KUL att läsa era uppdateringar här i tråden! Vad fint ni verkar ha det ändå
@Vira @Jossan_92 @Aconite mfl!
Min vecka 29 (30 på tisdag! )-uppdatering:
Förutom att jag fortfarande kräks (yay) och har typ ischiassmärta (?) i högra skinkan (tack för det) så mår jag rätt okej tycker jag. Jag är sjukskriven på halvtid tom januari nu och är inställd på att sjukskrivningen blir förlängd igen sen tills slutet av graviditeten. Känns helt galet att tiden gått så fort dessutom, jag jobbar januari och tre veckor i februari och sen går jag på preppa inför bebisen-semester. Så himla snart!
I övrigt har jag haft en himla massa tankar mest bara och känner mig lite ensam i graviditeten sen min kompis, som också var gravid, fick barn. Jag pratar ju med min man såklart, men hade gärna haft någon IRL som också var gravid som jag kunde dela det med. Jag känner litegrann att vänner inte är så himla intresserade och jag har så sjukt mycket tankar i huvudet, gällande föräldraledighet, jobb, ekonomi, ja, allt. Jag lastar inte dem för att inte vara så intresserade, de flesta har barn sen flera år tillbaka (och blir lätt lite momsplainers) eller är inte intresserade av att skaffa. Så då är det ju givetvis rimligt att ens intresse är begränsat. Men det känns lite tomt för mig.
Vi har också börjat gå in i detalj på budget-biten av föräldraledighet och YIKES vad vi kommer förlora pengar på vår jämställdhet

. Min man tjänar mer än jag och vi ska ju dela 50/50 på FL. Det straffar sig verkligen ekonomiskt. Men givetvis är det en prio ändå för oss så vi får helt enkelt anpassa oss bara. Det är ju värt det, i längden

.
Just ja - fosterrörelser. Vår bebis verkar aldrig riktigt komma in i någon regelbundenhet gällande rörelserna och hon gör oss orolig med jämna mellanrum. Hon är typ aktiv som attans i tre dagar och sen rätt inaktiv i några. De senaste dagarna har rörelserna förändrats också, inte lika mycket sparkar som typ alligator som simmar under vattenytan-rörelser som man ser på magen. Men vid kontroller etc har allt sett ok ut. Så vi försöker lita på det

.