Varmskoning....

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare montgomery
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 818
M

montgomery

Nån som varmskor sin häst?
Hur upplever ni att det blir? Varför gör ni det? Varför tycker ni att det är bättre/sämre än kallskoning?

Kan man sko en vanlig ridhäst med travskor?
Tänkte på vintern så är de ju fler brodd i dom!

:)

Om du vill ha fler broddhål så kan du ju fråga hovslagarn om han kan borra och gänga fyra hål iställetför två. Jag vet iaf en häst som har fyra pga det är mycket backar runt stallet där den står. Ett litet tips bara. :banana:

Det finns ju klara skor med fyra broddhål!! Vilket jag har... så det behövs inte borras alls...

Liknande trådar

Hästvård Min häst har varit väldigt besvärad av bromsar i år. Mycket värre än tidigare år men så tycker jag också att det verkar vara större och...
Svar
3
· Visningar
397
Senast: Ketrawzc
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 972
Senast: Roheryn
·
Hästvård Jag har fått lära mig att hästen ska vara ren och torr innan klippning, dvs. ren som duschad med schampo. Detta för att få en jämn och... 2
Svar
28
· Visningar
1 958
Senast: Ketrawzc
·
Hästvård Köpte en häst för ett halvår sedan. Besiktigad ua vid försäljningen, ingen röntgen gjordes. Efter ett par månader uppmärksammades...
Svar
17
· Visningar
1 697

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka