Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag håller helt med dig. Jag känner precis så också. Självklart är jag nyfiken på hur Milton blir och utvecklas till när han blir lite (och mycket) större. Samtidigt får man ju aldrig tillbaks tiden vi har nu och jag bara älskar denna tid. Visst längtar jag t.ex. till jag förstår vad han säger och kan prata med honom på ett helt annat sätt. Men det är fantastiskt att se och lyssna på när han pratar nu också, men det är ju givetvis inte riktigt samma sak.
Och så älskar jag att ha honom i min famn, att han tyr sig till mig och tycker om att vara nära. När han är 15 år tror jag inte han kommer vilja krypa upp i min famn och då kommer jag alldeles säkert längta tillbaks till denna tid...!
Å jag som har en (snart) 4-åring och en liten älskar verkligen denna tid när de är så här småDå är de så beroende av mamma och pappa att man känner sig behövd, haha. Sen när de blir lite större så duger det med mormor/farmor/annan vuxen ganska bra och mamma/pappa behövs inte lika mycket
Men den största skillnaden är ju det här med pratet. Det är ju underbart när barnen kan göra sig förstådda, men med det kommer ju det här med att säga vad man tycker/tänker/vill.. Vilken kan vara lite pinsamt ibland (eller mycket
) och det kan vara jobbigt när de säger emot osv.
Som Isabellas kusin inne på Max, glatt pekandes på en muslimsk-kvinna i påsktider: Titta mamma en påsk-kärring!![]()
jamen, typ sånt
Min skrutt berättar både det ena och det andra.. En sak som jag skäms VÄLDIGT mycket för är denna:
Vi var på ICA och handlade, jag stod och kikade bland köttet och funderade på vad vi skulle ha till middag. Sonen går i från mig, bort 5 m till en grupp med 4 människor.. Sen ser jag att han står och pekar på dem 1 i taget. Jag frågar "C vad gör du där? Kom hit till mig igen". Han svarar "Jag bara räknar hur många som är tjocka av de här",shit, å fy fan, skit också tänker jag.. sen säger han " Å det var 2 som var tjocka, de andra var inte det i alla fall. Det var 4 människor totalt mamma, visst var jag duktig att räkna?".. Ja, vad säger man, trodde att jag skulle sjunka genom jorden där
![]()
Jag vet inte vad jag hade gjort om det hade varit Isabella men jag tror man är ganska förlåtande när det är ett litet barn på knappt 3 år som utropar detFast svägerskan tyckte det var extremt pinsamt!
ja, gulligt är det när andras barn säger sådana saker.. När ens egna barn säger det så är det jobbigt, å pinsamt![]()
Men kan du jobba hemifrån samtidigt som du har hand om henne? Jag jobbar också mycket hemifrån, men jag skulle aldrig fixa att ha hand om bebis samtidigt. Kanske att man kan slänga iväg nåt snabbt mail eller ringa ett kort samtal, men sen skulle det spåra ur. Åtta timmars effektivt arbete skulle det absolut inte bli, snarare en timme sammanlagt kanske...