Vårmammor 2010 del 10!

Sv: Vårmammor 2010 del 10!

Jag har en 32:a(fast det va igt inte meningen, råkade klicka fel :p) och jag använder bara en yttepytte liten del av minnet! Fast det kommer ju alltid fyllas på med bilder! :) förstår att duinte vill vänta! Så är jag med!

Det är lite så jag tänker, och hellre för mycket minne än för lite! Ska klura under natten tror jag, lika bra att sova på saken. :D
Vänta är för övrigt det värsta jag vet och tidsoptimister borde förbjudas! ;)

Låter spännande! Ska kolla in detta på nätet :)

*kl*
Min lilla Snoddas är dålig. 39,1 i feber. Han har varit slö hela eftermiddagen.
Det slog till bara så där! Han va piggelin i förmiddas.
Sjukvårdsupplysningen sa bara att ge honom alvedon, hålla honom sval och mycket vätska.
Så efter den kuren så har han "bara" 38,4 nu innan jag la honom.
Hoppas han är feberfri i morgon.

Senast ändrad:

Ture har också feber men tror det beror på de två framtänder som inte riktigt brutit igenom än. Fick också alvedon innan läggdags.

*kl*

Vi har varit och badat idag, A sov i bilen dit och var lite nyvaken så första halvtimmen satt vi i babypoolen och bara myste :)
Sen ville han traska runt och titta på alla människor, det har varit studiedag här så skolbarnen var lediga. Kändes som att alla var och badade de med :grin:

Nu ligger han och sover, förhoppningsvis för natten. Han har börjat vakna vid 23-24 tiden för att inte vilja somna om.

Tycker det går lite fort med allt just nu. Nyss satt han bara på rumpan och rörde sig inte ur fläcken och nu har han börjat gå. Visserligen bara några steg, men ändå.

Sambon har börjat fixa med grind till trappan nu ikväll. Det är dags!

Idag rymde A ut genom ytterdörren som katten öppnat. Var blicksnabbt ute på altanen och spanade in askan från vespisen som jag ställt där.

Det är väldigt många som är sjuka i allt möjligt känns det som!

Imorgon ska vi på föräldrargrupp träff och fika med de andra som har aprilbarn, om inte alla ligger hemma i någon influensa då.

Idag var det en i vår mammagrupp som var på förskolan.... Ebbas näsa är som en öppen kran så jag gick inte dit. Men hon mår bra annars- märks inte sm när de är täppta ...- skönt det...

Är det någon i tråden som brukar åka till Danmark o handla barnsaker? Tänker nog främst på Juzzzen kanske. Hon har ju nära...
Funderar på en tågtur.. Undrar om det funkar med barnvagn. Nån som åkt tåg???

Va spännande- vad blev det för present?
Vad för tårta?

Typiskt med huset... Ni får ha kalas i hagen ;)

Tänkte mig på att göra DENNA tårtan och då med hallon- och dumlefluff mellan tårtbottnarna som fyllning, verkar ju inte så svårt med marshmallowfondant heller. Vad säger ni, verkar den god?

Till present ska han få en sådan där "myspöl" (rund madrass med kanter). Den han får fanns nämligen på rea och egentligen skulle han fått en när han var yngre, men jag tror att man har användning av den även när man blir lite större. Den han får är enfärgad svart i kanten runt madrassen och madrassen är svart med vita stjärnor.

Ahh jag blir tokig utan internet!! Vill ju se detta. Hoppas det ligger kvar på svt-play ett tag.

Du får skaffa en iPhone (om du inte redan har en) å ta hem SVTplay appen:idea:....fast man vill nog ha internet iaf...3G går inte så fort ffa inte om man ska kolla videos....fast SVTs kanske inte är lika seg som TV4 play om jag tänker efter.

:) jättefin :)
Och dumlefluff har massor med folk sagt är gott :)

Jag tycker den såg riktigt kul ut- varför visade du inte den förra veckan ;)

Kl

Usch..... Jag har sådan ångest :D Jag ska jobba imorgon och egentligen är jag verkligen dölöjlig som ens gnäller. Jag jobbar 4 ynka timmar och sambon är ändå ledig och tar ju hand om Milton. Har inte jobbat sedan början av maj förra året så varför gnäller jag liksom? Är som min pappa - älskar att vara hemma ;)

Jag ska också jobba idag :) Men Tuva följer med mig till jobbet. Så det känns inte så jobbigt :) Men först ska vi åka till stallet och rida lite :)

EmelieR: åka tåg med vagn? Ni har väl typ våra pendeltåg som går till DK? Det måste ju gå å åka med vagn på dem? Kan man iaf här :)

Nae tycker inte du är löjlig, hade världens ågest natten inna jag skulle jobba första gången, kunde inte sova alls. Theo skulle vara med farmor ja typ 4 timmar. Det gick iaf jättebra men har fortfarande lite jobbigt att lämna honom själv nånstans!

Förresten tårtan verkar mkt mkt god. :d nästan så man måste prova mecka i hop en själv!

Senast ändrad:

Meeeen, varför var du tvungen att visa den där bloggen för :D MUMMA vilka goda grejjer. Å jag som älskar att göra tårta. Shit, nu har jag massor av idéer men ingen som fyller år snart.. Hur skall jag göra??? Blir nog till att "provbaka" lite i helgen, som övning inför miniskrutts 1-års dag om 1 månad..

Dumma du :rofl: jag skall ju skära ner på godsaker juh :mad::angel:

Jag va till danmark i augusti med barnvagn! Fast vi åkte båt över och tog sen tåget till köpenhamn och det gick jätte bra! Finns låga dörrar så du bara behöver rulla in utan att lyfta! Det blir ju lättare och lättare att ta sig fram med barnvagn eftersom allting måste handikappsanpassas nu! Bara sverige som är lite sega :/ men det tåget vi satt på gick hela vägen till sverige också så! Står väll på deras hemsida annars vilka tåg och tider som är anpassade! :)

Jo- tåget sm går från min byhåla stannar ju på köpenhamns perrong- så mkt smidigare kan det ju inte bli.... Tar jag dessutom en dag syrran inte pluggar kan jag betala nästan hela resan med hennes kort ;)
Men hur hittar man sen där då? Jag vill ju gärna kmma hem med....

Vagnen lyfter jag lätt själv en liten bit så de e inget bekymmer....

kn:
Nu har A inte ätit en enda gång i natt! men vaknat ett par ggr.

Har lyckats få över honom till napp istället för bröst till slut :) (vilket kanske iofs straffar sig i längden) Jag kanske blir tvungen att amma ändå idag för jag har aldrig gått två dygn utan tidigare.

Annars kan han gå runt hela soffbordet, sidledes och hålla i sig, och har fått en gåvagn som han inte riktigt vågat sig på att prova.

Jag tror jag snart fått honom att lägga i saker i lådor inte bara ta ut dem så här ska städas :rofl:.

Ropar man "mamma har ett torn" så kommer han som ett skott och river det.

Man går rak på åt ena hållet och den tar men en gata ovanför och går rakt på hela vägen tillbaka :D hihi nää men det lär väll finnas någon stadskarta som är lätt att få tag på där. Du kommer fram med barnvagn i köpenhamn också, fast kan vara trångt/smalt på vissa ställen.

Då måste du ju gå in på Build-A-Bear och göra ett gosedjur fylld med kärlek och trygghet! :)

*kl*

Cyllene: Min kompis har försökt få tag i sin lärare men han har inte svarat ännu. Hon skulle försöka med någon annan oxå...

Nu har jag gått med i viktklubb.se. Och vet ni att om man sadlar en häst i 30 minuter så gör man av med 92 kalorier :D Ska nog satsa på att sadla en timma om dagen :rofl:
Men jag insåg snabbt att jag måste sluta dricka vin varje kväll :D
Det är ju så smidigt att man bara skriver i vad man ätit så räknar den ut hur många kalorier det är och hur mycket man ska äta osv

Sällar mej oxå till klubben "vi som har barn som är här och där och överallt helahela tiden" så här blir inte mycket vettigt gjort.

Hunden verkar ta förlust av syster rätt bra. Eller väldigt bra måste jag säga.. Det är ju skönt.

Hahahaha, oj sorry :D Ska tänka mig för nästa gång jag lägger ut en länk ;) Men håller med dig, man blir bra motiverad av en sådan blogg, tänk vad mycket man kan göra och vad gott det är - och jag som inte ens tycker om att baka :D

Kl
Skönt att jag inte är knasig som hade ångest över att jobba idag, eller att jag iaf inte är ensam om det i så fall ;) Det gick bra att jobba, inga större problem. Men jag är glad över att jag hoppade av lärarutbildningen, jag vill absolut inte jobba på förskola eller skola. Skönt att jag kom till insikt och insåg det innan det var för sent!

Liknande trådar

Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 606
Senast: Takire
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
541
Senast: Rosett
·
Tjatter Kära Buke-TV-tittare, schlagerfantaster och ni som av misstag råkade klicka er in här—välkomna till årets största, mest prestigefyllda... 25 26 27
Svar
533
· Visningar
10 149
Senast: LenaH
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
37 269

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXIII
  • GVFÖ 2025
  • Eurovision 2025

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka