Vårmammor 2010 del 13 <3

Sv: Vårmammor 2010 del 13 <3

Nä, inte än... Var tvungen att paaaanikshoppa där i förrgår och kom då fram till att jag vill bli av med några kg till innan jag tar hjälp... Vill inte ha en Fredrik med för stora kläder om ett halvår :/ Men om jag inte gått ned till sommaren så får jag investera i den kroppsformen jag har nu :)

SB-listan, vilka har fått sina paket?
Emelie - japp
mikan -yes
Doris - jajjamen
Modett - ja
AKB- Yesbox
Emmah.S - Jepps!
Michellan - jo då
Viv - javisst
Western_Ivy - jao
aneka- yeppyepp
zazzarazz - Japp
Zody - jadå, ska hämtas efter jobbet :D
Svartfot -You Betcha

Eller tja. Avin ligger här hemma.

Red lektion i dag, första gången på flera år... Tore och jag har lite att jobba på... Han ville INTE gå på tygel inte. Sen fick min tränare sitta upp lite på honom och försöka, hon grejjade det lite bättre än jag. Fast han tjaffsar hela tiden. Men det ska jag nog få ur honom. Han testar hela tiden. Suck. Fast det var kul att rida lektion. Även fast vi bara skrittade och travade på volt mest hela tiden för att försöka få ner skallen på honom.

Var också och tränade dag med hästen. Första gången på säkert 3 år. Red för en AR tränare och det var hur skoj som helst! Har ridit lite tidigare för en av hennes elever så det känns väldigt skoj att ta upp det igen. Tycker det gick bra, körde tempoväxligar i skritt å trav samt galoppfattningar från skritt, låter kanske inte så "allvarligt" men jag längtar som en tok till nästa träning!!! :banana:

Och jag är för en gångsskull inte irriterad på min :D nää skämt å sido, men i går blev jag väldigt rörd när jag kom hem från jobbet, har faktiskt lite dåligt samvete över att jag först blev irriterad över att inte middan var klar, men när jag fick förklaringen samt höra att han tänkt överraska mig så gck det över.

Hade hittat en jättefin badrumsmöbel i måndags på en av byggshoppara. Sambon tänkte överraska mig igår genom att åka och köpa den och försöka hinna montera den innan jag kom hem :love: Dessvärre hade så klart inte byggshoppen fått hem några badrumsmöbler och visste heller itw när leveransen skulle komma.... Så sambon var lite ledsen :(

Förklaringen till varför inte maten var klar var att han fick lov att akututrycka å fixa min brors bil som pajjat. Den hade blitt tankad med bensin istället för diesel :o ägaren dock oskyldig då han är i Kiruna :D

Sorry för långt inlägg

*kl*

Kan ni ge mig råd i en sak.

Fick idag reda på att min gamla häst, som jag gav bort, ska avlivas om en vecka. :cry:

Det är inget fel på honom, förutom att han ser lite sämre, men hans nya ägarinna vill lägga av med hästeriet och nu blev en annan häst utdömd i det stallet så då tänkte de ta slag i saken. Han är född 86, men alltså helt hel och har aldrig varit halt.

Jag älskade den där hästen så mycket och han lärde mig det mesta jag kan idag. Jag funderar på att fråga om jag får ta tillbaka honom och låta honom gå här och skrota resten av livet och sen få bli aska och grävas ned vid vår stora ek vid hästhagen. Vi har gått om plats och han är mer än välkommen, det enda kruxet är att han vägrar bli lastad. Men kommer han hit blir det så att säga sista anhalten.

Vad tycker ni? Ska jag fråga?

Har ni platsen och det inte är några problem så tycker jag verkligen att du kan fråga om du känner så för hästen :)

Jag hade frågat. Personligen tycker jag att det skulle kännas bättre att lämna tillbaka hästen och låta den njuta av pensionärslivet än att avliva den.

Wiiiiii, det funkade ju :bump: :bump: TACK SNÄLLA DU!!!!!!!!!!! Min kamera fungerar nu precis som innan!!

Michellan: FY vad tråkigt med din bil, så dåligt av folk alltså.. Skulle aldrig ha mage att bara köra därifrån om jag hade råkat köra på någon annans bil, jag hade inte vågat heller för den delen - tänk om någon sett mig?! Nej så dåligt, förstår att du blev arg och ledsen, jag hade brutit ihop fullständigt!

Förresten, när vi ändå pratar om att klippa häst, vad ska man ha för maskin, vad använder ni? Ska låna av en kompis, men är sugen på att köpa mig en egen.. Vågar man köpa begagnad? Ingen som har en begagnad *hint-hint* :D

Tycker absolut att du ska fråga! Vilket underbart pensionärsliv hästen skulle få :love:

Det vart bra till slut här med! Han märke att jag va irriterad när jag skulle ut och gå med hunden och Milton och då sa jag som det va(för en gångskull) Så då struntade han i att byta olja idag och nu är hallen snart färdigmålan! Sambon håller på med trappen nu. Dock måste vi nog måla trappen en gång till men men. Det blir så vitt och fint! :love: Får se om vi kan få upp tapeten imorgon utan att ha ihjäl varandra. Jag är petnoga och han är -ähh gör väll inte så mkt ;)

Modett: Du tapetserade din randiga på diagonalen va? Något spec jag ska tänka på?

*kl*
Jag skulle ut och gå med hunden och Milton idag som sagt MEN det gick typ inte. När vi kom bort till åkrarna så fick jag stå bredbent och blåhålla i vagnen för att vi inte skulle blåsa bort och vagnen vicka. Lite läskigt. Med vagnen halft på tvären så kom vi tillslut tillbaka till bostadsområdet så det vart lite lä. Usch va det har blåst idag. Även vi har varit utan ström ett tag men det va inte så länge. Nu verkar det skönt nog ha lugnat ner sig! :)

Tjihoo! :banana::bump: Fint att det fungerade :laugh:

Vi har två klippmaskiner. En snordyr och en billig <--- Länkar.
Och den sistnämnda fungerar förvånansvärt bra. Använder helst den när jag klipper hästar, låter inte så mycket och blir inte så varm.
Riktigt bra budget alternativ om man inte klipper så mycket som jag gör med DeLaval-maskinen (våra kossor och även ibland en annans bondes ca 50 kreatur)

Men sorry, ingen av dem är till salu;)

Senast ändrad:

Som många andra skrivit, klart du ska fråga om du får ta tillbaka honom!

Alla hästar går att lasta, vissa tar bara lite lägre tid på sig att gå in :D Blir han stressad eller bara tvärvägrar han?! Min häst var extremt svårlastad när jag köpte honom, kunde ta 3 timmar. Okej han går inte på av sig själv nu heller med det tar sällan mer än 5 minuter!

Ett tag (låter hemskt jag vet) så band vi för ögonen på honom, snurrad honom några varv och sen gick vi in i finkan, var dock bara en nödlösning vid inbokade klinikbesök eller så.

Armani_

Vi har speciella skär till fårklipparsaxen, men har provat Julas som tyvärr gav upp efter 2 år. Vanliga nötkreaturssaxar fungerar utmärkt! Får du låna så gör det, annars som du skrev så går det ju även köpa en begad om man inte vill köpa en ny. Julas kanske håller längrr för dig som inte klipper så många hästar per år!

Senast ändrad:

Nja, inte på diagonalen men på längden ;) Tyckte det gick jättebra, fast man bör nog vara 2 om man har lite längre vägg. Min vägg var 4,60 och ett törstigt underlag så svärmor gick före med limmet och jag satte upp tapeten! (gick liksom inte att limma i förväg för då hade det hunnit torka + att man ju inte kan släppa ner längden på samma sätt som när man tapetserar den "vanliga vägen")

Annars kan det ju vara idé att kolla lutningen innan och se om det går att kompensera lite. Hos oss föll lodlinjen med totalt 1,8 cm (typ ingenting men är man petnoga så är man ;)) så jag fuskade till det lite genom att sätta tapeten mitt emellan.

Tänkte förresten på dig idag! Kan du inte testa tapetsera en dörr? :D Får för mig att det kunde bli fränt men har ju inga släta dörrar själv. Eller jo, dörrarna till klädkamrarna förstås..

Lottch: klart du ska fråga :laugh: så underbart att ha möjligheten att ge sin gamle vän en sista anhalt.

Jag har en sax som du gärna får låna om du har vägarna förbi.
Synd att du inte kläckte ur dig frågan innan Halmstadträffen ;)

Så länge du tror att han skulle trivas med ett sådant liv, med det sällskapet han kommer att få. Och ni har möjligheten att ha honom så, ser jag inte varför du inte skulle kunna fråga.

Jag har själv frågat en gång angående just det, om jag kunde köpa hästen och låta honom gå som pensionär hos mig. Det var Armanis förra stall-kompis (innan jag skaffade Malva) som fodervärden inte ville behålla och ägaren inte ville ha tillbaks, 24 år gammal, skittevlig, pigg och fräsch kille. Snabbt och lätt bestämdes slakt och sådär. Egentligen var dealen att fodervärden skulle ha kvar honom livet ut, därav slakt-beslutet.... Men eftersom jag ändå var i stallet så tyckte jag att han kunde skrivas över på mig/jag tog över fodervärdskontraktet/jag köpte honom för en symbolisk summa. Men nej då, idioterna gick inte med på det. Han avlivades, och faktiskt helt i onödan enligt mig :cry:

jag hade absolut frågat om jag varit dig, du har ju möjlighet att ha honom och det hade kanske varit det bästa för alla, ägaren blir kanske jätteglad över det! Lycka till!!

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga... 2
Svar
22
· Visningar
2 568
Senast: Dentaku
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 557
Senast: Edla
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
555
Senast: Rosett
·
Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 676
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka