Vårmammor 2010 del 10!

Sv: Vårmammor 2010 del 10!

Japp, mår så mycket bättre. Har lite molvärk i ryggen fortfarande men huvudvärken är helt borta. ”Du kan få lite huvudvärk i några dagar så planera inte in ett gymbesök”. HA! Ska ge den där doktorn en spark på smalbenet nästa gång vi ses.

kl
Jag lider med er som har migrän. För jag tror att det är samma sorts huvudvärk det rör sig om. O det där vill jag aldrig uppleva igen.

*kl*
Denna dagen som började så bra. Mamma på besök som passade Oscar medan jag red en långtur.
Så får jag reda på nu att kompisens lilla kusin som bara är 2 månader har avlidit. Han föddes med en sjukdom, men kunde ha flera år kvar.
Fy fan! En föräldrer ska aldrig någonsin behöva begrava sitt barn!
Lider så hemskt med dem.

Vad hemskt :( hittade arbogamammans blogg på aftonbladet och läste lite i den. Kramade min lilla fnula extra länge efter det, blir så himla illa berörd av barn som dör eller föräldrar som dör. Blödig man har blivit sedan man har blivit förälder över andras livsöden, förr brydde jag mig nästan bara om djurs livsöden och kunde (kan) gråta många liter över dem :o

Vilken mardröm :( JAg håller fullständigt med dig. Ett barn ska inte bli begravd av sina föräldrar. Sen kvittar det nog i vilken del av livet det inträffar...
Kramar m min Snäcki lite extra... o struntar i att hon har velat äta hela natten idag med. Banala bekymmer helt enkelt...

Jag har också blivit betydligt mer blödig vad gäller barn nu sen vi fick V. Innan har jag också brytt mig mest om djur. Fast det gör jag egentligen fortfarande också, men men ;) Det som hände i Arboga var absolut fruktansvärt. helt otroligt att hon orkat gå vidare efter det som hände. :bow:

För andra natten i rad hoppade Vilgot över sin tidiga mongonvälling! :idea: Vi har ju verkligen kämpat för att åtminstone förskjuta den lite, men han har vägrat att somna innan han har fått den. Vet inte riktigt vad som har hänt. Det är ju på sätt och vis bra, men nu vaknade han vid 6 och ville gå upp istället för 7:30. Vet inte riktigt vad jag föredrar egentligen. :angel: Nu är jag iallafall jättetrött, och det var Vilgot också. Han stupade i säng 8:40 och har sovit i 2 timmar nu.

Jag är så imponerad av hon Emma som kan gå vidare och känner inget hat eller nåt. Jag är inte lika storsint, jag hade nog hatat mördaren tills jag ruttnade inombords.

Idag blir det en lugn dag här hemma. Var ifrån Isabella hela dagen igår för att fota på The Studio (igen) med mamma. Ganska skönt att inte vara i mamma-rollen hela tiden men visst saknar man henne precis som att jag kan sakna M när han är på jobbet.

Jag är inte lika storsint, jag hade nog hatat mördaren tills jag ruttnade inombords.
Samma här... Jag är normalt sett inte långsint, men i ett sånt läge skulle jag vara arg, ledsen, förbannad och bitter hela livet.

Är det bara jag som inte varit på The Studio? :p En kompis ville dra med mig dit (och hade till och med bokat in mig) för precis ett år sedan. Men att bli fotograferad när jag var fet och svullen och med jättemage var det absolut sista jag ville... :grin: Dessutom tyckte jag att det var lite väl dyrt att köpa bilderna. Fast det skulle nog vara lite kul, om jag slapp betala. :angel:

Hehe, jag har inte fejjan men jag har varit på the studio :D det är snordyrt och jag har blivit medbjuden båda gångerna så ingen verkar rekommendera mig. 4 bilder gav jag 1100 för tror jag, igår bjöd mamma mig på några bilder :) Sen så är det inte bara dyrt det tar en jädra massa tid också, inte för att det måste utan för det är så ostrukturerat!

Jag har inte varit dit och jag tänker inte göra det heller.
Detta verkar inte puckona som bokar fatta, eftersom de fortsätter att ringa.... grrrrr.

Alla bilder är ju lika arrangerade bara med olika personer, så jag fattar inte vitsen! Då lägger jag hellre mina pengar på "riktig" konst :o
Men sen så har jag ju hatat att bli fotograferad sen jag var 3 år, då fick min nalle vara med på dagisbilderna.....

Jag har heller aldrig gjort det men visst- en kul dag att umgås med nån annan kanske det är :)
Själv skulle jag behöva bättre proffs för att få till en bild som jag skulle beställa ;) Proffs i photoshop....
Just nu är jag allt annat än nöjd med mig själv. Men men.... Det går

Fick precis reda på att min fd stallkompis pappa tagit livet av sig idag.... 4år efter att hans som blev påkörd så ialla att han dog :(
Pappan har mått allt annat än bra- skulle nog eg behöva väldigt mycket mer vård än han själv tagit till sig...
Han har tyvärr valt knark och sprit istället :(

Men hoppas att det ordnar sig för resten av familjerna nu.... Stackars Stackars dom...

Jag har inte varit dit och jag tänker inte göra det heller.

Alla bilder är ju lika arrangerade bara med olika personer, så jag fattar inte vitsen!

Men sen så har jag ju hatat att bli fotograferad sen jag var 3 år, då fick min nalle vara med på dagisbilderna.....

Jag har heller inte varit dit, och kommer heller inte åka.. Gillar inte den där massproduceringen av "likadana" bilder på alla man känner. :crazy: Sen hatar jag, liksom du, att bli fotograferad.. Det är en ångest med stort Å.

Usch vad drygt, om det är samma namn, betyder det att de har varit där flera gånger eller kör de fuling och ringer igen ändå? Igår rekommenderade inte jag någon som jag gjorde första gången för att de ska slippa bli uppringda.

Ljug nästa gång och säg att du har varit där så kanske de slutar att terrorisera dig :idea: de som ringer har ju ändå ingen koll om du har det eller inte.

Jag håller på att laga jättetråkig mat åt Isabella, ris och grönsaker. Grönsakerna ska jag göra en tråkig grönsakssås på. Kanske jag klipper ner lite kalkonskivor i den men det känns inte som det just nu.

Liknande trådar

Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 606
Senast: Takire
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
541
Senast: Rosett
·
Tjatter Kära Buke-TV-tittare, schlagerfantaster och ni som av misstag råkade klicka er in här—välkomna till årets största, mest prestigefyllda... 25 26 27
Svar
533
· Visningar
10 149
Senast: LenaH
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
37 269

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka