alla mailen sparade under en tid efteråt, lätt att se vad säljaren lovade och hur det sedan stämde med verkligheten.
"Min" säljare och jag mailade en massa gånger först och jag åkte även dit på provridning utan att ha ringt ett enda samtal först. Givetvis bytte vi telefonnummer ifall att.
Det verkar bli mer och mer vanligt att ev spekulanter använder sig av dolt nummer när de ringer på annons, inte heller så preseterar det sig med namn... Varför är det så, är man rädd att säljaren ska stalka om man inte vill köpa?
(Ovanstående är både egen erfarenhet och andras).
Eller dessa människor som inte kan ringa på normala tider dvs mellan kl 10 - 21
Jag har haft en pappa som ringde ang en medryttarannons jag hade ute kl 01:30 på natten & började ställa krav på hans dotter inte skulle mocka skit utan bara rida
Hade skrivit i annonsen att stallarbete ingår för den häst man brukar.
Plus jag skulle upp & jobba kl 04.
Men jag var inte sämre än jag ringde tillbaka kl 4 & ville diskutera vidare ang medryttarannonsen, var inte alls uppskattat. Hela familjen sov.
Stänga av kan man ju, men det är ju många som har abonnemang även på mobilen och då går det ju att få reda på vem som har numret i alla fall.
Dolda nummer i min värd = folk som INTE är seriösa, telefonförsäljare, folk som "tjuvringer" och folk som stalkar eller hotar.
Har aldrig fått ett samtal från okänt nummer som varit vettigt.
Alla har ju olika erfarenheter lixom..
Det verkar bli mer och mer vanligt att ev spekulanter använder sig av dolt nummer när de ringer på annons, inte heller så preseterar det sig med namn... Varför är det så, är man rädd att säljaren ska stalka om man inte vill köpa?
(Ovanstående är både egen erfarenhet och andras).