Varmaste ridhandskar ni vet..

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare jjeg
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 32
  • Visningar Visningar 8 542
J

jjeg

Eftersom jag har en sjukdom som gör att mina fingrar blir alldeles vita och känseln försvinner Så är jag ute efter ett part jättevarma handskar...

Sv: Varmaste ridhandskar ni vet..

Har du testat neoprenhandskar. De är ganska varma o sköna :D

jo jag har sådana...Men det räcker inte när det blir kallare än -5 ...idag har vi uppemot - 15 ;(

Urk. Så kallt :eek: Var bor du? Här är det ju plusgrader :D

Vaa.... här är det +9!!

Jag har också det där, renaulds el nåt sånt heter det. kall blir jag oavsett men har ett par dun-handskar från roeckl. bästa jag provat.
iofs så rider inte jag om det är under -10. :p

Jag har ingen sjukdom vad jag vet, men har ungefär samma problem. Mina händer blir blåa/lila och jag tappar känsel. Men jag har bara dålig blodcirkulation vad jag vet. Men iaf, i vintras köpte jag ett par vantar från Pro-Rider som är i skinn på undersidan av handen och något annat material på ovansidan. Dom är inte jättetjocka, men väldigt varma :)

har inte backontrack ett par nya fingervantar, tunna som man ska kunna ha under ett par andra handskar?

som jag förstått det ska dom reflektera den egna kroppsvärmen, och emd ett par varma handskar utanpå borde det bli jättebra!

Roeckl ska jag köpa mig. Har deras vanliga vantar som är kanoners, verkligen de bästa jag haft! Så jag tänkte köpa mig ett par tjockare av samma märke.

3fingervantar med fårskinnsfoder. Det är det varmaste jag haft på mig. 3fingervantar är ganska klumpiga tycker jag men jag har inte hittat några fingervantar som håller mina händer vid liv.

Säger också ROECKL! jag har artros - och dessa vantar gör att man gränsfall till svettas!! Dyra men välvärda det!

Det finns hjortskinnshandskar med inbyggda elslingor - men jag vet att de kostade över 3000 - kanske lite väl va?

Vaa.... här är det +9!!

Jag har också det där, renaulds el nåt sånt heter det. kall blir jag oavsett men har ett par dun-handskar från roeckl. bästa jag provat.
iofs så rider inte jag om det är under -10. :p

Bor långt upp i vårt avlånga land ;)...
Jag har oxå Raynauds fenomen ..minsta lilla kyla el fukt och jag får problem...Var hittar man dessa Roeckl...

Elhandskar har jag MEN dom använder jag bara när det blir riktigt kallt ;) Är lite otympliga att rida med....
Var finns dessa hjortskinns handskar med elslingor? Kanske dom är smidigare...Back on track har jag oxå men dom funkar inte...inte för mig i alla fall.
Ni får gärna ge mig länkar till dom handskar ni föreslagit...;)

Senast ändrad av en moderator:

Har hittad Vinterhandske från Roeckl på ett ställe H***sta ridsport.....Men storlekarna ??? Har långa fingrar...hur är dom i storlek...finns bara upp till storlek 8 ..undrar om det räcker till ?
finns det fler webbutiker ??

jag har ett par i get skinn från jacson.
OTROLIGT bekväma och varma då dom e ordenligt fodrade...
men ändå smidiga att rida och arbeta i.
Hade dom i vintras då jag hade -26 grader ibland och frös inte en sekund.

Troligtvis har du väl någon medicin för din dåliga cirkulation, men jag har ändå ett tips som alla kallfingrade kan pröva. Ät kosttillskott med magnesium. Finns på hälsokosten "dolomitpulver" kostar inte så mycket och funkar faktiskt. Tar några veckor innan man ser effekten. Jag har numera inga problem tack vare detta. Man får varma fötter också:p

hahhaa, det ska man kanske prova.. alltid kalla fötter :D

jag har ett par i get skinn från jacson.
OTROLIGT bekväma och varma då dom e ordenligt fodrade...
men ändå smidiga att rida och arbeta i.
Hade dom i vintras då jag hade -26 grader ibland och frös inte en sekund.

Jo dessa har jag haft...mycket sköna och faktiskt ganska varma ;) Men nu är dom helt trasiga...hittar inga nya någonstans heller...Är det någon som vet hur man mäter handen för att få veta rätt storlek..

ingen aning, men du får gärna pm:a mig vart man kan köpa dem., hittar d eingen stans

jag har letat dom länge Mina gamla köpte jag på granngården men finns inte där nu...

Liknande trådar

Utrustning Jag gillar montagehandskar men har aldrig riktigt hittat några favoriter. Jag gillar att ha ett ställe att köpa samma modell på hela...
Svar
13
· Visningar
755
Senast: jemeni
·
Kläder & Bli fin Jag bor i Hälsingland, här är just nu ca -10 grader men att det kryper ner mot eller över -20 är inte ovanligt den här tiden. Jag vet... 2
Svar
24
· Visningar
1 616
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Jag får oftare och oftare "vita fingrar". Det gör inte ont, bara obehagligt när jag tappar känseln. Förr fick jag ont, riktigt ont. Men...
Svar
18
· Visningar
894
Senast: Kakis
·
Kropp & Själ Jag vill gärna ha tips på torrschampo till min kliiga, oljiga hårbotten. Jag vet inte varför det kliar, trott på torrhet men jag är nu...
Svar
9
· Visningar
556
Senast: Jahopp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka