Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tyckte också Gylles synpunkt var intressant! Jag tror inte på att det beror på ryttarna. Känner flera svårklassryttare och de letar med ljus och lykta efter nya hästar. Dessutom har vi ju världseliten, hur kommer det sig att de måste vara borta från tävlingssammanhang långa perioder om det fanns en stor outnyttjad potential med duktiga hästar?
Fast det här är ju ett avelsforum så det svaret var kanske väntat![]()
Jag tyckte också Gylles synpunkt var intressant! Jag tror inte på att det beror på ryttarna. Känner flera svårklassryttare och de letar med ljus och lykta efter nya hästar. Dessutom har vi ju världseliten, hur kommer det sig att de måste vara borta från tävlingssammanhang långa perioder om det fanns en stor outnyttjad potential med duktiga hästar?
Fast det här är ju ett avelsforum så det svaret var kanske väntat![]()
Nej jag menar inte bara Sverige. Varför har Roffe tex bara två och inte 10 hästar i världscup nivå? Varför var Malin B borta ett tag efter Flippan? Varför har Helena L ingen världcuphäst just nu?Du menar i Sverige alltså?
Jag säger som gylle. Det kostar !
Hur mycket är din tränare beredd att lägga på en häst ? En häst som går 140 stadigt kostar nånstans mellan 600 tusen och 2.5 miljoner (siffrorna jag minns att Sylve nämnde för ett par veckor sedan).
Det är också en rätt stor skillnad på WC nivå och på svårklass som trådstarten handlar om.
Nej jag menar inte bara Sverige. Varför har Roffe tex bara två och inte 10 hästar i världscup nivå? Varför var Malin B borta ett tag efter Flippan? Varför har Helena L ingen världcuphäst just nu?
Min tränare sålde sin 1.40 häst för ett år sedan. Hon är rädd att hon aldrig kommer upp på den nivån igen för att hon aldrig kommer att hitta en så fin häst igen.
Fast det är ju väldigt stor skillnad på svår klass och VC!?!