vårföräldrar 2014

Jämfört med dom två tidigare förlossningarna så var det ingen skillnad för mej att de tog hål på hinnorna mot att de gått av sig själva som med dom andra två.
De va därför jag blev igångsatt för att verkligen va på plats installad på förlossningen och lärt känna personalen.

Jag vill åka hem NU! Maten smakar skit. Tidigast måndag blir jag hemsläppt. Stannar för att må helt bra psykiskt.
Fysiskt så mår jag hur bra som helst. Inga bristningar osv.
is

Grattis till dottern.

Nästa vecka kommer jag bli igångsatt, förhoppningsvis redan imorgon om där är plats ledig på förlossningen. Har haft graviditetsklåda nu intågar veckor. Mina händer och fötter är sönder rivna, och låren har stora blåmärken som är flera dm i storlek av allt kliande. Orkar inte mer.

@Victoria Secret Fy vad hemskt, hoppas de finns plats för dej så fort som möjligt.

Natten här har gått bra. Vaknat och ätit 2 korta stunder och sen har bebis haft maratonäta 7-10 och sover gott i min famn nu. Hon är helt underbart snäll.
Sambon som skulle komma hit tidigt i morse ringde precis å hade vaknat nu ;) tog visst hårt på honom och föda barn.

@Victoria Secret Fy vad hemskt, hoppas de finns plats för dej så fort som möjligt.

Natten här har gått bra. Vaknat och ätit 2 korta stunder och sen har bebis haft maratonäta 7-10 och sover gott i min famn nu. Hon är helt underbart snäll.
Sambon som skulle komma hit tidigt i morse ringde precis å hade vaknat nu ;) tog visst hårt på honom och föda barn.

Grattis till dottern!

Jag har fått tid för hinnsvepning på onsdag. Jag pallar inte va gravid längre än absolut nödvändigt nu. Svullen som en ballong och fogarna gör så ont (speciellt höger bak och fram) så jag knappt kan gå längre. Nån som har erfarenhet av hinnsvepning...?

Grattis till dottern!

Jag har fått tid för hinnsvepning på onsdag. Jag pallar inte va gravid längre än absolut nödvändigt nu. Svullen som en ballong och fogarna gör så ont (speciellt höger bak och fram) så jag knappt kan gå längre. Nån som har erfarenhet av hinnsvepning...?

Jag fick två hinnsvepningar v 38+o (?) och 38+4 (tror jag. +/- nån dag). Förlossningen satte igång på 38+6 :)

Grattis jerseyko till dottern! Skönt att ni mår bra!

Jag jobbade mitt sista pass förra fredagen och det är visserligen skönt men... Vad gör ni på dagarna? Jag är så uttråkad!! Jag är för trött och tung för att orka göra något vettigt men för pigg för att sova. Jag har ägnat dagarna åt att pussla på iPaden men nu har jag fått ont i armen av det (självförvållat jag vet...). Lägenheten är städad. Bebisgrejer införskaffade. Alla växter omplanterade. Trött på att läsa böcker. Inser att jag har haft en lätt graviditet jämfört med flera av er andra. Förutom att jag spyr dagligen så är uttråkning största problemet.

Bebisen verkar inte ha någon brådska alls. Kommer säkerligen bli sist i vårgruppen.

@linlar1 är det första barnet?
Jag tycker dagarna vara flyger förbi här hemma, var orolig att det skulle bli långtråkigt, har för mig att det var det en del när jag gick hemma förra gången nämligen men icke, tycker fortfarande att dygnet har för få timmar.
Jag håller just nu på att bygga gungställning åt dottern, en i trä. Så jag har väl tur att jag inte känner mig så tung än, trycker dock på ordentligt men har lite problem med att bara vara och är väldigt glad att mina problem med fogarna försvann när jag slapp ifrån jobbet. Dock om jag låter mig varva ner så är jag jättetrött egentligen :angel:

Som jag misstänkte var jag snurrig på förlossningen, nu har jag fått journalen och har bättre koll på hur de faktiskt var ;)

5:21 tog dom hinnorna och satt skalpelektrod och jag fick hoppa ner på bollen. Den hade jag studsat på så elektroden lossnat så 6:27 kommer BM in och sätter en ny och undersöker. Bebis ligger fortfarande högt i bäckenet. Är öppen 4 cm och har även 1-1,5 cm kant kvar. Sen går de undan. 6:40 Är hon nere vid spinae, öppen 7 cm och börjar med lustgas. Sen då 7:05 är hon född.

10334379_10152826955362738_5021619882587981317_n_536655e79606ee6733b61cfa.jpg

10247265_10152827571727738_3444424331641263442_n_536655e72a6b2299804540ec.jpg

@Apollo 13 Ja hon är supermini, då har jag ändå legat mitt på normalkurvan på SF måttet. Hon är född 38+0 enligt RUL.
Storebror 38+1 var 48 och 3,4 och storasyster 37+3 och var 48 och 3,3.

Nu har sambon vart hit och skämt bort mej med godis och datorn, så kvällen ska jag nog överleva.
Passa bebis så jag kunde ta en lång varm dusch, underbart!

Har gått från ingen aptit alls i slutet av graviditen till ständigt vrålhungrig!

@linlar1 de e pga ändringarna i forumet, om det inte redan har, så rättar det till sig snart av sig självt!

Surt att du har tråkigt! Hade tänkt rabbla upp massa tips på vad man kan göra, men nu står de lite still. Hur bor ni? Kan du inte göra något stillasittande i trädgården/balkongen? Träffa någon vän för en fika? Lägga ett pussel m 25000 bitar!? ;)

@jerseyko fin hon är! Men tycker inte hon ser SÅ mini ut? Storasyster kanske inte är så stor hon heller iof ^^
Men du har verkligen fått småttiga bäbisar! Jag fasar lite för att denna ska ligga kvar länge och kötta på sig.. Jag tyckte de räckte med aj bara av att föda en mini ;)

Jag har massor med SD/FV och jag vet inte riktigt vad som händer eg. Jag kan inte påstå att det gör jätte ont, jag är visserligen hyfsat tålig men jag fattar bara inte vad som händer och det hade vart skönt att veta det så man vetat om/vad för försiktighetsåtgärder man borde ta. Vi bor ju rätt off så det vore kanske inte jätte lämpligt att befinna sig allt för långt hemifrån om det faktiskt sätter igång. Men jag känner inte heller att jag vill låsa in mig i onödan.
Ska träffa bm på tisdag och prata lite med henne så kanske hon kan hjälpa mig att reda ut vad det är som pågår. Har förutom dessa SD/FV också en strålande/isande/mjölksyre-känsla down there (skulle inte benämna det som mensvärk dock). När vi åker bil och jag får dessa SD/FV så är det som att magen inte hänger med och minsta lilla gupp kan göra rätt ont! Däremot inga känningar i ryggen...
De e super svårt, hade inget av detta med Olivia..

Det där kunde varit jag som skrivit, fast med mensvärksliknande också.. Hade inte heller nåt liknande under förra graviditeten, så är bra nyfiken jag med på vad som händer. Har ju flera veckor kvar liksom.
Jag har massor med SD/FV och jag vet inte riktigt vad som händer eg. Jag kan inte påstå att det gör jätte ont, jag är visserligen hyfsat tålig men jag fattar bara inte vad som händer och det hade vart skönt att veta det så man vetat om/vad för försiktighetsåtgärder man borde ta. Vi bor ju rätt off så det vore kanske inte jätte lämpligt att befinna sig allt för långt hemifrån om det faktiskt sätter igång. Men jag känner inte heller att jag vill låsa in mig i onödan.
Ska träffa bm på tisdag och prata lite med henne så kanske hon kan hjälpa mig att reda ut vad det är som pågår. Har förutom dessa SD/FV också en strålande/isande/mjölksyre-känsla down there (skulle inte benämna det som mensvärk dock). När vi åker bil och jag får dessa SD/FV så är det som att magen inte hänger med och minsta lilla gupp kan göra rätt ont! Däremot inga känningar i ryggen...
De e super svårt, hade inget av detta med Olivia..

Tack för tipsen! Jag har faktiskt ett pussel liggande, undrar om inte det får bli dagens underhållning. Imorgon har jag en lunch inbokad. Jag förstår att ni som har barn sedan innan är i en helt annan situation...

Jag har också en hel del SD/FV och har haft det i åtminstone tre veckor. Det gör inte ont men är inte direkt gott heller. Det är så svårt att veta hur det ska kännas när man inte har varit med om det innan. BM säger att jag ska ta det lugnare bara men det är ju inte så att jag stressar direkt.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
197
· Visningar
28 039
Gravid - 1år Nu är det dags att starta tråden för vårföräldrar 2020 tycker jag! Jag var på ett tidigt ultraljud igår som visade en liten, liten... 47 48 49
Svar
971
· Visningar
67 327
Senast: Pengy
·
Övr. Barn Historien upprepar sig och alltid när jag bestämt och förlikat mig med tanken, bubblar olika analyser och funderingar upp igen. Jag får... 2
Svar
37
· Visningar
5 885
Senast: Tora
·
H
Gravid - 1år Hej alla bukefalister! Hade ett konto här för flera år sedan, och vet att jag då läste mkt på just detta forum - förälder, och alla...
Svar
19
· Visningar
2 373
Senast: hysterisk01
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Somna in hemma
  • Uppdateringstråd 31