Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Super stort grattis! Vad skönt att det gick så bra och att det blev en sådan positiv upplevelse!I måndags 23.55 föddes våran lilla flicka. Hon föddes i vecka 38+2 och var 49 cm lång och vägde 2620 gram.
Allt gick väldigt fort för att vara förstföderska och igångsättning och både jag, min sambo och barnmorskorna trodde det skulle ta 2-3 dygn eftersom tappen var omogen. Klockan 11.00 fick jag första dosen gel, och tanken var att jag skulle få en dos till på kvällen och sen en tisdagsmorgon. Men bebis och kroppen ville annorlunda. Kl 14.00 går jag och sambon på promenad, vattnet börjar sipra och värkarna kommer igång. Vid 15 tider är vi tillbaka på förlossningen och då går vattnet. Vid 17.00 tiden är tappen helt utplånad och öppen 3 cm. Ber om Eda vid 20.00 men barnmorskorna vill att vi ska vänta, det var nog bara jag som förstod att detta gick fort framåt och eftersom jag är väldigt smärttålig kändes det som de inte riktigt förstod hur ont jag hade. 21..30 får jag Eda och efter det säger jag att jag börjar känna tryck neråt. De undersöker mig och det visar sig att jag är helt öppen och bebis börjat rotera neråt, barnmorskorna lite chockade och jag lättad att det snart är över. Krysstar 45 min sen kom lilla sessan till världen. Hade en väldigt positiv förlossning trots att jag det senaste halvåret gått i Alma samtal för min förlossningsrädsla och även hade ett förlossningskontrakt där jag fick avbryta för kejsarsnitt om det blev för jobbigt med ångesten som jag har haft då jag varit väldigt rädd för komplikationer. Fick sy sex stygn, på inre och yttre blygläppen men mellangården klara sig vilket var min stora skräck.
Lycka till er andra som har förlossningen kvar.
Grattis till tösen! Va skönt att du fick en bra upplevelse av förlossningen!I måndags 23.55 föddes våran lilla flicka. Hon föddes i vecka 38+2 och var 49 cm lång och vägde 2620 gram.
Allt gick väldigt fort för att vara förstföderska och igångsättning och både jag, min sambo och barnmorskorna trodde det skulle ta 2-3 dygn eftersom tappen var omogen. Klockan 11.00 fick jag första dosen gel, och tanken var att jag skulle få en dos till på kvällen och sen en tisdagsmorgon. Men bebis och kroppen ville annorlunda. Kl 14.00 går jag och sambon på promenad, vattnet börjar sipra och värkarna kommer igång. Vid 15 tider är vi tillbaka på förlossningen och då går vattnet. Vid 17.00 tiden är tappen helt utplånad och öppen 3 cm. Ber om Eda vid 20.00 men barnmorskorna vill att vi ska vänta, det var nog bara jag som förstod att detta gick fort framåt och eftersom jag är väldigt smärttålig kändes det som de inte riktigt förstod hur ont jag hade. 21..30 får jag Eda och efter det säger jag att jag börjar känna tryck neråt. De undersöker mig och det visar sig att jag är helt öppen och bebis börjat rotera neråt, barnmorskorna lite chockade och jag lättad att det snart är över. Krysstar 45 min sen kom lilla sessan till världen. Hade en väldigt positiv förlossning trots att jag det senaste halvåret gått i Alma samtal för min förlossningsrädsla och även hade ett förlossningskontrakt där jag fick avbryta för kejsarsnitt om det blev för jobbigt med ångesten som jag har haft då jag varit väldigt rädd för komplikationer. Fick sy sex stygn, på inre och yttre blygläppen men mellangården klara sig vilket var min stora skräck.
Lycka till er andra som har förlossningen kvar.
Mars
4/3 saint__anger, andra barnet Flicka född 26/2, 3110 g och 47 cm
8/3 Qbaby, andra barnet, Alfred född 9/2 4600g och 52 cm
30/3 Rumpnissen, andra barnet Axel född13/4 3650 g och 55 cm
April
12/4 Turbofling, tredje barnet Mira född 2/4, 3480 g och 50 cm
26/4 Breakdance, andra barnet
26/4 Isisaela, första barnet.
27/4 Mayalv, Första barnet Elian född 16/4, 3 905g 51,5cm
Maj
1/5 Maléne (plussat) andra barnet (jan -10) ännu en flicka.
2/5 Jerseyko, tredje barnet
14/5 linlar1, första barnet
16/5 Victoria Secret Första barnet.
16/5 black_darling, andra barnet
29/5 Lillamy84, andra barnet
Sista listan men då har ju jerseyko och Victoria Secret fått och snart black darling med då förhoppningsvis.
(jag lyckas fortfarande inte få bort smileysar)
Ser ut som att Apollo fattas från listan..?
Känns jättekonstigt att ligga sist i tråden, förra gången var man ju bland de tre första
Skulle tro att jag borde hört till sommartråden egentligen.
Har visserligen haft som rejäl mensvärk nu i flera dagar, men tror inte att det betyder nånting, sonen kom i 40+2 så det är väl nåt sånt jag förväntar mig denna gång också![]()