Bukefalos 28 år!

Varning! regntäcke ffårn odal! (event)

Beppo

Trådstartare
Antar att de flesta köper ett regntäcke för att det ska skydda från väta... nå, det gör ivilket fall jag. täcket från event som jag köpte på odal var verkligen inte alls bra...det blir aldeles smocksurt innuti...de verkade veta om problemet dessutom för det var inga som helst porblem att lämna tillbaka det...

så vill ni ha ett täcke som läcker så köp ett event! :bump:
 
Har ett Event regntäcke(visserligen med några år på nacken men iaf) och det är det bästa regntäcket jag haft hittills :bow:
Pållan är alltid torr och varm, trots att hon kan ha varit ute i regnet en hel dag!

Vet andra som också är mycket nöjda med sina Eventtäcken så du kanske hade otur och fick tag på ett måndagsexemplar...
 
Att varna för täcken från Odal är ju dumt. De säljer flera märken och modeller och dessa har säkert olika kvalitet.
 
Jag vet dom som har event och dom är nöjda.
JAg har själv lyckats få måndags exemplar av ett bra märke...men det är ju sånt som händer!!!
 
hmm då har vi nog råkat ut för samma:(
ett grönt? det bytte jag med utan problem. Som sagt hästen blev helt blöt på insidan.
 
Mina eventtäckem läcker inte :mad:
Har två regntäcken, ett som är 1 år gammal och ett som är ca. 3månader.
Dom håller då tätt fast det har regnat hela dagen.Dom går ute ca. 13 timmar.
Jag älskar Event täckena :love:
 
De ska få tillbaka mitt nya regntäcke också...det borde faktiskt hålla för mer än 4 timmars regn...:crazy:
 
mitt från event har varit "torrt" nu i tre år,anledning till att de byter utan käfta är e de har (hade iaf) garnati på täckena..
 
Jag har ett vintertäcke som hållt jättebra men en tjej i stallet köpte för ett tag sen ett nytt och första dan var hela hästen dyngsur..
 
ja...ett gränt utan foder...helt värdelöst! det verkar som om de vet om problemet...hade heller inga problem med att lämna tillbaka det
 
mm...kanske är de nyare täckena osm är dåliga då. Det vi köpte var verkligen itne alls bra!
 
ja det tycker jag med... ska sattsa på att köpa ett täcke fårn svea...enda täcket jag verkligen är nöjd med i både passform och kvalitet!
 
Regntäcken utan foder får ofta kondens på insidan, så hästen är inte alltid regnblöt utan svettblöt!
 
lite kondens kan jag godta men jag godtar itne att hästen är smocksur som om den varit ute i regnet utan täcke...
 
Jag köpte ett TermoMaster Rain Rug på Hööks (tunt foder på insidan), la på det i torsdagkväll och fredag lördag söndag har jag varit bortrest, mina stallkarater skulle byta täcke om det behövdes men det såg helt OK och tort ut utan på, igår stod hästarna inne hela dagen för det hällde ner regn och dag har det inte regnat alls, jag tar idag av täcket som är helt tort men lite smutsigt utanpå efter någon rullning, men vad känner jag täcket är dyngsurt innuti och hur smutisgt som helst (min häst har varit täckt ett tag och ryktad varje dag så så skitig är han inte så det skulle kunna se ut som att jag haft fel sida utåt :mad:), det ser ut som leran efter rullningen trängt igenom täcket.

Kommer att ringa och klaga regält imorgon.
 
Tror jag har ett precis likadant, grönt ofordrat (ok, det är nåt mysko nät) och bogveck? Läcker som attan :(
 
Jag har ett grönt Eventregntäcke med tunt foder, det är jättebra tycker jag.

Håller verkligen med om att grundförutsättningen för ett regntäcke är att det ska hålla tätt, men det verkar finnas ett antal olika erfarenheter av detta fenomen, oavsett märke....
 
Jag har också ett grönt Event regntäcke, hade det på för första gången i helgen. Och upptäckte samma sak, utanpå var det torrt men när jag tog av det var pållan blöt. Men hon var torr över ryggen, bara blöt ungerfär runt bogvecket och på sidan av magen,
Funderar på att lämna tillbaka det...Och det verkar ju inte vara några problem att få göra det.
// :bump:
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
10 620
Senast: Juli0a
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 569
Senast: Calmiche
·
Utrustning För ett par tre år sedan köpte jag ett regntäcke till en av min av hästar då hennes hade börjat läcka. När jag efter en tid skulle testa...
Svar
10
· Visningar
914
Utrustning Vilket täcke av Horsewares Rambo och Rhino tycker ni håller vattentätt bäst? Jag har ett haft Rambo Original LIte (med v-knäppning) som...
Svar
10
· Visningar
1 086

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp