Varför kan man inte klicka bort reklam på Bukefalos?

Bukefalos 30 år!

Det kan vara så att blockeringen inte slagit igenom än, ge det lite mer tid.
Sedan har jag personligen svårt att se det som ett jätteproblem att det någon gång ibland dyker upp någon banner man ogillar, men självklart vore det trevligare med bättre banners.

Jag får aldrig upp mån reklam någonstans och det beror på att jag kör Adblock och aldrig har klickat på nån reklamlänk som ev. kunnat smita förbi nån gång, länken genererar trafik hos servern den kommer från som lägger in användarens, dvs. våran webbhistorik på tex. buke och vet att det sitter någon på kontot det klickades från och så är karusellen igång. Gissa varför det dräller av reklam på fejjan,,,, jo för att dom vi har på vänlistan klickat och på det sättet sparas vår webbtrafik från deras vänlista och sen blir vi också överösta med reklam från det företaget. Det skrivs mycket om AI och detta är en typ av AI-light som används till marknadsföring.

Jag får aldrig upp mån reklam någonstans och det beror på att jag kör Adblock och aldrig har klickat på nån reklamlänk som ev. kunnat smita förbi nån gång, länken genererar trafik hos servern den kommer från som lägger in användarens, dvs. våran webbhistorik på tex. buke och vet att det sitter någon på kontot det klickades från och så är karusellen igång. Gissa varför det dräller av reklam på fejjan,,,, jo för att dom vi har på vänlistan klickat och på det sättet sparas vår webbtrafik från deras vänlista och sen blir vi också överösta med reklam från det företaget. Det skrivs mycket om AI och detta är en typ av AI-light som används till marknadsföring.
Och jag blockar ingen reklam, eftersom jag tycker det är viktigt att Gunnar får in pengar för att kunna driva sidan.

Jag skulle göra samma för ett ideellt forum där intäkterna behövdes för att täcka utgifter men inte för ett kommersiellt som handlar om att maximera vinsten för ägaren. Det är stor skillnad tycker jag.

Och jag blockar ingen reklam, eftersom jag tycker det är viktigt att Gunnar får in pengar för att kunna driva sidan.
Håller med. Och här finns inga av de irriterande pop-up-annonserna som man hittar på många andra sidor, där man konstant får sitta och stänga ner saker som ploppar upp på skärmen för annars ser man ingenting och kommer man inte vidare. Annonserna på buke är rätt välfungerande, tycker jag.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Kattsnack 12
  • Kattnamn från sagor?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka