Vårmammor 2010 del 10!

Sv: Vårmammor 2010 del 10!

Just det, bröstvårtskräm!
Jag använde bröstvårtskrämen från apoteket. Det var många som använde en annan sort som man inte behövde tvätta bort. Vad hette den?
Jo, problemet är att vi inte riktigt vet vad vi ska lägga det i eftersom vi inte har någon lämplig korg. Plastpåse känns lite trist... Men det får bli ett senare bekymmer.

Western_Ivy
Tack! Det ska inhandlas.

Fler tips!!! Mottages tacksamt.

Purelan eller liknande tror jag en heter i alla fall till brösten :) Annars har jag inga tips.

Aneka: jag tar inte åt mig, tror jag aldrig har lovat något dylikt :D

*kl*

Haft en trevlig förmiddag i ridhuset..Så skönt och rida ordentligt..Nu kan man iofs rida ut, för vägarna är fria, så imorrn bitti blir det uteritt, en ordentlig:D

Gav min medis tips idag, då pållen varit lite svår med henne i skritten..Så hade lite "lektion"..ååh jag älskar det, älskar att stå där, ge tips och se att det ger resultat..Jag är absolut inte duktig så..men jag älskar att instruera..önskar jag var duktigare..och önskar att det fanns en lättare, mindre avlägsen väg att bli instruktör...hade varit så kul..men men..får väl nöja med med att hålla "lektion" på hobbynivå till syrran och medis;)

Annars har Nelly börjat resa sig upp mot grejjer, iaf halvägs;) Krålar framåt, leker tittut med snutten"var e Nelly" då tar hon upp snutten för huvudet eller iaf ansiktet, och tar bort den själv och man sägger"Tiituuut, där är du":D:love:

Säger pappa, och ibland ett ljud som låter som " Hej" och menas nog så också.

Det händer så mkt nu!! :D:bump:

Japps, som Michellan skriver. Purelan, helt fantastisk. Hjälpte mina sår och blåsor jättemycket :) De kommer nog bli jätteglada över presentkorgen!

Brieost!!! Fanns inget jag suktade efter så mkt som det under graviditeten! Fast då gäller det ju att dom gillar det också!
En bra nagelfil!(till bebis)
En fin vattenflaska annars ist för 6 packet!
Bindor!!! För jäklar vad det gick åt sånna i början!
Sen kommer jag inte på något mer just nu!

Va kul idé!
JAg blev jätteglad för en korg med tyg i som det står leksaker på :)
Perfekt att slänga lite mindre leksaker i vardagsrummet i.

Armani - Supergrattis!!! VAr hittade ni det? När får ni flytta in? Mycket att göra innan?

Själv har jag sakta börjat vakna till liv igen... Vilken dag :( Ebba fick näsblod med och när jag pratade med sjukvårdsupplysningen och passade på att fråga vad man skulle ta tyckte de jag skulle åka in o kolla upp mig när det var första gången med migrän... Fyyy. jag förstår inte folk som klarar av ett liv med detta. Nu vet jag ju inte ens om jag vågar ta ett hormonpreparat när du säger så Cattan... Jag vill ju verkligen inte få det värre :(

Svarar er alla, men framför allt dig aneka =) Hade nästan dåligt samvete när jag satt här och pratade hus med dig häromdagen eftersom allt var så gott som klart då, men jag som gärna målar lite "fan på väggen" vågade inte säga något, om ifall att det hände något med "vårt" hus.

Tack alla för era gratulationer, detta känns bara så himla bra! Visst kommer det kanske bli tight ekonomiskt när jag pluggar, men det är det i lägenheten också eftersom pendling till och från stall och stallhyran ändå finns där.
Huset är inte så stort, typ 115 kvm, dock nyrenoverat och vi behöver bara flytta rakt in, vilket känns jätteskönt med barn och allt.

Det är dock inte direkt en hästgård. Vi har garage på 160 kvm där min pappa har lovat att hjälpa mig att inreda stall och göra två boxar. Ska även gjuta gödselplatta. Lyckligtvis är jag vän/kollega/bekant med hon som har marken precis intill och när jag pratade med henne om marken så blev hon jätteglad över att vi ville arrendera marken, så att den inte bara stod. De vill inte sälja marken (för kommunen har väl förköpsrätt och de är mycket intresserad av denna mark, tror jag?) och har själva inga djur. Så marken runt om kommer vi arrendera och från vårat trädäck kommer jag ha utsikt över hästhagarna :banana::love:

Huset ligger också i byn där vi vill bo (där vi båda kommer ifrån, har våra föräldrar och syskon och där hästarna redan står). Det ligger precis utanför byn och vi ser skolan där Milton kommer få gå :D. Vi kommer dock söka plats på ett dagis andra sidan byn, annars hade vi sett hans dagis också om vi hade valt det närmre. Och det tar 7 minuter typ att gå ner till själva centrum i byn. 3 minuters skrittväg finns det en privatperson med en ganska fin ridbana tror jag och en annan privatperson med en äldre travbana (ska höra med dessa privatpersoner om möjligheten finns att jag kan få hyra in mig lite där), annars tar det mig ca 15 minuter att skritta ner till ryttarföreningen och behöver inte direkt ge mig ut i jättemycket trafik heller då.

Ursäkta ett lååångt inlägg, men vi är verkligen skitglada för detta!!!!

Tack!! Förmodligen får vi tillgång till det den första maj =) Vi ser ljuset i tunneln så att säga :D Lägenheten ska imorgon iordningställas och fotograferas förhoppningsvis och sedan ska den läggas ut för försäljning. Ska bli skönt när det också är gjort och den är såld så vi bara kan sikta in oss på huset och det datumet.

En liten parentes, har du tänkt på att det ofta är du och jag som är vakna och inloggade såhär sent? :D Som sagt, en liten parentes, såg dock att du var utloggad nu, men ändå ;)

VA? Var jag utloggad?
Jo jag har verkligen vänt på dygnet... Väntar på Ebbas nattmatning nu... Men jag och Zazzarazz brukar roa oss på FB om nätterna med :)

Haha, oj förlåt såg nog fel, var helt säker på att du var utloggad! Jag borde också sova, det är min tur (eller otur ;) ) att gå upp med Milton tidigt imorgon. Försöker förhandla med min sambo att jag tar disken som egentligen är hans idag om han går upp med Milton imorgon. Än så länge är det inte igenom men jag jobbar på det ;)

Brukar ni hänga på facebook med? Jag är inloggad där nu med, men jag orkar inte riktigt föra så mycket där, hänger hellre här :D Brukar zazzarazzz vara inloggad (gud, höll på att skriva inlagd...) här också på nätterna eller mest facebook?

Hon brukar finnas med här också :) Mabuse är också inloggad sen ganska ofta här har jag sett... Det är ju nu man har sin fritid ;)

KL

Har precis varit ute i stallet, släppt ut, mockat och ridit en timme!! HAr även hunnit äta frukost och än har S inte vaknat... Så nu tänkte jag krypa ner i sängen en stund. :)

Armani__: Grattis till huset!!!

Härligt det låter :)
Låter lite som när vi köpte vårt hus, inredde ett vagnslider till stall men vi har egen mark till hagar samt ett arrenderat område. Har blivit erbjudna att låna mark bortanför vårt hus också av grannar som vill ha marken avbetad. Jätte roligt att folk vill ha hästar på sin mark för annars tycker jag nog man mest får höra att hästar förstör och drar till sig flugor.

Jag kan verkligen förstå hur du känner, ni har ju ett kanonläge - om man vill bo i stan. Är man som jag och helst bor utanför med skogen lite närmare så skulle inte jag heller trivas, hur fin lägenheten än är. Som du skriver hade fantastisk utsikt underlättat, men är det inte helt där man vill bo så blir det ju inte helt 100 heller.

Armani, GrattisGrattisGrattis! Åh vad roligt! Jag vill också höra mer!

Appråpå blöjor så använder vi Libero för det mesta, men även Icas vanliga blöjor gillas här.

Helt ärligt så förstår inte jag varför butikerna inte har lite kläm&känn produkter framme på de egna blöjmärkena...
De stora märkena får man ju en massa prover på medans de små inte ens kan visa på bild hur blöjan ser ut.

Hon brukar finnas med här också :) Mabuse är också inloggad sen ganska ofta här har jag sett... Det är ju nu man har sin fritid ;)

Men när sover ni människor??? Inte för att jag alltid får sova på nätterna men jag måste iaf försöka. Om jag sov dåligt innan pga Ture så kan ni ju tänka er nu med gipsat ben och trasiga revben. :) Jag ligger i sängen mellan 20.30-06 och försöker sova varje liten minut jag får! :D

Tycker att den mörklila färgen är skitsnygg!! Å det tycker ju du med, så KÖR PÅ DEN :)

*kl*

Oj, vad ni har snackat nu igen.. Jag har varit insnöad på 2010-års bokföring.. Blääää. Men snart är det klart iaf.. Å så lite barn å hästar så klart. Idag tänkte jag dra till ridhuset å hoppa lite, det var lite för länge sedan det blev av.

Liknande trådar

Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 724
Senast: Takire
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
556
Senast: Rosett
·
Tjatter Kära Buke-TV-tittare, schlagerfantaster och ni som av misstag råkade klicka er in här—välkomna till årets största, mest prestigefyllda... 25 26 27
Svar
533
· Visningar
10 149
Senast: LenaH
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
37 320

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka