Vårmammor 2010 del 13 <3

Sv: Vårmammor 2010 del 13 <3

Usch vad jobbigt... :( Finns det inga böcker i ämnet eller någon att prata med, för det låter ju naturligt att han blir värre av att han får skäll och du tröstar lillebror. Det är ju uppmärksamhet och kärlek han vill ha. Inte så lätt att ge kanske när man är är arg och besviken...

:cry: Ja, jag vet inte om det finns. Men jag skall ringa till BVC idag och se om de kan dirrigera mig till rätt ställe. För jag har inget som hest tålamod heller. Kort stubin och blir tokig så jag vet inte vad som kan hända när jag blir så arg. Det är inte rättvist mot honom alls. Så jag måste få snacka med någon om det. Klart att han är avis och bara vill ha uppmärksamhet, men det är ju på fel sätt han gör det. Eller, jag hanterar det på fel sätt.

min skrutt har ätit skorpor länge. Och han är ju lika gammal som T.
Kika även in Brands skorpor (dock lite mycket socker i dem) med de är mjukare, luftigare eller vad jag skall säga.

Klipp på bara! Det är lindrigare när dom fäller kort strån än långa :D

Vi klipper våran shettis mitt i sommaren också. Han får så galet mkt päls även då så för att han ska funka på tävlingsbanorna måste han klippas!

kl

Så opraktiskt, Isabella har somnat med sina vällingflaska och vi ska åka om ca 30 min till stan för tvätt av bilen och sedan besiktning. Jag gillar inte att väcka henne när hon väl somnat för då brukar sömnen strula resten av dagen...

Här har vi lite tråkdag idag :(
Det blåser som bara den ute så det är inge vidare att promenera och inne så har vi inte rinnande vatten för de skulle gräva vid några ledningar idag och det skulle såkklart ta hela dagen...
Så... vi väntar på posten och hoppas på SBpaket idag då :)

SB-listan, vilka har fått sina paket?
Emelie - japp
mikan -yes
Doris - jajjamen
Modett - ja
AKB- Yesbox
Emmah.S - Jepps!
Michellan - jo då
Viv - javisst

Selma har också ätit skorpor länge, vi har både osockrade och kardemummaskorpor. Osockrade till frukost/mellis och kardemumma till "efterrätt" ibland. Hittills har hon inte satt en bit i halsen. Vatten sätter hon däremot ALLTID i halsen.

Selma är sjukt sur på mig just nu. Jag har inte orkat/kunnat städa nedervåningen när både jag och Selma varit sjuka, det har inte gått att sätta ned henne en sekund då. Min sambo har därför fått stå för hundpromenader och städning, med andra ord har vi haft ett grustag på nedervåningen, eftersom han inte sköljer av hundarna ordentligt alternativt sköljer inte av dem alls. Nu När Selma var feberfri tänkte jag ta slag i saken. Det var bara det att någon ledsnade efter halva tiden... Så just nu är ingenting bra och det är bara skrik och tårar så fort hon inte får som hon vill. Suck.

Söt-sambon fick ju leka fotograf igår eftersom, på min födelsedag, ska jag ju givetvis vara med på bild.. Jo men visst. Så ska jag fota idag och jag vet inte vad han har gjort med min systemkamera, men när jag ska fota ett objekt, så blir det bara suddigt :confused: Alltså, jag zoomar (heter det va?) ju in objektivet och sedan ska den ju automatiskt ställa in skärpan, men det gör den inte. Har pillat lite på olika knappar, men orkar bara inte leta upp något i instruktionsboken. Är verkligen ingen avancerad fotograf och kan egentligen ingenting, så jag vet inte riktigt vad jag ska göra.. Någon som vet och kan detta bättre än mig??

:cry: Ja, jag vet inte om det finns. Men jag skall ringa till BVC idag och se om de kan dirrigera mig till rätt ställe. För jag har inget som hest tålamod heller. Kort stubin och blir tokig så jag vet inte vad som kan hända när jag blir så arg. Det är inte rättvist mot honom alls. Så jag måste få snacka med någon om det. Klart att han är avis och bara vill ha uppmärksamhet, men det är ju på fel sätt han gör det. Eller, jag hanterar det på fel sätt.
Usch, jag förstår att det måste vara jättesvårt, men när man tittar på nannyprogram så verkar det gå att lösa ganska enkelt bara man bryter gamla vanor och tar barnet på rätt sätt.

I Västerås finns nåt som heter Familjecenter (kommunalt) på flera platser. Har inte riktig koll på vad det egentligen är, men vi var där med föräldragruppen. Förutom öppen förskola finns även personal som man kan boka in gratis samtal hos, typ familjerådgivare. En vän till mig var där när hon kände att hon inte hade tålamod med sin 3-åring (hon har en 6-mån också) och hon tyckte att hon fick massor av bra råd. Kanske något liknande finns hos er också?

Vet inte vad du har för kamera, men på min (Nikon D40) finns det ett litet skjutreglage på själva objektivet där man ställer in manuell och automatisk skärpa. Kanske den har hamnat fel?

Vet inte vad du har för kamera, men på min (Nikon D40) finns det ett litet skjutreglage på själva objektivet där man ställer in manuell och automatisk skärpa. Kanske den har hamnat fel?

Jag har en Nikon D3000. Har också den där knappen, men när jag har det på automatiskt så bara hackar knappen, låter som en timer eller något typ, vet inte varför den gör så alls.

*kl*

AKB
Vet inte hur bråttom det är att märka dom små. Vi brukar dock märka dom isamband med att vi släpper ut dom ur lamningsboxen tillbaka in i gruppen. Är svårt att hålla isär vilka lamm som hör till vilken tacka annars. Vi individmärker alla lamm, men enligt "lag" så har jag för mig att man bara behöver individmärka lamm som beräknas bli äldre än 6 månader, dom andra räcker det med att dom har tomma märken med enbart PPNr! Men som sagt, det är enklare att ha dom individmärkta. Sen är det tyvärr också lättare att märka dom när dom är relativt nyfödda eftersom öronen är mjukare då....men det känns bara hemskt dom första gångerna!

Oregano & Ia*
Sjävklart får ni köpa skinn!! Vi väntar hem sista leveransen från förra årets lamm om ca 2 veckor, sen lär det nog dröja tills tidigast december innan skinnen från årets lamm kommer! Minns inte riktigt vad det är för färger på dom vi skickad sist. Men om ni har tålamod så skulle jag vänta å se hur årets lamm blir?! Tror det var mycket vita skinn förra året, iår räknar vi med en del
med färg! Har ju visserligen ett marinblått, ett rött och ett orange också ;)

Nu måst jag kila iväg till stallet, ska åka å träna med hästen :bump:

Gjorde du den där fettmätningen? Jag tänkte svara dig när du frågade, men så glömde jag bort det. :o Vad var det för typ av mätning? Jag har en Tanita-våg som jag tror speglar verkligheten ganska bra. Den är jätterolig! :D Iaf så använder jag inte den (jo, men bara viktfunktionen) nu eller förra gången jag var gravid. Det står även i instruktionsboken att den inte ska användas av gravida kvinnor.

Jag fick ett glädjande besked när jag ställde mig på den imorse. Jag har bara gått upp 0,5 kg och inte 2 som jag trodde! :idea: :banana: Måste ha haft väldigt mycket mat i systemet när jag vägde mig sist. Och efter det har jag inte velat väga mig. :crazy: Men faktum kvarstår att mina vanliga jeans inte går att knäppa...

Då vill jag nog köpa skinn nu. Vill ha till nya bebisen, så december blir lite för sent. Hör av dig när de kommer! :laugh:

Min har också svårt att ställa in fokus ibland, men då händer ingenting. Vet inte vad det beror på, men det brukar hjälpa att stänga av kameran och/eller knäppa på något annat motiv där den har lättare att fokusera.

Nej jag gjorde inte den, man fick inte fick jag veta efter lite googlande. Så berättade bara för hon som höll i det och sen stannade jag hemma eftersom jag iaf va krasslig. Men det lät som att jag kunde få göra en sen när jag inte är gravid längre. Kan vara lite kul och veta hur kroppen mår efter grav. Och sen jur mkt den förbättras. :)

Det var inte roligt att ställa sig på vågen efter förlossningen. :crazy: Iofs visade den mindre och mindre kilon för varje dag, men fett/muskelsammansättningen var verkligen inte att sträva efter. :crazy:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga... 2
Svar
22
· Visningar
2 568
Senast: Dentaku
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 557
Senast: Edla
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
555
Senast: Rosett
·
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 675
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka