Värmepump

Bukefalos 30 år!

Nebraska

Trådstartare
Vi måste byta ut vår värmepump till jordvärmen och det känns lite läskigt att göra en sån dyr investering i något jag inte vet något om alls. Givetvis tar vi in offerter från flera firmor. Men är det något speciellt man ska tänka på?

Vi måste byta ut vår värmepump till jordvärmen och det känns lite läskigt att göra en sån dyr investering i något jag inte vet något om alls. Givetvis tar vi in offerter från flera firmor. Men är det något speciellt man ska tänka på?
Det är bra med en utförare som finns i trakten. Jag har behövt hjälp ett par gånger med bergvärmepumpen och då är det bra om det finns en tekniker som inte har 40 mil att köra.

Har bara tagit in offerter från lokala företagare. Så det har jag redan tänkt på . Är väl mest prestanda och märken och sånt jag inte kan ett dugg om 🤷‍♀️

Fundera också på om det är något i rörsystemet som ska kopplas om!

När vi ska byta vår jordvärmepump om några år ska vi tex sätta in shunt på stammen som går till ovanvåningen, så vi kan reglera värmen där bättre (blir supervarmt på vintern men vi får inte dra ned på vredena på elementen, då protesterar pumpen att det blir stopp i systemet) och så ska vi sätta någon extra avstängning på stammen till värmepumpen. Då behöver man inte tömma systemet så mycket vid service eller vad det var. Plus sätta ett magnetitfilter som går enkelt att rensa, vi fick stopp i en slang förra året (gamla gjutjärnselement).

Liknande trådar

• Aldrig haft en pojkvän
  • Dra ner på/sluta med sociala medier
  • Skulden av att ha det bra
  • Stulet paket

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Hur hitta elektriker?
  • Valvaka!
  • Dejtingtråden 39

Barn