Varför klassas inte incels som terrorister?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det ska de såklart inte men hur kan man säga att det inte finns möjligheter för en att ligga då?

Man kanske inte vill ligga förrän man etablerat ett förhållande av något slag? Varför skulle man då söka sig till sidor som i stort sett går ut på att man ska träffas för sex, och det snart efter att man börjat chatta?

Man kanske inte känner sig trygg att träffa en helt främmande man för tillfället sex?
Det är ju självklart att det kan kännas mer otryggt för kvinnor.
Ja det förstår jag men om man nu knyter till trådens ämne incel så handlar det om ifall möjligheterna finns eller inte med rimlig insats. Om möjligheterna finns så hamnar man i att per definition inte vara incel och även oftast i att faktiskt inte vara i celibat längre.

Man kanske inte vill ligga förrän man etablerat ett förhållande av något slag? Varför skulle man då söka sig till sidor som i stort sett går ut på att man ska träffas för sex, och det snart efter att man börjat chatta?
Förhållanden är nästa steg efter det och är ett val man göra. Att vara incel är inte ett val.

@durachiny Eftersom den här tråden handlar specifikt om incels vill jag flika in att incel-rörelsen även har ett ord för de kvinnor de anser vara oattraktiva och som de inte vill ligga med. Incels vill ligga med Stacy, inte med Becky. De hatar Stacys för att hon kan ligga med vem hon vill och väljer bort dem för Chads, men väljer själva bort Stacys för Beckys.

Var lyckligt ovetandes om Stacys, Beckys och Chads innan jag läste ditt inlägg. Googlade, blev (tyvärr) upplyst och nä fy för den lede så ofräscht.

Ja det förstår jag men om man nu knyter till trådens ämne incel så handlar det om ifall möjligheterna finns eller inte med rimlig insats. Om möjligheterna finns så hamnar man i att per definition inte vara incel och även oftast i att faktiskt inte vara i celibat längre.

Fast den här tråden har väl aldrig handlat om vem som kvalificerar som incel eller inte, utan om den självidentifierade subkultur som uppstått på internet och vilka sjuka dåd deras ideologier har lett till och kan fortsätta att leda till om ingen drar i bromsen. Att då ta upp det här med "rimlig insats" på dejtingsidor och liknande är lite som att fäkta mot väderkvarnar. Mod har förresten redan bett om att det här sidospåret ska släppas, så då tycker jag att det är bäst att vi hör efter.

Förhållanden är nästa steg efter det och är ett val man göra. Att vara incel är inte ett val.

För dig kanske, för många av oss fungerar saker annorlunda, så det där är en onödig kommentar. Och jo, att själv identifiera sig som incel är absolut ett val. Att inte kunna hitta en partner är en sak, att dra på sig offerkoftan och bygga hela sin identitet kring det är något annat. Det är du som har fått hela begreppet om bakfoten i den här tråden.

Fast den här tråden har väl aldrig handlat om vem som kvalificerar som incel eller inte, utan om den självidentifierade subkultur som uppstått på internet och vilka sjuka dåd deras ideologier har lett till och kan fortsätta att leda till om ingen drar i bromsen. Att då ta upp det här med "rimlig insats" i på dejtingsidor och liknande är lite som att fäkta mot väderkvarnar. Mod har förresten redan bett om att det här sidospåret ska släppas, så då tycker jag att det är bäst att vi hör efter.

För dig kanske, för många av oss fungerar saker annorlunda, så det där är en onödig kommentar. Och jo, att själv identifiera sig som incel är absolut ett val. Att inte kunna hitta en partner är en sak, att dra på sig offerkoftan och bygga hela sin identitet kring det är något annat.
Jag förklarade bara bakgrunden till varför det är ett manligt fenomen och varför jag inte ser det främst relaterat till sådant som patriarkat och liknande. Det är ett hemskt fenomen som är ett uttryck av utanförskap och ensamhet som sedan tar sig väldigt toxiskt och farligt uttryck.

Hur vet du hur svårt det är för män? Även kvinnorna som tycker att det är "svårt" menar främst att man inte hittar någon som man själv är intresserad av inte att möjligheterna inte finns alls. Jag tror inte jag har hört någon kvinna i tråden som sagt att man har svept höger på allt och inte fått några matches alls. Det är verkligheten för många män.

Jag är mycket väl medveten om att jag får mer uppmärksamhet än vissa och mindre än andra. Jag är även mycket väl medveten om att det finns kvinnor som har det riktigt svårt att hitta någon där intresset är ömsesidigt. Däremot har jag i princip aldrig upplevt att en kvinna inte fått någon sorts intresse alls mot sig själv, det har jag upplevt att män har beskrivit.

Det finns män som det inte är något direkt fel på, inte snyggast eller fulast kanske lite under medel som har en helt vanlig presentation och är väldigt frikostiga med högersvep som inte får något intresse alls utan att jag på något sätt kan säga "det här gör du fel eller det här skulle du kunna förbättra". De är helt inte enkelt attraktiva nog att få intresse utan att ha något som man kan ange som direkt anledning. Det kan jag tänka mig är en rätt svårt verklighet att hantera.

Och ja jag vet att är man utanför normer när det gäller vikt eller utseende så blir det svårare men för en ganska normal man så kan det vara noll i intresse. Och det är självklart inte så att man har någon rättighet till att folk ska tycka om en och attraheras av en eller att man har rätt till sex men den gruppen är inte helt liten och kombinerar man det sedan med kanske mentalsjukdom alternativt väldigt snea tankar så kan man få väldigt konstiga resultat. Det finns som sagt många såna "inte attraktiva" män som även är helt harmlösa och bara lite smådeppiga lever sitt liv men har man tillräckligt många såna så kommer det även bli en grupp extremister.
Det finns en värld utanför internet. Det är självklart mycket svårare om man är ointresserad av att skapa kontakter ute i den verkliga världen.

Sen tar jag gärna en källa på att det är en inte helt liten grupp män som trots att de har få eller inga krav inte lyckas få till någon kontakt med det motsatsen könet. Förutsatt att de reser sig ur datorstolen.

Senast ändrad:
Nej du har bara skrivit att män får färre kontakter än kvinnor inte varför. Varför tror du att människor orienterar sig från män mot kvinnor?
Jag tror att det i grunden är biologiskt betingat som sedan format sociala beteenden. Med det menar jag att jag tror inte att det bara är biologi men att de (små) biologiska skillnaderna har skapat sociala skillnader och könsroller. Jag tror inte att det med att män är mer aktiva är något man kan radera, balansera så det är något jämnare kanske men inte nollställa. Man behöver inte ha så stor skillnad mellan två grupper för att beteenden ska eskalera ganska fort.

Jag tror att det i grunden är biologiskt betingat som sedan format sociala beteenden. Med det menar jag att jag tror inte att det bara är biologi men att de (små) biologiska skillnaderna har skapat sociala skillnader och könsroller. Jag tror inte att det med att män är mer aktiva är något man kan radera, balansera så det är något jämnare kanske men inte nollställa. Man behöver inte ha så stor skillnad mellan två grupper för att beteenden ska eskalera ganska fort.
Är det biologi som gör att män har färre vänner än kvinnor eftersom män är mer aktiva?

Spinner lite vidare... tanken har slagit mig om varför incels inte köper sex? De får då precis vad de vill ha, dvs en fysiskt attraktiv kvinna som de kan ha sex med utan att behöva tänka på henne som en person.

Det är det som jag tycker skiljer incels från andra, män som kvinnor och gör dem farliga. Att de anser att det är deras rättighet att ha sex med kvinnor, vare sig kvinnan vill eller inte. Att han inte ska behöva betala för det eftersom det självklart ska ges honom gratis (jag höll på att säga på knä).

[
Spinner lite vidare... tanken har slagit mig om varför incels inte köper sex? De får då precis vad de vill ha, dvs en fysiskt attraktiv kvinna som de kan ha sex med utan att behöva tänka på henne som en person.

Det är det som jag tycker skiljer incels från andra, män som kvinnor och gör dem farliga. Att de anser att det är deras rättighet att ha sex med kvinnor, vare sig kvinnan vill eller inte. Att han inte ska behöva betala för det eftersom det självklart ska ges honom gratis (jag höll på att säga på knä).
Det är olagligt i de flesta länder.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår

Hästrelaterat

Tillbaka