Vårmammor 2010 del 13 <3

Sv: Vårmammor 2010 del 13 <3

Hur kunde du veta att det var vi? :o:o:o
Synd att du inte skall till MB, hade ju kunnat ha en mini minibuketräff där ;)

Men jag skall iaf till Stina fler gånger. Hoppas jag ju iaf. Normalt sett har jag inte med mig barnen, det var bara denna gången..

Kan du inte sätta upp en stör mellan 2 träd då? Om det inte går i ett av dem? Så slipper du ställningen på tomten iaf. (Själv har jag kapat ner många träd, och kommer att fälla fler :angel: ) Vi har en gungställning till barnen för det är lätt att flytta den då.

Får du tag på en bil sen så hojta till.
Jag har 5 pållar på gården (å 2 på ingång) som gärna hade fått lite uppmärksamhet. Min mamma vill dessutom lära sig rida western å det kunde ju du?

Kl

Här kommer en fråga från mig.. Har funderat på detta ett tag och blir inte klok på vad vår lilla tjej pysslar med... Hon har börjat att dra ut underkäken utanför överkäken och liksom knaka till i käken. Eller det låter inte, men det hakar till... Någon som vet varför hon gör så? Hon gör det mycket... BVC säger att det inte är något att bry sig om, men det känns som att det inte är normalt.. Och när försvinner det isf och hur?

Vad vet ni?

Gud så lyxigt att ha träd på tomten... Blir så himla avis. Vi har ju inte ett enda förutom ett par fruktträd som inte växer något. Inte ens katten kan få tillräcklig skugga av dom. :grin:

äh, de bara skräpar ner ;)
Jag kanske kan sms´a över några träd?

Vi har så många träd. Och framförallt hööööga. Så varje gång det blåser är jag livrädd att det skall falla träd på oss, eller grenar.

Det ska jag verkligen göra, kanske skulle ta en tripp någon helg när sambon är ledig så kan han få prova vara hemma en hel dag själv :D
Jodå, lite western kan jag, har hållit på några år, det är superkul!

Här finns också gott om träd, men ont om gungvänliga. Får göra en inventering när snön förvunnit och se om jag kan röja upp kring någon av de mindre björkarna kanske..

*KL*
Var på Öppna idag och vägde H för skojs skull: 9870 gram kånkar jag runt på!

Och så GRATTIS TILL ETTÅRSBRUDARNA!

Kände igen ditt släp.

Tyvärr så är det för långt mellan alla träd... Men hmm, ska kolla om det går mellan ett träd och en lada...

Det blir nog skönt i sommar men massor med skugga om man vill och vindskydd från träden men håller med om att det skräpar ner som bara den!! Har nu krattat kanske en femtedel av gräsmattan och fyllt åtta säckar. Och då krattade jag i höstas oxå...

Åh, även om jag vet hur tungt det är att kratta och min kropp just nu inte alls skulle palla med det så blir jag ändå avis på er som får börja med sådana bestyr :love:

kl

Gud så pinsamt att vara tandläkarbarn och tandsköterska och skriva detta men Isabella har fri tillgång till sin napp men hon använder den sällan på dagarna ändå. Tycker nappen är ganska praktisk :o

Selma får ha napp när hon är trött och gnällig och ska sova, annars klarar hon sig utan. Tänker sluta när hon är stor nog att förstå. :)

*kl*

Var och sa hejdå till min gamla häst idag. Hade med en påse kanelgifflar, som han älskar och gav honom. Han var så fin, min fina Furir. Kom fram i hagen med spetsade öron när jag ropade och sniffade lite på mig och började tigga bullar direkt. :love:

Sen stod jag och hans nya ägare Sara och pratade och grinade. :cry: det finns bara en häst som honom och jag saknar honom redan. Har grinat hela eftermiddagen och är helt slut, psykiskt och fysiskt. Imorgon kl 07.00 ska han få somna in. :cry:

*kl*

Ni som är gravida igen eller har koll på det här med Sgi. Hur blir det min SGI nu är den skyddad eftersom jag blev gravid innan Milton blev 1år och 9mån? Så att jag alltså inte måste ta ut 7dagar veckan när han fyllt ett år? Eller måste jag göra det iaf? Tänkte om jag inte får något sommarjobb så kan jag få dagarna att räcka till dec men bara om jag slipper ta ut 7dagar i veckan. Eller om jag lär sätta Milton på dagis och gå till arbetsförmedlningen bara för att säkra Sgi:n men visst ska den vara skyddad om jag blev gravid igen innan 1år och 9mån? Men hittar inget om detta på deras sida länge, eller så är det jag som är blind. Någon som vet något?

efter barnet fyllt 1år är det 5dagar/vecka för att skydda sgi.
vad som gäller annars har jag ingen aning om :)

Din sgi när det gäller fp är skyddad eftersom du blev gravid innan barnet är 1 år 9 månader. Men detta gäller bara fp. För att skydda sgi gentemot sjukpennning tex måste du ta ut 5 dagar i veckan, eller fylla ut med dagar om du inte jobbar heltid.
Jag kommer jobba 75 procent i sommar så jag borde vara tvungen att ta ut 1.25 dagar per vecka då. Så att om jag blir sjukskriven har samma sgi som nu.

Hittade infon nu via "Fråga Hanna". Så det är bara 5dagar alltså, då går det iaf! :) Goddi Goddi!

Aha så det är så det är! Ja är ju inte kul och få lägsta nivån på sgin om man blir sjuk länge. Vilket man förhoppningsvis inte blir, peppar peppar ta i trä.
Men 5dagar i veckan va ju inte så farligt. Trodde att det va 7dagar/vecka.

Hehe, i vanliga fall går jag på ett vanligt afropass, det är en typ dansbaserad träningsform till afrikanska rytmer, så jäkla roligt! I måndags var det vikarie som då körde powerafro som är ännu mer intensivt. Afrokrull är valfritt ;)

Hipp hipp hurra! Stort grattis Nelly och Thea!

Alltså, på ett sätt skulle det kännas dumt att börja med napp nu när hon är ett om hon inte använt det än.
Hon sög på tummen några veckor i somras men la ner det själv.

Hon sover ju med oss :love: och då är det ju så lätt att bara sätta tutten i munnen så somnar hon om på två röda.
Hon söker ju den så fort hon vaknar..
Kanske en napp skulle fylla snutteriet, men vid 6 månader sägs de ju att sugbehovet "gått över"

Ååh sitter i bilen och väntar på att Thea ska vakna! Hon ville inte åka bil så hon skrek som en rabiat. Tills vi nästan var hemma, då somnade hon.
Så jag vill inte väcka henne än!

Ja må dom leva, ja må dom leva uti hundrade år!!
Grattis på 1årsdagen Thea och Nelly!
:banana:

kl

Jag brukar inte klaga på min sambo men ibland blir jag bara så trött!
Jag pratade med han för 50min sedan och han var då och handlade, skulle bara tanka sedan hem, ca 30min, för 5 min sedan ringer han och säger att han är på hemväg nu!
jag hade ju liksom räknat med att han skulle vara hemma nu så vi kunde börja med maten (det han handlat) men då hade tydligen macken varit avstängd och han var tvungen att hitta en annan, till saken hör att han har riktigt kasst lokalsinne och litar blint på GPSen, denna gången hamnade han i massa köer... vad han däremot sagt till mig tidigare är att om man kör en lite annorlunda väg hem så finns en mack där, detta kom han förstås inte ihåg.
Han tänker liksom inte först, hade han tex ringt mig så hade jag ju kunnat påpeka det om macken på hemvägen...
Det jobbiga är ju att det är Mikaela och jag som blir lidande, hon blir arg och hungrig och då väldigt krävande och det är ju inte hennes fel.
Jag är ju redan trött eftersom hon vaknade extremtidigt imorse och dessutom redan fått roa hennes varierande humör som hon haft idag...

Lite gnäll härifrån men var tvungen att få avreagera mig lite.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga... 2
Svar
22
· Visningar
2 574
Senast: Dentaku
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 567
Senast: Edla
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
555
Senast: Rosett
·
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 722
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka