"Världens sämsta hundägare"

Sv: "Världens sämsta hundägare"

Uppdatering igen:

Jag var tvungen att gå hemifrån i ca 40-45 minuter idag. Eftersom "hundrummet" var stökigt så såg jag ingen annan utväg än att stänga in Wahidah i buren, jag hann inte fixa iordning något.
I alla fall, Wahidah stängdes in i buren tillsammans med tygbit + ben. Jag satte igång musik, gick ut i hallen och satte på mig skorna, gick tillbaka och sa åt henne att lägga sig igen och sedan gick jag.
Tänkte väl något i stil med "fan, hon kommer yla..." eller så.
MEN, när jag kom tillbaka hem, så låg hon och vilade! Hon var helt lugn!
Tuggbenet och tygbiten var gömda under en liten dyna i bädden som hon låg på.
Så jag öppnade buren, satte mig på huk, kliade och klappade lite, stängde in henne igen och klappade lite på Zala, sedan öppnade jag och satte mig vid datorn. Wahidah gick då ut, drack lite och la sig sedan på golvet och fortsatte sova!
:banana::banana::banana:

Yeeeyyyy....!! :bump:

Ha inte för bråttom nu bara för att det har gått bra! :) Fortsätt som du gör, bra jobbat! :bow:

Jag har väääärldens bästa unghund! :love: :banana::banana::banana:
(och jag älskar buren)

Nu är hon så lugn att jag kommer på mig själv att då och då överanalysera allt hon gör för att försöka komma på om hon gått och blivit sjuk eller något :angel: Hon är lugn! Hon är positiv, framåt och helt fantastisk!

Nu är min dumma valpjävel dum igen.
Hon är bara nöjd när jag är hemma och inne i rummet hon är i - knappt ens då! Hon LÅTER. Förut har hon mest rivit runt. Nu river hon inte runt så mycket, utan låter istället. Hon låter högt, mycket och ofta. Jag blir tokig!

Och precis som vanligt är hundjäveln smart. Stänger jag in dem i ett rum och sätter mig i hallen och läser en bok eller något, då är hon tyst. Går jag iväg, ut eller går så att hon vet att hon inte kommer få följa med, då låter hon. Jag vet ju dock inte om hon låter när jag väl gått hemifrån, men det skulle väl inte förvåna mig allt för mycket.

Jag antar att det bara är att börja om med ensamhetsträningen igen?
Det känns fan som om hon aldrig kommer kunna gå att lämna ensam. Jag kan inte ha en hund som inte kan vara ensam någonting. Jag måste ju fan kunna handla, måste kunna tvätta i tvättstugan, iaf ha ett deltidsjobb, någonting!

Behöver du mera peppnin så läs om Escodobes tibbeterrier, han var också svår att få att vara ensam men till slut så gick det.

Köp ett par leksaks walkie-talkies på clas ohlson så får du veta vad hon gör även när du går utanför porten.

Att jag inte tänkt på Walkie-talkies! :o Det ska införskaffas!
Jag har även inbyggd webcam i laptopen. Jag kan ju faktiskt rikta den mot buren, starta den, gå iväg ett litet tag och sedan kolla om det hänt någonting :idea:

Jag filmade nu med webcamen. Gick iväg i 1½ min (exakt) och bokade tvätt-tid.
Hon pep en gång, annars var hon helt tyst, men hon var ju inte avslappnad. Hon tittade, väntade, väääntade...

Senast ändrad:

Ja då behöver du backa lite i träningen. :) Gå och boka tvätt-tid 10ggr/om dagen, börja tvätta järnet. ;)

Haha, jag kan börja tvätta åt alla som bor i huset :rofl:
Så SURT bara, när hon förut legat helt tyst och lugn när jag kommit hem efter 2 timmar. Nu är hon inte ens avslappnad två minuter!
*filmar igen och går ut för att slänga ihop pannkaks-smet :d*

Nu när hon är trött och det är tyst överallt så lyfter hon inte ens huvudet när jag går ut. Hon sover. Fem spänn på att jag nu skulle kunna lämna henne en timme om jag så skulle vilja...
Nu när hon har trasiga tassar så har jag inte möjlighet att släppa henne i rastgård innan varje gång hon ska lämnas hemma. gah.

Sätt som rutin att träna lite en halvtimme innan du lämnar henne, om du inte redan gör det? Något som suger lite hjärnkapacitet på henne. Bättre att satsa på kvalitetsträning nu i början och verkligen ge henne förutsättningarna att lyckas.

Trasiga tassar? Vad har hänt?
Funkar inte sådana där... snöskor för hundar/draghundar? Så kanske hon kan kuta lite ändå?

Blir bra anledning till mig att verkligen ta itu med lydnadsträningen igen... *här försöker vi tänka positivt :p* Ska testas!

Hon har haft torra tassar (för torra. Hoppas det blir bättre nu med nytt foder..) och sprang över en mindre trevlig sten.
Nu ser tassarna ut såhär:
tass1_37876502.jpg

tass2_37876563.jpg

Visserligen några dagar sen jag fotade de där, så lite har de läkt, men de läker otrooooligt långsamt :crazy:
Har inte hittat några skor som passar på tassar som är 4cm breda men 8(!)cm långa tyvärr. har haft på bandage nu ett tag, men det har tagit slut och jag har inte kommit iväg för att köpa nytt eftersom dumhunden gjort att jag knappt vill lämna lägenheten... Nu löper hon också, så jag är skeptisk till att släppa henne i rastgård även om hon aldrig hoppat ur den och jag i stort sett aldrig har sett någon annan hund där.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 031
Hundhälsa Hej! Ber om ursäkt för långt text! 😓 Min 9-åriga lilla tik Nova har på 4 månader nu haft 3 tillfällen då hon inte mått bra, ingen...
Svar
4
· Visningar
819
Senast: WildWilma
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde... 3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 818
Senast: Juli0a
·
Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag... 2 3
Svar
44
· Visningar
7 014
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Blandraser och renraser
  • FÅRtråden
  • Akvarietråden V