Vårmammor 2010 del 10!

Sv: Vårmammor 2010 del 10!

Vi kör på Willysblöjorna:D

Det verkar avar dem hon blir minst röd i rumpan av faktiskt..När hon var liten klarade hon inte riktigt av Libro, då blev hon röd..sen har vi kört på pampers..O det funkade bra. Var fin och torr..Men sen började hon bajsa igenom dem, upp på ryggen eller ut på sidorna..så jag provade Willys..Dom är bäst på henne!

Var tvunen att köpa pampers en gång nu för nån vecka sen för vi har inte Willys här o det var panik:p

Bara efter en dag var hon ILLARÖD i rumpan..trots vanlig procedur...Sen bytte vi till Willys igen..o nu är hon fin igen..Så jag gillar dem, aldrig bajsat igenom,(okej, nån gång har det hamnat en bit upp på ryggen, men det har varit vid katapultfis-bajs) trots väldiga lass för tillfället..Sitter bra på henne också, som är lite mindre..me like:)

Nu har vi varit på Willys och det var ju en intressant upplevelse! :D Nästan inget av det jag brukar köpa fanns och till och med kunderna såg helt olika än de som finns på Maxi! :o Jag slog iaf på stort och köpte 3 paket Willys byxblöjor och 3 paket Libero, så nu har vi blöjor för ett helt dagis nästan! :banana: Öppnade ett Willys och kunde konstatera att de var ganska lika Liberos i resåren, vilket jag gillar :idea:, men de såg höga och stora ut. Jag gillar ju att Liberos är så små och smidiga. Jaja, ska testa dom snart, men riktigt än är det inte dags för blöjbyte.

Världen är liten... Tänk att du varmed i tråden. Jag kom ihåg hästen iaf :)

Hur blev den klar? Har det löst sig med man o svans?

Vi har skrivit testamente. Inte lika bra kanske men han sa att vi var väl skyddade iaf. Och festen är väl det roligaste i så fall :D Det ska vi ha i sommar för alla vänner och alla som varit här och byggt. Ska bli sååå kul!!!

Vi har för längesen fixat ett testamente och betalat dyra pengar för det men fick aldrig tummen ut att få det bevittnat. Det var det enda sambon skulle ansvara för den våren... :cool:

Vi skrev hos bankens jurister (tror jag...) Jättesmidigt. Tror vi betalade 1200:-

Jag har fortfarande inte börjat. :o Fick en påse tagel från mooran här på buke, men jag fick det inte att ligga ned som man, så nu håller jag på och väntar på att min 4årings man ska bli tillräckligt lång.

Skulle absolut vara tacksam för tagel, speciellt till svansen, den är ju rätt lång så det är ju inte bara att kapa av en svans. :/ min Bajke lyckades ju fastna med svansen i en pinne, såklart när jag var på semester och hade några andra som tittade till hästarna i två veckor. Det var inte mycket kvar av hans svans när jag fått bort den. Skrälle! Förstod han inte att jag behövde hans svans till annat.

Det som är svårast är sadeln. Har inte hittat någon sadelmakare häromkring. Funderar på att fråga tärnsjö sadelmakarutbildning om de kan hjälpa till. :) Det skulle vara så roligt att få den klar tills Selma är stor nog att använda den, tyvärr så har man ju inte så gott om extratid nu... :/

Åhhh va dumt att jag kapade av syrrans häst man häromdagen... Jag kapade nog av 10cm ungefär på längden....

Jag kan prova att rycka min 2åring. Där finna massor men om han vill bli av med det vet jag ej...
Visar jag bilden på din gunghäst så kanske syrran kan avvara lite svans... Tror du det går att blanda flera olika?

Min 3åring hade haft gnuggkalas med sina kompisar i somras... Vet inte hur mkt som växt ut. Tänkte inte på det när jag var där sist...

Det va svart tagel du är ute efter väl?
Min häst skulle inte lida av att bli av med lite svans, men den är brun och vit.
Iofs så känner jag en svart shettis som jag skulle kunna kapa lite svans ifrån.

Alltså, hur lång svans ska du ha och vilken färg? Min svarta Irish Cob kan jag tunna ur svansen på vid svansroten om det skulle vara så.

Jag har också en häst som jag kan kapa både man och svans på. Svart är färgen :)
Hon har tjock och lockig svans

Åååhh!!! Jag och Vilgot mötte en häst på gatan nyss!! :love: V fick åka pulka ner till brevlådan och när vi gick tillbaka kom det en jättefin liten häst med tillhörande ryttare! Snacka om att ha abstinens när man blir överlycklig av en sån sak! :D

kl

Jag måste fråga om ni tolkar denna text precis som jag, skulle må så dåligt om vi smittade någon:

Det sjuka barnet ska stanna hemma från förskolan eller skolan fram till dess att blåsorna har torkat in, men behöver inte vara hemma tills alla sårskorpor fallit av. Efter 7–10 dagar brukar de flesta barn vara friska och smittfria. Barn som är smittfria kan gå till skolan eller förskolan så snart allmäntillståndet tillåter det, det vill säga så snart de verkar pigga nog.

Isabella har inga blåsor kvar och hon har tappat 3 skorpor, visst borde hon vara smittfri nu?

Den på din bild kan man ju köpa i vilken affär som :)

Den jag visade var gjord på 60talet och låter lite som ursprungshästen vi började prata om. Därför la jag in den...

Skulle tro att det kostar mer att skicka hästen än att köpa en ny ;)

Liknande trådar

Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 697
Senast: Takire
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
555
Senast: Rosett
·
Tjatter Kära Buke-TV-tittare, schlagerfantaster och ni som av misstag råkade klicka er in här—välkomna till årets största, mest prestigefyllda... 25 26 27
Svar
533
· Visningar
10 149
Senast: LenaH
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
37 297

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXIII
  • Hiss eller diss - del 6
  • Panik vid dusch

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka