Vårmammor 2010 del 10!

Sv: Vårmammor 2010 del 10!

jadu, svår fråga ;)

Jag jobbar inom dentalbranchen. Men med försäljning av dentalutrustning/engångsprodukter. Dessutom är jag kvalitetsansvarig så det handlar mycket om ISO och FDA. Vi är dock ett litet familjeföretag där jag är anställd, och sambon delägare.

I mars skall jag till Tyskland på en stor mässa, och är borta i 6 dagar från familjen. Det kommer bli en liten prövning. Men jisses vad jag ser fram emot att få sova på nätterna :angel:. Jag kommer dock självklart att sakna ihjäl mig efter min lilla familj, men det skall ändå bli skönt att jobba 100% och ha full fokus på jobbet under en intensiv tid.

Jag håller helt med dig. Jag känner precis så också. Självklart är jag nyfiken på hur Milton blir och utvecklas till när han blir lite (och mycket) större. Samtidigt får man ju aldrig tillbaks tiden vi har nu och jag bara älskar denna tid. Visst längtar jag t.ex. till jag förstår vad han säger och kan prata med honom på ett helt annat sätt. Men det är fantastiskt att se och lyssna på när han pratar nu också, men det är ju givetvis inte riktigt samma sak.
Och så älskar jag att ha honom i min famn, att han tyr sig till mig och tycker om att vara nära. När han är 15 år tror jag inte han kommer vilja krypa upp i min famn och då kommer jag alldeles säkert längta tillbaks till denna tid...!

Å jag som har en (snart) 4-åring och en liten älskar verkligen denna tid när de är så här små :love: Då är de så beroende av mamma och pappa att man känner sig behövd, haha. Sen när de blir lite större så duger det med mormor/farmor/annan vuxen ganska bra och mamma/pappa behövs inte lika mycket :angel: Men den största skillnaden är ju det här med pratet. Det är ju underbart när barnen kan göra sig förstådda, men med det kommer ju det här med att säga vad man tycker/tänker/vill.. Vilken kan vara lite pinsamt ibland (eller mycket :o) och det kan vara jobbigt när de säger emot osv.

Som Isabellas kusin inne på Max, glatt pekandes på en muslimsk-kvinna i påsktider: Titta mamma en påsk-kärring! :o

Å jag som har en (snart) 4-åring och en liten älskar verkligen denna tid när de är så här små :love: Då är de så beroende av mamma och pappa att man känner sig behövd, haha. Sen när de blir lite större så duger det med mormor/farmor/annan vuxen ganska bra och mamma/pappa behövs inte lika mycket :angel: Men den största skillnaden är ju det här med pratet. Det är ju underbart när barnen kan göra sig förstådda, men med det kommer ju det här med att säga vad man tycker/tänker/vill.. Vilken kan vara lite pinsamt ibland (eller mycket :o) och det kan vara jobbigt när de säger emot osv.

Förstår nog vad du menar och visst är det helt fantastiskt när de är såhär beroende av en, kommer nog verkligen gråta blod den dagen jag inser att Milton klarar sig utan (givetvis inte utan, men mer utan än vad det är idag...) mig, eller oss.

Låter som ett ganska roligt jobb. Skönt att kunna styra sig lite själv, det måste vara en dröm. Jag hade tyckt det iaf ;)

Som Isabellas kusin inne på Max, glatt pekandes på en muslimsk-kvinna i påsktider: Titta mamma en påsk-kärring! :o

:rofl: :rofl: :rofl: Ja skratta är lätt att göra genom datorn, men hade det varit Milton och jag som satt där och Milton kläcker ur sig något sådant, då hade jag nog ungefär dött :D

jamen, typ sånt ;)

Min skrutt berättar både det ena och det andra.. En sak som jag skäms VÄLDIGT mycket för är denna:
Vi var på ICA och handlade, jag stod och kikade bland köttet och funderade på vad vi skulle ha till middag. Sonen går i från mig, bort 5 m till en grupp med 4 människor.. Sen ser jag att han står och pekar på dem 1 i taget. Jag frågar "C vad gör du där? Kom hit till mig igen". Han svarar "Jag bara räknar hur många som är tjocka av de här", :o shit, å fy fan, skit också tänker jag.. sen säger han " Å det var 2 som var tjocka, de andra var inte det i alla fall. Det var 4 människor totalt mamma, visst var jag duktig att räkna?".. Ja, vad säger man, trodde att jag skulle sjunka genom jorden där :crazy:

kompisens barns lilla kusin kommenterade en gång en kortvuxen högt.
-Titta pappa! En grävling.
:o

Fast, guuud vad jag skrattade när jag hörde om denna händelse!

Jag vet inte vad jag hade gjort om det hade varit Isabella men jag tror man är ganska förlåtande när det är ett litet barn på knappt 3 år som utropar det :D Fast svägerskan tyckte det var extremt pinsamt!

ja, jag älskar mitt jobb!! Å att kunna sköta det hemifrån + styra tiden ganska mycket själv är ju bara underbart!

jamen, typ sånt ;)

Min skrutt berättar både det ena och det andra.. En sak som jag skäms VÄLDIGT mycket för är denna:
Vi var på ICA och handlade, jag stod och kikade bland köttet och funderade på vad vi skulle ha till middag. Sonen går i från mig, bort 5 m till en grupp med 4 människor.. Sen ser jag att han står och pekar på dem 1 i taget. Jag frågar "C vad gör du där? Kom hit till mig igen". Han svarar "Jag bara räknar hur många som är tjocka av de här", :o shit, å fy fan, skit också tänker jag.. sen säger han " Å det var 2 som var tjocka, de andra var inte det i alla fall. Det var 4 människor totalt mamma, visst var jag duktig att räkna?".. Ja, vad säger man, trodde att jag skulle sjunka genom jorden där :crazy:

+ AKB - jag tror jag dog lite här borta av garv!!! Herrejisses vad barn är härliga och hemska på en och samma gång, I love it :love:

Jag vet inte vad jag hade gjort om det hade varit Isabella men jag tror man är ganska förlåtande när det är ett litet barn på knappt 3 år som utropar det :D Fast svägerskan tyckte det var extremt pinsamt!

Ja är man inte förlåtande mot ett så litet barn så är man ju bara dum! Även om det är pinsamt så är det ju vansinnigt gulligt också, på ett sätt :D

ja, gulligt är det när andras barn säger sådana saker.. När ens egna barn säger det så är det jobbigt, å pinsamt ;)

Åhhh... någon berättade om sitt barn på badhuset som kommenterade tanternas hängbröst men jag kommer inte ihåg men det var också ett :rofl:-moment och som mamma sjunka genom jorden... satan att man ska ha så dåligt minne.

Det gjorde min kompis oxå när hon var liten. I bastun i badhuset. -Mamma varför har inte du oxå så där långa och platta tuttar som tanten där har....? Inte riktigt vad man vill höra kanske.

Min son, när vi var på systemet. -Mamma, måste vi vara här VARJE DAG??? Det är då man känner sej som en bra mamma...

Eller dagisfröken som fick förklara för föräldrarna varför barnet ville ha sprit innan maten.... De spritade händerna innan de åt.

Kommer aldrig glömma min kompis berättelse...
Hennes mamma hade varit förutseende ch sagt till min kompis att inte prata m flk sm såg knstiga ut inne i affären- utan det gjorde vi när vi kom hem...

Så i affären så sa M glatt- Mamma- han där ska vi prata m när vi kommer hem ......
hmmmm

Själv så ska jag nog handla ensam...

BTW så tyckte Alexander Zetterman att jag inte behövde äta några pannkakor för jag var redan mätt ;) Då var han nog 5år ungefär ;) hahaha

Och de missade o:na får ni sätta på plats själva.... min dator vill snart inte mer ;)

Men kan du jobba hemifrån samtidigt som du har hand om henne? Jag jobbar också mycket hemifrån, men jag skulle aldrig fixa att ha hand om bebis samtidigt. Kanske att man kan slänga iväg nåt snabbt mail eller ringa ett kort samtal, men sen skulle det spåra ur. Åtta timmars effektivt arbete skulle det absolut inte bli, snarare en timme sammanlagt kanske...

Jag jobbar som sagt en dag i veckan (ca 8 h), när jag vill. Ibland får jag mkt gjort när hon sover och leker själv. Ibland får jag vänta tills sambo kommer hem :) Men mer än en dag skulle aldrig gå :)

Liknande trådar

Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 435
Senast: Takire
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
523
Senast: Rosett
·
Tjatter Kära Buke-TV-tittare, schlagerfantaster och ni som av misstag råkade klicka er in här—välkomna till årets största, mest prestigefyllda... 25 26 27
Svar
533
· Visningar
10 006
Senast: LenaH
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
37 069

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka