Sv: Vårmammor 2010 del 10!
Svarar er alla, men framför allt dig aneka =) Hade nästan dåligt samvete när jag satt här och pratade hus med dig häromdagen eftersom allt var så gott som klart då, men jag som gärna målar lite "fan på väggen" vågade inte säga något, om ifall att det hände något med "vårt" hus.
Tack alla för era gratulationer, detta känns bara så himla bra! Visst kommer det kanske bli tight ekonomiskt när jag pluggar, men det är det i lägenheten också eftersom pendling till och från stall och stallhyran ändå finns där.
Huset är inte så stort, typ 115 kvm, dock nyrenoverat och vi behöver bara flytta rakt in, vilket känns jätteskönt med barn och allt.
Det är dock inte direkt en hästgård. Vi har garage på 160 kvm där min pappa har lovat att hjälpa mig att inreda stall och göra två boxar. Ska även gjuta gödselplatta. Lyckligtvis är jag vän/kollega/bekant med hon som har marken precis intill och när jag pratade med henne om marken så blev hon jätteglad över att vi ville arrendera marken, så att den inte bara stod. De vill inte sälja marken (för kommunen har väl förköpsrätt och de är mycket intresserad av denna mark, tror jag?) och har själva inga djur. Så marken runt om kommer vi arrendera och från vårat trädäck kommer jag ha utsikt över hästhagarna

Huset ligger också i byn där vi vill bo (där vi båda kommer ifrån, har våra föräldrar och syskon och där hästarna redan står). Det ligger precis utanför byn och vi ser skolan där Milton kommer få gå

. Vi kommer dock söka plats på ett dagis andra sidan byn, annars hade vi sett hans dagis också om vi hade valt det närmre. Och det tar 7 minuter typ att gå ner till själva centrum i byn. 3 minuters skrittväg finns det en privatperson med en ganska fin ridbana tror jag och en annan privatperson med en äldre travbana (ska höra med dessa privatpersoner om möjligheten finns att jag kan få hyra in mig lite där), annars tar det mig ca 15 minuter att skritta ner till ryttarföreningen och behöver inte direkt ge mig ut i jättemycket trafik heller då.
Ursäkta ett lååångt inlägg, men vi är verkligen skitglada för detta!!!!