Vårmammor 2010 del 10!

Sv: Vårmammor 2010 del 10!

Min hund bet min systers 3åring idag... Som tur är så tog det inte så hårt men han blev rädd :(
Det blev ett rött märke som försvann efter ca 1h. I ansiktet precis brevid ögat........
Allt detta pga av ett godispapper. Jag hann inte med att reagera ens.

Jättejobbigt... detta är inte ens den hunden som är dålig. Hon har ju markerat så här förr men är snäll mot Ebba.

Och min katt har pinkat o bajsat inne igen :( Vi bytte sand igår och idag så dög inte ådan. Samma sorts sand, samma affär...
Behöver jag säga att jag är lite trött på mina djur?

Usch..

Sambons hund fick flytta till svärmor för ett år sedan just för att han inte tycker om barn. Förra nyår bet han dottern till familjen vi var hos. Hon satt och klappade honom och plötsligt så bet han bara. Barnet var 10 år och gjorde just inget annat än klappade. Sambon var med i närheten.

Min hund är inte heller så förtjust i andra barn, men hon älskar H och A. Andras barn kan hon morra på och då får man bara platsa henne.
Sambons hund var en omplacering från hundgård så där vet vi inte om något h'nt honom som gäller barn.
Min är bara beskyddande mot hennes familj och blir orolig när H och hans kompisar springer runt, känns som att hon tror att hon måste beskydda H. Hon morrar iaf, och det känns mera "ärligt" än sambons som riktigt högg utan förvarning.
Vi jobbar på att min hund ska slappna av lite mera, säger jag att det är ok så ska hon acceptera det med. Det är ju liksom jag som är flockledare, inte hon!

Men det är skitjobbigt att inte kunna lita på hunden när det finns andra barn i närheten!

Det finns ingen annan i stallet som du kan byta tjänster med? Att de mockar och släpper in Armani mot att du tar deras häst en dag?
På så sätt så får du ju helt ledigt en dag, visst lite mera tid tar det den dagen du ska ta den andras häst. Men det borde ju knappast ta dubbel tid, köra måste du ju ändå!
Tycker med att för er som bor i hyfsat befolkade orter så skulle det finnas någon tonåring som skulle bli överlycklig för att få en privathäst att sköta!

Det är lite det jag känner också, stoet har jag inga känslor för alls och har knappt hanterat henne. Vet ju inte om jag kommer att känna annorlunda sen när jag börjar rida henne, men tror inte att hon är något för mig då hon har alla tusen nerver på utsidan. Hon passar verkligen för det hon är avlad till, att vara en duktig hopphäst, tyvärr är inte jag tillräckligt intresserad för att ta henne så långt hon kan gå. :/ antagligen skulle jag kunna behålla henne som hon är och bara avla, men det känns inte rätt mot henne...

Bajke är ju världens coolaste häst som tar allting med ro, utan att för den delen vara seg och tråkig, tvärtom. Han har redan aldrig tvekat på att hoppa ett hinder med ryttare, vare sig han är på ridbana, ridhus eller ute i skogen. Han är så obrydd när man håller på bakom honom och tömkör så att jag funderar på att köra in honom också. Han är helt enkelt en häst som inte är bäst på något, men bra på det mesta (hittills) vilket passar mig som handen i handsken. Sen att han är som en stor och gosig nallebjörn gör ju inte saken sämre. :)

Säger det igen, flyttar ni till mölnbo/Gnestatrakten är du mer än gärna välkommen till att ha häst här. Vi har inte ridhus, men det finns 5min bilväg härifrån. :)

Hur gammalt är stoet?
Finns det inga ställen i närheten där man kan "byta tjänster"?
Här kan man prova och ev låna ut sin häst till Flyinges elever på hippologen eller unghästutbildningen. Min kompis gjorde det med sin.

Är den väldigt lovande så borde det inte vara något bekymmer att hitta en ryttare till den och så kan du ju avla på den sen. Då slipper du sälja ju. Och får hästen bra utbildad :)

*kl*

Hej på er, var så länge sedan jag skrev att jag inte ens vet vad jag ska skriva :o

Har precis slutat att amma, ammade sista gången i fredags och jag har grymt dåligt samvete. Vet inte om jag verkligen var mentalt redo att sluta och det gick kanske lite för snabbt från att amma morgon och kväll till inget alls. Nu när jag har slutat känns det dumt att ta upp det igen av rena egoistiska skäl, Isabella är ju nöjd hur som.

Isabella är fortfarande tandlös (8m5d gammal) och verkar förbli det ett tag till, förflyttar sig inte alls för egen maskin och i fredags kom hon på hur roligt det var att studsa i hoppgungan, samma kväll kom hon på hur man snurrar tungan inne i munnen.
Joller är för fulla muggar däremot! Ibland lyckas hon dessutom tajma "nä" om man frågor henne om något. Ibland sitter hon och kniper ihop ögonen och skäller på sina leksaker, vi vet inte vad de har gjort henne men hon låter arg :p
Isabella är jätte duktig och lyssnar på både "nej" och "ajaj" och släpper direkt eller ger upp det hon försöker få tag på. Tror hennes kateter var bra övning på nej och ajaj i 8 veckor som 4-månaders bebis. Kanske vi kan få ha allt vi vill ha framme framme? Bara ta bort det som man är väldigt rädd om typ, bröllopsgåvor och liknande.

Hmm... min man har ev fått bältros så det blir ju trevligt och se om Isabella får vattkoppor nu :crazy: Känner mig inte direkt imponerad av det men läkarna hade inga svar förra veckan varför lymfkörtlarna var svullna men nu har han sår som liknar bältros. Kuuul... not.
Förövrigt så sakta, sakta så renoverar vi Isabellas blivande rum, tur att vi inte har bråttom att få ut henne från vårt rum då hade jag antagligen blivit galen på den långsamma renoveringen :angel:

Rapport från oss :)

Vi har ju saknat dig här- skönt att ni har det bra iaf :)

Va skönt med ett barn som förstår nej. Inte här inte.... Men igår ålade hon framåt för första gången.. Hon var rädd att kusin skulle leka med hennes saker ;) Inte trodde jag att de var hagalna redan som så här små. Det var verkligen bara för att ta saken han hade hon ålade iväg på rätt håll.
Fast hon har fortsatt med det hemma idag...
Risgrynen har inte blivit större heller men de finns där :)

Och just nu somnade lilla gullet i gungan. Vem var det som mer hade gunga? Använder ni den fortfarande??

Vi har övat i 4 månader på nej/ajaj så det är inte så konstigt att det sitter nu efter 4 månaders tjat :angel: :D

Har faktiskt saknat er också men när jag tänkte börja skriva igen så var det bara en massa träning sida upp och sida ner så ni skrämde bort mig ;) tänker inte alls börja träna mer än barnvagnspromenader och ridning.

Och jag tränar ingenting alls i denna glashalka... Försökte gå ut o hämta posten i mina tretorn gummistövlar men det var ingen höjdare ;)

Har jag någon gång gnällt på den fina snön så saknar jag den redan. Jag hatar SLASK! Framförallt när den fryser igen och bara gör livet till en pest ;)

Jag kommer ingen vart nu. Vår grusväg ner till byvägen går inte ens köra med bil, så jag ger mig inte ut.
Så de 1,5 kilo jag gick ner när jag gick omkring 1,5 timme om dagen har kommit tillbaks :grin:

Har precis slutat att amma, ammade sista gången i fredags och jag har grymt dåligt samvete. Vet inte om jag verkligen var mentalt redo att sluta och det gick kanske lite för snabbt från att amma morgon och kväll till inget alls. Nu när jag har slutat känns det dumt att ta upp det igen av rena egoistiska skäl, Isabella är ju nöjd hur som.

Ska också snart sluta amma morgon och kväll och undrar lite över hur du gjorde och hur hon reagerade? Tråkigt att det känns jobbigt, hoppas det känns bättre snart. Tror också det kan vara dumt att ta upp igen men det är väl bara som jag tänker. Jag hade önskat lite att A slutat av sig själv nu men det verkar inte gå så bra.

Det verkar vara övervägande barnvagnspromenader och ridning när det gäller träning :p och enstaka 10 min pass situps och sådant.

Heeej! Vi har saknat dig! :idea: Men vad rolig du är ;) för visst gillade du inte att amma egentligen och så får du ändå dåligt samvete när Bellan ändå är nöjd? Fast man tänker/känner inte alltid logiskt när det gäller ens lilla gosunge! Hoppas att ni klarar er från vattkoppor, inte kul med sjukt barn och ni har ju liksom gjort er för en tid framöver känns det som.

Kl
I helgen ska Vilgot följa med sin pappa hem till farmor och farfar. Så i typ 1,5 dygn kommer jag att vara heeeelt ensam hemma med katterna. Det kommer att bli så otroligt skööönt samtidigt som jag kommer att längta ihjäl mig och vara ständigt orolig. Ska se till att huset är kliniskt rent och välstädat och sen ska jag lägga mig i soffan och inte göra nånting typ! :D :banana:

Hur har ni gjort med alla urvuxna kläder? Jag gick igenom igenom V:s kläder igår och la det som ev kan komma till användning senare i en plastlåda med lock. Resten ligger nu i storlekshögar mitt på golvet och samlar katthår och jag vet inte riktigt var jag ska göra av det. Vill inte spara på allt, orkar inte hålla på att sälja sånt som ändå inte genererar några pengar och kasta/ge till Myrorna känns onödigt. Har frågat grannen om hon vill ha något, men jag tror knappast det. Jag måste ändå erkänna att jag blev lite nostalgisk av att se Vilgots små söta 50-kläder, tänk att han varit så liten! :love:

Oavsett vad ni alla känner ang era hästar, så måste jag säga att jag är grymt imponerad av er allihop som ändå får det att gå ihop! Jag orkade knappt ha häst när jag bara hade mig själv att tänka på. Iofs skötte jag typ hela hushållet inkl snöskottning/gräsklippning helt ensam utöver heltidsjobb, men ändå. Eller, hästen orkade jag med utan problem, men inget annat. Jag rider ju ingenting längre och har knappt gjort sen min medryttarhäst såldes för drygt två år sendan. Har inga planer i nuläget att ta upp ridningen igen heller. Jag har som jag skrev innan redan haft en kris ang hästeriet och vet mycket väl nu vad jag vill och inte vill. Min hästägare var äldre och hon hade köpt häst när barnen blev vuxna. Hon jobbade halvtid för att hinna med och åkte till ridhuset och tränade för tränade flera gånger i veckan. Så ska jag också göra när jag blir stor! :idea: För träna dressyr för tränare är det roligaste som finns :love:, skogsmulleridning kan jag helt vara utan.

Först bytte jag ut kvällsamningen mot välling (mild havre) och hon tyckte det var supergott och verkade inte alls vara bekymrad över att jag inte ammade henne. Sedan provade jag ge henne välling till frukost i lördags och imorse och igår fick hon gröt istället för det kändes smidigare, tar ca 30 min att få i henne välling och då kan jag lika gärna amma henne på morgonen.
Isabella verkar inte alls bekymra sig över amningsstoppet det är bara mitt samvete som säger att jag inte ger mitt barn det jag kan ge henne. Blev ett lite för abrupt slut för mig tror jag och jag ångrar mig men gjort är gjort.

Det blir jobbigare att gå ner utan motion... Men jag ska iaf inte äta godis denna veckan heller...
Jag har syndat lite i helgen. Åt lite lakritsdumle i fredags. I lördags var jag på kalas och åt tårta och igår åt jag kladdkaka... Inte bra med besök helt enkelt ;)
Men jag tycker det har varit lite jobbigare i helgen. Jag har varit mer hungrig... Men men skam för den som ger sig... Har inte ställt mig på vågen ännu för jag vill inte ge upp ;)

Heeej! Vi har saknat dig! :idea: Men vad rolig du är ;) för visst gillade du inte att amma egentligen och så får du ändå dåligt samvete när Bellan ändå är nöjd? Fast man tänker/känner inte alltid logiskt när det gäller ens lilla gosunge! Hoppas att ni klarar er från vattkoppor, inte kul med sjukt barn och ni har ju liksom gjort er för en tid framöver känns det som.

Jag vet, jag bara längtade till att hon skulle bli 6 månader och slippa amma henne, såg fram emot 4 månader och bara delamma men det blev inte alls som jag hade tänkt mig. Jag blev bekväm... Nu sörjer jag lite men ändå så känns det okej men i frågasätter lite mitt eget beslut. Hade jag inte slutat att amma nu hade jag lätt morgonammat henne till året.

Jag kommer spara alla kläder för ev. framtida syskon och sedan får jag se vad jag gör med kläderna efter det. Har slängt lite kläder med fläckar som inte gått bort men det är mest byxor och strumpbyxor.

Här är en till som fortsatt att synda! :p Jag hade bestämt med min man att den som köper godis får ett straff. Han är ju så snäll, så ber jag honom köpa godis åt mig så gör han ju det. Men nu blir han alltså straffad om han gör det! :angel: Själv är jag superduktig och köper i princip aldrig något godis när jag handlar. Igår kom iallafall en kompis till oss och med sig hade han en After Eight...

Jag hade egentligen inga planer på att sluta äta godis, men nu har det blivit lite väl mycket sista tiden, så jag behöver avgiftas lite... Funderar på att sätta godisförbudet till 1 mars eller nåt.

Fast jag förstår ändå vad du menar, jag fortsatte ju själv att morgonamma och hade tänkt att göra det ganska länge. Det var trots allt ganska bekvämt att göra det. Men så fick han tänder och då var det av ren självbevarelsedrift jag slutade. Nu har jag kommit in i rutinen att blanda välling i sängen så jag tycker bara att det är skönt att slippa amma. Men tänker jag efter så hade nog även jag lite dåligt samvete.

Jag funderade också på att spara alla kläder, men vill man ens använda allt gammalt? Vill man inte köpa nytt och dessutom är det ju bara 50% chans att man faktiskt får en till bebis av samma kön. Vet inte... Jag är kluven, så jag har sparat de kläder jag tyckte var fina och könsneutrala. Alla tråkiga "ta 3 betala för 2" bodysar tänker jag göra mig av med. Kanske är skillnad om man köpt alla kläder med omsorg så att säga, men det har inte jag. Har ganska mycket "billigt skit", därför känns det inte lönt att sälja heller.

Jag har ju massor med kläder jag med. VAr inne på en second hand o kollade skicket på deras kläder för att ha en aning om det är idé att spara eller ej...
Här är det bara pyjamasarna som är använda typ. Annat max 2 ggr. Förutom drakdräkterna o de andra djurdressarna såklart... De används mest. Så smidigt med heldressar ;)

Jag har ju ganska mkt kläder med märke på så det känns fel att ge bort det. Men klumpsumma på blocket känns trist och tradera pallar jag inte med just nu iaf... Jag tänker iofs spara lite 50kläder som minne och till framtida dockor med ;)
Sen har jag lite kläder jag absolut ska spara. Eg dom man hade kunnat få ngt för. Ralph Laurenklänningar och sånt...

Men nu vet jag ju att jag ingen nr 2 ska ha. Misstänker att det inte är alls lika kul att handla till nr 2 som ettan... Planerar man fler barn hade jag sparat mycket bassaker och pyjamasar...

Du har 51% chans pojke och 49% chans för flicka ;) och sannolikheten att jag kommer använda samma kläder på syskon förutom de absolut favvokläderna till Isabella är typ obefintlig. Jag tycker om att handla kläder till barnet men jag får lite bättre samvete om jag iaf intalar mig själv att använda kläderna igen till ev. framtida syskon :angel:

Liknande trådar

Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 904
Senast: Takire
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
558
Senast: Rosett
·
Tjatter Kära Buke-TV-tittare, schlagerfantaster och ni som av misstag råkade klicka er in här—välkomna till årets största, mest prestigefyllda... 25 26 27
Svar
533
· Visningar
10 149
Senast: LenaH
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
37 391

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka