Varför klassas inte incels som terrorister?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det tror jag inte att det är nån i den här tråden som tänker heller.
Om jag säger till dig singoalla jag har inte fått ligga på väldigt länge vad ska jag göra vad ger du mig för tips då och hur stor tror du är chansen att jag skulle lyckas med dina tips? Om hero frågar dig samma sak hur stor är chansen att han lyckas med dina tips?

Ja att hon kom på uttrycket innebär inte att hon stod inför samma förutsättningar som de som nu tagit över uttrycket gör.

Om du läser intervjuerna så talar hon om att i forumet hon skapade var det både män och kvinnor som delade sina erfarenheter och gav stöd åt varandra. Det finns även femcels även om de inte är lika utbredda och inte skjuter ner eller mejar ner män med en lastbil för att de inte får ligga.

Om jag säger till dig singoalla jag har inte fått ligga på väldigt länge vad ska jag göra vad ger du mig för tips då och hur stor tror du är chansen att jag skulle lyckas med dina tips? Om hero frågar dig samma sak hur stor är chansen att han lyckas med dina tips?

Jag förstår inte alls hur det är relevant för tråden? Jag vet inte alls vad jag skulle ge dig för tips, eftersom du inte delat med dig av särskilt mycket alls i dejtingtråden så jag skulle ha noll koll på vart skon klämde för dig. Så jag skulle väl börja med att be dig berätta mer, gissar jag.

Om du läser intervjuerna så talar hon om att i forumet hon skapade var det både män och kvinnor som delade sina erfarenheter och gav stöd åt varandra. Det finns även femcels även om de inte är lika utbredda och inte skjuter ner eller mejar ner män med en lastbil för att de inte får ligga.
Ja och situationen hon använde det för var nog inte känslan männen som har highjackat det nu har. Så de snodde hennes uttryck och det används inte på samma sätt som det gjorde då.

Jag förstår inte alls hur det är relevant för tråden? Jag vet inte alls vad jag skulle ge dig för tips, eftersom du inte delat med dig av särskilt mycket alls i dejtingtråden så jag skulle ha noll koll på vart skon klämde för dig. Så jag skulle väl börja med att be dig berätta mer, gissar jag.
Det relevanta är hur troligt det är att man hamnar i just det som skapar problematiken som tråden handlar om dvs involuntary celibate. Det är många fler män som inte har några som helst möjligheter att ha sex än det är kvinnor. En person som har möjlighet att ha sex och väljer att inte ha det blir per definition inte en incel.

Det relevanta är hur troligt det är att man hamnar i just det som skapar problematiken som tråden handlar om dvs involuntary celibate. Det är många fler män som inte har några som helst möjligheter att ha sex än det är kvinnor.

Jag ger mig inte in i den diskussionen då jag har noll fakta om det. Men helt oavsett vem som skulle ha svårare eller inte - det är liksom helt irrelevant. Min ståndpunkt var att dessa personer, som beskyller andra för sina bristande framgångar, skulle ha bra mycket godare chanser om de slutade beskylla andra och såg över sin egen attityd. Kvinnor som män, men.. i denna tråd pratade vi just om män. Så jag förstår inte hur du lyckas komma in på vem som skulle ha det svårast? Helt irrelevant för det jag skrev.

En person som har möjlighet att ha sex och väljer att inte ha det blir per definition inte en incel.

Nä? Det är det väl ingen som påstått heller?

Det relevanta är hur troligt det är att man hamnar i just det som skapar problematiken som tråden handlar om dvs involuntary celibate. Det är många fler män som inte har några som helst möjligheter att ha sex än det är kvinnor. En person som har möjlighet att ha sex och väljer att inte ha det blir per definition inte en incel.
Hur vet du hur svårt det är för andra?
Många kvinnor har ju i dejtingtrådarna berättat att de upplever att det är svårt.
Jag får känslan av att du tillhör de kvinnor som har det lättast.

OT-
angående om män eller kvinnor har det svårast.
För en tid sedan hörde jag en känd skådespelerska berättade om skillnaden med att bli äldre.
Hon sa att tidigare så "om jag gick in ett rum där det fanns män så vet jag att männen alltid tittade på mig. Jag blev genast rummets mittpunkt. Och om jag var ute på stan och promenerade och mötte en man på gatan så vet jag att han skulle titta på mig och le mot mig. Men nu när jag passerade en viss ålder så blev jag osynlig."

När jag hörde detta blev jag lite full i skratt. Vissa kvinnor verkar tro att det är så för alla. Dvs de vet att om de möter en man kommer de få mannens uppmärksamhet. Men på samma gång finns det mängder av kvinnor som aldrig varit med om liknande.
Så jag blir alltid lite full i skratt när jag hör kvinnor som pratar om hur lätt det är för kvinnor att träffa män etc.

Många kvinnor har ju i dejtingtrådarna berättat att de upplever att det är svårt.

Jag upplever att själva begreppet incel är problematiskt också. Det måste ju vara någonting som är självupplevt, och inte faktabaserat. Jag har väldigt svårt att tro att alla som kallar sig incels, eller upplever att de lever i ofrivilligt celibat, aldrig någonsin skulle få möjligheten att ha sex eller ha en relation med någon. ALLS. Upplevelsen baseras nog snarare på att de kvinnor som tilltalar dem inte är intresserade tillbaka. Så jag tror inte att man kan säga att någon rent absolut är en incel?

Hur vet du hur svårt det är för män? Även kvinnorna som tycker att det är "svårt" menar främst att man inte hittar någon som man själv är intresserad av inte att möjligheterna inte finns alls. Jag tror inte jag har hört någon kvinna i tråden som sagt att man har svept höger på allt och inte fått några matches alls. Det är verkligheten för många män.

Jag är mycket väl medveten om att jag får mer uppmärksamhet än vissa och mindre än andra. Jag är även mycket väl medveten om att det finns kvinnor som har det riktigt svårt att hitta någon där intresset är ömsesidigt. Däremot har jag i princip aldrig upplevt att en kvinna inte fått någon sorts intresse alls mot sig själv, det har jag upplevt att män har beskrivit.

Det finns män som det inte är något direkt fel på, inte snyggast eller fulast kanske lite under medel som har en helt vanlig presentation och är väldigt frikostiga med högersvep som inte får något intresse alls utan att jag på något sätt kan säga "det här gör du fel eller det här skulle du kunna förbättra". De är helt inte enkelt attraktiva nog att få intresse utan att ha något som man kan ange som direkt anledning. Det kan jag tänka mig är en rätt svårt verklighet att hantera.

Och ja jag vet att är man utanför normer när det gäller vikt eller utseende så blir det svårare tills det till slut kanske är helt omöjligt (eller ja det det finns ju fetisher för i princip allt så oftast så är det fortfarande någon som är intresserad) men för en ganska normal man så kan det vara noll i intresse. Och det är självklart inte så att man har någon rättighet till att folk ska tycka om en och attraheras av en eller att man har rätt till sex men den gruppen är inte helt liten och kombinerar man det sedan med kanske mentalsjukdom alternativt väldigt snea tankar så kan man få väldigt konstiga resultat. Det finns som sagt många såna "inte attraktiva" män som även är helt harmlösa och bara lite smådeppiga lever sitt liv men har man tillräckligt många såna så kommer det även bli en grupp extremister.

Hur vet du hur svårt det är för män? Även kvinnorna som tycker att det är "svårt" menar främst att man inte hittar någon som man själv är intresserad av inte att möjligheterna inte finns alls. Jag tror inte jag har hört någon kvinna i tråden som sagt att man har svept höger på allt och inte fått några matches alls. Det är verkligheten för många män.

Jag är mycket väl medveten om att jag får mer uppmärksamhet än vissa och mindre än andra. Jag är även mycket väl medveten om att det finns kvinnor som har det riktigt svårt att hitta någon där intresset är ömsesidigt. Däremot har jag i princip aldrig upplevt att en kvinna inte fått någon sorts intresse alls mot sig själv, det har jag upplevt att män har beskrivit.

Det finns män som det inte är något direkt fel på, inte snyggast eller fulast kanske lite under medel som har en helt vanlig presentation och är väldigt frikostiga med högersvep som inte får något intresse alls utan att jag på något sätt kan säga "det här gör du fel eller det här skulle du kunna förbättra". De är helt inte enkelt attraktiva nog att få intresse utan att ha något som man kan ange som direkt anledning. Det kan jag tänka mig är en rätt svårt verklighet att hantera.

Och ja jag vet att är man utanför normer när det gäller vikt eller utseende så blir det svårare tills det till slut kanske är helt omöjligt (eller ja det det finns ju fetisher för i princip allt så oftast så är det fortfarande någon som är intresserad) men för en ganska normal man så kan det vara noll i intresse. Och det är självklart inte så att man har någon rättighet till att folk ska tycka om en och attraheras av en eller att man har rätt till sex men den gruppen är inte helt liten och kombinerar man det sedan med kanske mentalsjukdom alternativt väldigt snea tankar så kan man få väldigt konstiga resultat. Det finns som sagt många såna "inte attraktiva" män som även är helt harmlösa och bara lite smådeppiga lever sitt liv men har man tillräckligt många såna så kommer det även bli en grupp extremister.
Jag tror att din och min bekantskapskrets skiljer sig en hel del åt.
Jo jag känner en del kvinnor som absolut menar att de aldrig fått någon intresse av män. Och som inte får några gillanden eller matcher etc.
Sen har jag en hel del manliga bekanta som har det lätt.
Så i min bekantskapskrets är det lika svårt/ lätt för män och kvinnor.
Men det kanske är en åldersfråga eller så? Jag är ju nästan 20 år äldre än dig...
I dejtingtrådarna här på Buke tycker jag män och kvinnor verkar ha det lika svårt. Jag kan inte se att männen har det svårare.

Jag tror att din och min bekantskapskrets skiljer sig en hel del åt.
Jo jag känner en del kvinnor som absolut menar att de aldrig fått någon intresse av män. Och som inte får några gillanden eller matcher etc.
Sen har jag en hel del manliga bekanta som har det lätt.
Så i min bekantskapskrets är det lika svårt/ lätt för män och kvinnor.
Men det kanske är en åldersfråga eller så? Jag är ju nästan 20 år äldre än dig...
Aldrig får några gillanden eller matches utan att själva svepa vänster? Provat bodycontact?

@durachiny Eftersom den här tråden handlar specifikt om incels vill jag flika in att incel-rörelsen även har ett ord för de kvinnor de anser vara oattraktiva och som de inte vill ligga med. Incels vill ligga med Stacy, inte med Becky. De hatar Stacys för att hon kan ligga med vem hon vill och väljer bort dem för Chads, men väljer själva bort Stacys för Beckys.

Män - även de som gnäller över att de aldrig får ligga och att kvinnor är så otroligt ytliga och elaka har PRECIS lika höga krav som andra män på vilka de själva vill ligga med. Det ser vi om inte annat här på Buke - man kan klaga över att man blir bortvald pga faktor X hos en själv men har sen faktor X, Y, Z, Å, Ä, Ö som livsviktiga när man själv swipar/väljer kvinnor för dejt eller relation.

Män får ha höga krav och ytliga preferenser, kvinnor ska vara snälla och dejta vem som helst för män har rätt till deras kroppar.

Senast ändrad av en moderator:
Upplevelsen baseras nog snarare på att de kvinnor som tilltalar dem inte är intresserade tillbaka. Så jag tror inte att man kan säga att någon rent absolut är en incel?

Det är väl just det som är pudelns kärna av det jag sett, problemet är egentligen inte att de inte kan hitta partners, utan att de inte kan få just de där supermodellsnygga kvinnorna som de anser sig ha rätt till för att de inbillat sig att det är någon mänsklig rättighet att ha en kvinnlig partner som ser ut som och är på ett mycket specifikt sätt, ungefär som att en kvinna vore en pryl man plockar från en butikshylla. Det här med att själv ha något att bidra med i ett förhållande till en annan människa är ett okänt koncept för de självidentifierade incels som jag har stött på online.

I mitt tycke är det absurt att i det här sammanhanget ta upp påståendet om att kvinnor skulle ha mycket lättare att hitta någon att ligga med. Då ignorerar man att många kvinnor inte får uppmärksamhet alls, eller endast får det av män de aldrig skulle vilja ligga med ändå (det senare händer såklart konvektionellt attraktiva kvinnor med, bara typ 1000x fler än för oss 'vanliga dödliga'). Det är som att säga att folk inte behöver svälta, för de kan ju äta sopor... :cautious:

Och som redan har nämnts så begår inte ensamma kvinnor terrordåd för att de inte kan få partners, utan det är något som misogyna män sysslar med för att de i sin snäva och egocentriska världsbild tycker att det är fullkomligt rimligt att våldsamt hämnas för att de inte tilldelats det de anser sig ha rätt till.

@durachiny Eftersom den här tråden handlar specifikt om incels vill jag flika in att incel-rörelsen även har ett ord för de kvinnor de anser vara oattraktiva och som de inte vill ligga med. Incels vill ligga med Stacy, inte med Becky. De hatar Stacys för att hon kan ligga med vem hon vill och väljer bort dem för Chads, men väljer själva bort Stacys för Beckys.

Män, även de som gnäller över att de aldrig får ligga och att kvinnor är så otroligt ytliga och elaka har PRECIS lika höga krav som andra män på vilka de själva vill ligga med. Det ser vi om inte annat här på Buke - man kan klaga över att man blir bortvald pga faktor X hos en själv men har sen faktor X, Y, Z, Å, Ä, Ö som livsviktiga när man själv swipar/väljer kvinnor för dejt eller relation.

Män får ha höga krav och ytliga preferenser, kvinnor ska vara snälla och dejta vem som helst för män har rätt till deras kroppar.
Och på samma gång ser de ner på kvinnor som "ligger runt " men kvinnor ska ändå inte säga nej. Lagom logiskt.

Mod är lite sen på bollen men inte 17 handlar den här tråden om mäns och kvinnors förutsättningar på dejtingfronten??

Om jag ser enskilda användare på Buke användas som (o)frivilliga exempel eller läser ordet Tinder i den här tråden igen så löper den risk att hamna i cylinderarkivet.

/mod

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka