Vart ska vi åka?

• Fritid
  • Trådstartare Trådstartare sthu
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 21
  • Visningar Visningar 1 008

Bukefalos 30 år!

sthu

Trådstartare
Vi vill åka på semester! Nästa år, någon gång mellan maj och oktober typ. Helst inte för varmt och stekande sol. Inte någon all inclusive-ligga på hotell och bada pool-resa. Vi vill se fin natur och ha det lite mysigt.
Barnet kommer då vara 2-2,5 år.
Vi vill inte flyga för långt, det känns inte som att han kommer kunna hålla sig i skinnet på en längre flygresa. Kanske 2-4 h? Byten är inget större hinder, då kan han springa av sig lite tänker jag. Vi kan med lätthet ta oss till flygplats i Köpenhamn och Landvetter.

Vi vill som sagt se fin natur. Kanske lite stadsmiljö med? Någon historia, lite enklare kulturupplevelser?

Funderar på att åka till Glasgow, ta en hyrbil och kuska runt lite. Men jag tar gärna emot tips på andra lämpliga resmål!

Vi vill åka på semester! Nästa år, någon gång mellan maj och oktober typ. Helst inte för varmt och stekande sol. Inte någon all inclusive-ligga på hotell och bada pool-resa. Vi vill se fin natur och ha det lite mysigt.
Vi vill inte flyga för långt, det känns inte som att han kommer kunna hålla sig i skinnet på en längre flygresa. Kanske 2-4 h? Byten är inget större hinder, då kan han springa av sig lite tänker jag. Vi kan med lätthet ta oss till flygplats i Köpenhamn och Landvetter.

Vi vill som sagt se fin natur. Kanske lite stadsmiljö med? Någon historia, lite enklare kulturupplevelser?

Funderar på att åka till Glasgow, ta en hyrbil och kuska runt lite. Men jag tar gärna emot tips på andra lämpliga resmål!
Vi bilade i Skottland förra sommaren. Fantastisk natur, massa fina städer! Men vi var där i augusti och hade 11 grader och regn i princip hela resan.

En trevlig alpby i Alperna nära en stad med kultur?

Vi bilade i Skottland förra sommaren. Fantastisk natur, massa fina städer! Men vi var där i augusti och hade 11 grader och regn i princip hela resan.
Det kanske inte är så kul förstås. Med regn menar jag. Det har jag lite fått nog av här hemma. Men man vet ju aldrig med väder, hur det ska bli.
Låter lovande med fantastisk natur och fina städer. Det är precis det vi är ute efter!

Budapest, massor att göra, nära att köra till tex Balathon provinsen kanon natur, vinprovning o bad i en klarblå sjö.
Varmbad i stan och det finns massor med olika naturer runt stan
Älskar Budapest! ❤️
Fantastisk stad, men när jag var där på sommaren var det väldigt varmt. Var lite bättre på landsbygden utanför stan, men i stan var det rejält svettigt. Men åker man dit i typ sen september, oktober borde det vara rimligare temperatur.

Reykjavik? Färöarna?
Annars gillar jag Rumänien. Och Montenegro. Men åk isåfall till Montenegro i maj om ni inte vill ha mycket värme.
Bila till Norge?
Sopot i Polen, kanske inte så mycket. Stor just där (mer än stränder) men ta bilen så kan ni bila lite.

Besökte Bled i Slovenien i somras- kan rekommenderas! Fin natur, fina promenader, lite slott, lite kyrka på en ö. Lite bad i sjön om man vill. Hade gärna spenderat lite tid i Ljubljana också som verkar vara en väldigt fin liten huvudstad, men resan kom rätt snabbt på så vi hann inte planera för även det!

Reykjavik? Färöarna?
Annars gillar jag Rumänien. Och Montenegro. Men åk isåfall till Montenegro i maj om ni inte vill ha mycket värme.
Bila till Norge?
Sopot i Polen, kanske inte så mycket. Stor just där (mer än stränder) men ta bilen så kan ni bila lite.
Bila till resmålet vill vi inte den här gången. Gärna hyrbil väl på plats, men inte lägga för mycket tid på just resan.

Varken Island eller Färöarna lockar med ett så litet barn, vill att han ska vara stor nog att kunna vandra lite innan vi åker dit.

Besökte Bled i Slovenien i somras- kan rekommenderas! Fin natur, fina promenader, lite slott, lite kyrka på en ö. Lite bad i sjön om man vill. Hade gärna spenderat lite tid i Ljubljana också som verkar vara en väldigt fin liten huvudstad, men resan kom rätt snabbt på så vi hann inte planera för även det!
En jobbarkompis tipsade om just Slovenien faktiskt. Det kanske vi ska kolla närmare på!

Liknande trådar

• Vart ska vi åka?
  • Mallorca oktober - november?
  • Bada i/nära Köpenhamn?
  • Hjälp oss upptäcka nordvästra Frankrike!

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka