Härligt att vara nere på tvåsiffrigt i dag!

Jag har 50 dagar kvar idag! Känns helt knäppt men helt rimligt på samma gång

.
Min mage är också stor och på kvällarna är den fan ENORM. Bebisen trycker väldigt mycket på sidorna också, tror hon pressar rumpan utåt, så ibland känns det som att hon ska komma ut genom väggen liksom

. Jag gick inte upp alls i början och sen nån gång i vecka 25 tror jag så började jag gå upp långsamt. Nu däremot går jag upp desto snabbare

. Jag hoppas också att det planar ut snart, annars vet jag inte hur det här ska sluta

.
Alltså jag vill inte under några omständigheter föda barn utan min make men jag håller faktiskt inte med. Om det är nåt den här pandemin har lärt mig så är det att folk fan är idioter alltså. Jag var inne nån gång tidigt på specialmödravården för att kolla upp bebisen efter minskade rörelser och det stod stora skyltar om att medföljande inte fick följa med in utan skulle vänta utanför avdelningen och kunde släppas in om den gravida fick ett eget rum. Inte innan dess. Vad möts man av i väntrummet? Massvis med medföljande män och två ungar i släptåg, så barnmorskorna konstant måste gå ut och be dem att snälla vänta utanför.
Folk är idioter, och skulle det stå att man får ha en medföljande med som är på dag 14 med snuva så kan du ge dig på att alla medföljande med snuva har mirakulöst haft den i just 15 dagar. Jag vill att min man ska vara med men jag vill också att man inte ska släppa in medföljande med symtom till höger och vänster, för det skulle ju riskera mammorna och barnen. Jag har ett annat förtroende för BM som arbetar där än jag har för eventuella medföljare.