Vart gör ni av hunden?

Sv: Vart gör ni av hunden?

Emil brydde sig inte precis om hunden och katten förr. Men nu...ja, han är helt förälskad i dom. Vi kör också med att när hunden är i sin säng ska han vara i fred.

Vi kämpar dagligen med att lära han att klappa fint. Han gör det en liten stund sen bara tvärvänder det. Som tur är så har vi världens snällaste hund, tror man kan göra vad man vill med han. Katten har Emil kommit på att man kan bära, tyvärr är denna katten en sån som hatar att bli buren. Så där kämpar vi också.

Det är sällan hunden visar att han vill vara ifred. Han lägger sig gärna mitt i smeten. Vill han vara ifred kan han hoppa upp i soffan, vi kan stänga grinden mellan tv-rummet och köket men då ser hunden mest lidande ut...
 
Sv: Vart gör ni av hunden?

Igår satt vi ute på gräsmattan, hunden kom fram och la sej precis bredvid oss. Sam tog tag i håret på hennes höft och hon vände sej om och skällde till.

Sen sprang hon snabbt som attan därifrån med svansen mellan benen. Tror ni bara hon blev rädd? Jag tror jag ska sätta upp en grind i nya huset mellan köket och hallen så kan hon vara i hallen och vi i köket. Jag vill inte behöva höka över Sam hela tiden och jag vill inte att det ska hända något.
 
Sv: Vart gör ni av hunden?

Jag tror hon blev rädd och sen kan det även gjort lite ont om Sam drog henne i pälsen. Men, som jag sagt hela tiden, och vad som gäller här, kommer Birk och lägger sig hos oss så får han ta att Arvid är i näheten, för sen sakens skull så ska ju inte Arvid vara dum med honom, men en olycka kan ju hända, och då får Birk gå bort om han tycker att det är jobbigt. Jag tror det är viktigt med en plats som alltid hunden kan vara ifred på, där den kan lägga sig utanb att bli störd

Arvid kröp rakt över Birk för någon dag sen och råkade väl göra illa Birk på någon vänster (birk gnäller inte i onödan) Birk skällgnällde och tittade på mig. Birk skällde även på Arvid för några dagar sen när jag inte hann med utan arvid var på väg in i Birks fredade zon (ett litet krypin som vi fixat åt Birk) Birk hade ett ben där inne då. Birk skällde tre gånger efter varandra, men det var inget argt skall utan mer som han gör med jobbiga valpar som inte ska ta hans grejer. Arvid blev lite rädd och började gråta, men har sen dess inte varit på väg in där heller.

Birk är jätte bra på att uppfostra valpar, och ´det verkar som han tror att Arvid är en valp på gott och ont. Det är ju otäckt att höra en hund skälla och sen att Arvid börja gråta när jag inte helt såg vad som hände.

Det är jobbigt med hund och barn, särskillt när man inte har världens mest stabila hund. Börjar Birk visa mycket tendenser till att tycka det är jobbigt med Arvid så kommer jag överväga att han får flytta till mitt ex. Det dels för Birks skull, men också för att inte utmana ödet.

Fan vad svammligt det här blev, sorry
 
Sv: Vart gör ni av hunden?

Ja hon blev nog mest rädd, jag brukar ju inte direkt rycka henne i pälsen. För hon är bra med grannens ungar och hon har varit med den yngsta sen han var 2.5. Det värsta som hänt är att hon snott hans korv ur handen (jag höll på att dö av skratt men han blev jätteledsen :D)

Men hon är som sagt lite nervös av sej. Men gör allt för att (öh to please me, har druckit lite vin och klarar inte av att översätta haha vad b-igt. Tänk om jag blir en sån där som bryter på engelska och inte kommer ihåg mitt modersmål :eek:. Dags att gå och lägga sej tror jag. :D)
 
Sv: Vart gör ni av hunden?

(Vara dig till lags:D) (hej Viktoria Silvstedt:rofl:)

Birk är ju nervig han också, gillar inte andras barn då han tycker de rör sig oförutsägbart.Han ser oftast ut såhär då:eek: Därimot så bryr han sig inte om Arvid, Arvid kan köra in i honom med grejer och han flyttarbara på sig och suckar. :D
 
Sv: Vart gör ni av hunden?

Thanx very much *hick* :D

Men Birk har inte ätit upp Arvid hittills då? Känns ju bra att höra :)

Känns som att Bexan får lära sej att man kanske inte ligger ostört i Sams närvaro. Katten har just börjat inse det men han har å andra sidan inte reagerat alls när Sam dragit så hårt att jag trott att det stackats kattörat skulle trilla av. Men nu har han börjat inse sitt eget bästa och flyttar sig från köksgolvet när Sam kommer dreglandes. :D
 
Sv: Vart gör ni av hunden?

Mina hundar får acceptera att dom kan bli ramlade över, kelade med, dregglade på etc om dom ligger mitt på golvet där Sebbe leker. Däremot får Sebbe aldrig göra dom illa, oavsett vad. Inget dragandes i öronen, inget nypande, ingen svansdragning eller annat som kan göra ont.
För hundar kan säga ifrån, så är det bara. Och då gör det ONT på min son istället, för jag har Amstaff från 27 kg och uppåt. Ett litet nafs från en sån pass stor hund blir det skador av.
Jag tror aldrig att mina ens skulle tänka tanken, men det är bättre att jag förekommer ändå.
Istället för att stänga ute mina älsklingar, så uppfostrar jag min son till vad man får/inte får göra och då kan hela familjen umgås på ett trevligt sätt.
 
Sv: Vart gör ni av hunden?

Det låter helt sunt och det är såklart det som är min plan. Men min 8-månaders bebis är inte 100% lydig än ;) så jag måste ha en "under tiden plan" också. Självklart ska de kunna vara tillsammans och jag vill gärna att hon är med så mycket det går så att det inte blir så dramatiskt, men ibland vill hon vara ifred eller så vill jag t ex laga mat eller nåt.
 
Sv: Vart gör ni av hunden?

Nä, jag vet hur det är när dom är små. Sebbe har ju trots allt varit 8 månader han med ;) Då var hanen ensam i huset, och 15 mån gammal bara. Men det gick det med :) Jag började lära Sebbe att ta fint när han blev intresserad av hunden (ca 6 mån ålder) och det satte sig fint. Är stenhård med just det, eftersom jag vill undvika eventuella olyckor.

Men det är bara att träna på!
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Jag skulle behöva höra lite andra röster angående en händelse som jag och min hund var med om. Han var väldigt smart, hyper o...
Svar
10
· Visningar
1 911
Senast: Mkb
·
Övr. Hund Börjar med en varning för långt inlägg, behöver dels råd och dels skriva av mig lite och Buke är ju klokt, det vet man ju. Jag och min...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
7 309
Senast: Piaff
·
Övr. Katt Hejsan, jag heter Jonas och har en blandras (50% ragdoll, 50% huskatt) vid namn Lizzy, hon är ett år gammal om ett par dagar och är...
Svar
8
· Visningar
1 861
Senast: Praefatio
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 022
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Gråter du?
  • Aubergine
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp