Jag har haft en riktig pissdag psykiskt idag

Har inte köpt något utöver två pyjamaser ännu, helt enkelt för att det har saknats tid, ork, energi och ekonomi. Har haft mina ändå ganska rejäla fysiska problem som även om de inte är pga graviditet ger sämre ork, vi har nyss köpt ett hus=renovering=månadsutgifter på 60 papp, försöker sälja en häst på det med allt vad det innebär osv. Och så ett barn sen tidigare som verkligen har behövt få tid och energi av mig och sambon.
Hade ändå tänkt köpa 90% begagnat och därför slippa leveranstider så har tagit det lungt, har börjat leta men inte så mycket mer. Men känner att det börjar bli dags nu att leta ordentligt och börja köpa och börjat känna mig stressad.
Och så får man höra av två kompisar att man måste börja ta tag i det, att de börjar känna sig stressade för att jag inte fixat något osv. Då djupdök måendet totalt med skuld och skam, massa tankar på att man är dålig som inte ordnat något osv.
Det är tur att jag har min "det löser sig" sambo, för han är till bra hjälp och stöd. Men känner mig ändå väldigt kass och oförberedd helt plötsligt från att ha gått från att det känns bra och att jag har koll på läget
Vet med mig att jag gärna lägger på en "det är bra" fas utåt så tror inte jag riktigt förmedlat hur jobbiga de senaste 17 veckorna varit sedan jag fick diskbråck, eller hur illa det egentligen var (troligen operation om jag inte hade varit gravid, har känslobortfall på stor del av ett ben och har fortfarande känningar av det).