Vart slut i över 4 år

Sv: Vart slut i över 4 år

Jag hade hållit tyst, om jag nu inte kände att hon (eller i mitt fall han isf..) hade kanske fortfarande varit intresserad. Däremot kan jag tycka att efter 4 år fortfarande inte kunnat komma över någon inte är riktigt sunt, kanske behöver du hjälp att glömma henne?
Självklart kan du inte träffa någon när du fortfarande är kär i någon annan. Någon som du dessutom faktiskt inte ens känner längre. Det finns ingen tjej som kan tävla mot en fantasibild..
 
Sv: Vart slut i över 4 år

Läs om, läs rätt.
Det är 6 år sedan dom var ihop. Då i fyra år.

Romantiker; Visst kan du säga till henne att du är intresserad. Sen backar du och låter henne göra som hon vill. Och hoppas inte på ett skit.
 
Sv: Vart slut i över 4 år

Hej!


Ja saknar min första kärlek som jag var tillsammans med från 17-19 år.

Men problemet är att hon har kille och är nyförlovad och har även vart tillsammans med denne i ca 5 år.

Luff


17-19 blir 2 år ;)

Och rubriken står det ju t.o.m. Vart slut i över 4 år. Hon har varit tillsammans med nya killen i ca 5 år, så är ju mkt möjligt att hon bytte lite snabbt, alt att över 4 år= snart 5 år..
 
Sv: Vart slut i över 4 år

Ska jag vara ärlig tror jag att de enda konsekvenserna om du skulle höra av dig är:
1. Hon kommer tycka det är väldigt obehagligt.
2. Du kommer få svårare att komma över henne.

Gör dig själv och henne en tjänst och släpp det istället.
 
Sv: Vart slut i över 4 år

Det känns väldigt konstigt att du inte kommit över en tonårsförälskelse på fem år... Jag har ett ex som förföljer mig och det är väldigt obehaglig.

Kanske du borde prata med någon. Inte tjejen då.
 
Sv: Vart slut i över 4 år

För det första så gillade jag inte när hon pratade med ex och det var ömsesidigt! Så något kontrollerande har det aldrig varit så det kan ni släppa. Varken mitt ex eller jag tyckte om det men det var annorlunda när hon prata med sina ex enligt henne så där har ni historien om svartsjuka!

Sen att sitta och säga att jag förföljer henne stämmer ju inte då vi inte pratat sen det tog slut typ! Och det var inte jag som tog kontakt idag och varför vi pratades vid idag behövs sägas här!

Och visst det kan verkas konstigt att jag inte kommit över henne, finns nog ingen mer än jag som tycker det! Men det var min första kärlek och efter att vi pratades vid idag har jag saknat henne hela dagen, sjukt konstigt och väldigt skrämmande ja vet..

Men tack för råden den skrämmande killen skiter i att höra av sig!

Ha en fortsatt trevlig helg av det som e kvar
 
Sv: Vart slut i över 4 år

Öh, jag sa inte att du förföljde henne, men att mitt ex gör det och det kanske kan upplevas som om du förföljer henne.

Den så kanske jag är lite trög men jag fattar faktiskt inte alls vad du menar med det övriga i ditt inlägg.
 
Sv: Vart slut i över 4 år

Det är inte alls konstigt att minnena av de starka känslorna blossar upp när man träffar/hör av en gammal tonårskärlek. Men därifrån till att du aldrig kan ha ett förhållande för att ingen kan mäta sig med henne är det långt.

Jag tycker att du ska ta alla fina minnen ihop med den här tjejen, lägga dem i en liten ask och ställa in dem i hyllan för fina minnen på hjärnkontoret. Det är helt okej att du tänker tillbaka och även en viss längtan är okej en kort period men det är nu du måste leva. Det är nu livet pågår. Det stannade inte den minuten det tog slut mellan er utan det fortsätter hela tiden och du missar massor om du fortsätter leva i det förflutna. Du måste leva här och nu.

Du ska inte höra av dig till henne. Dels av alla orsaker som övriga har skrivit av hänsyn till henne men också för din egen skull. Ha kvar dina fina minnen istället och förstör dem inte genom att ta kontakt.

Det hade verkligen varit ohyfsat att ta kontakt nu. Dels för att hon har gått vidare men också av respekt för hennes förhållande. Du har ingen rätt att klampa in där och du får inte ta dig den rätten heller.
Vad du däremot har rätt till är att sörja men sedan måste du också gå vidare och du borde vara klar ganska snart. Hitta nya bekantskaper och forma nya fina minnen. Världen är full av outforskade människor och några av dem väntar på just dig.
 
Sv: Vart slut i över 4 år

visst det kan verkas konstigt att jag inte kommit över henne, finns nog ingen mer än jag som tycker det! Men det var min första kärlek och efter att vi pratades vid idag har jag saknat henne hela dagen, sjukt konstigt och väldigt skrämmande ja vet..

Men tack för råden den skrämmande killen skiter i att höra av sig!

romantiker - sorry att du fick det lite hårt här. Du skrev att du ville höra hur tjejer tänker, och såhär tänker vi. Det finns tyvärr lite för många av oss som på nära håll (själva eller kompisar) fått uppleva att tjejer utsatts för våld och kontrollerande beteende från män. Det är inte så ovanligt som du kanske tror.

Är tjejer rädda för män? Svar ja. De flesta kvinnor och tjejer är väldigt väl medvetna om vad killar kan utsätta oss för. Vi lär oss tidigt att det senare kommer heta att det är vårt fel som uppmuntrade eller hade fel kläder eller vad vi nu gjorde.

Det här med kärlek är inte så grovhugget att det bara finns en stor kärlek i livet och att det gäller att hitta den. Du är ung och kommer hitta kärlek igen. Ni hade något speciellt och nu fick de känslorna liv ett tag igen, men egentligen är det slut mellan er och hon har en ny relation. Inget gott kan komma ut av att ta en kontakt nu. Odla inte de här känslorna utan försök vara tacksam för det ni har haft, utan att försöka hålla fast det.
 
Sv: Vart slut i över 4 år

För det första så gillade jag inte när hon pratade med ex och det var ömsesidigt! Så något kontrollerande har det aldrig varit så det kan ni släppa. Varken mitt ex eller jag tyckte om det men det var annorlunda när hon prata med sina ex enligt henne så där har ni historien om svartsjuka!

Sen att sitta och säga att jag förföljer henne stämmer ju inte då vi inte pratat sen det tog slut typ! Och det var inte jag som tog kontakt idag och varför vi pratades vid idag behövs sägas här!

Och visst det kan verkas konstigt att jag inte kommit över henne, finns nog ingen mer än jag som tycker det! Men det var min första kärlek och efter att vi pratades vid idag har jag saknat henne hela dagen, sjukt konstigt och väldigt skrämmande ja vet..

Men tack för råden den skrämmande killen skiter i att höra av sig!

Ha en fortsatt trevlig helg av det som e kvar

Så varför dumpade hon dig då om svartsjukan inte var något problem enligt dig nu?

Första kärleken är nästan alltid svår att komma över, den är speciell.
 
Sv: Vart slut i över 4 år

Jag tycker du ska försöka fokusera på annat i livet en tid. Strunta helt i att söka efter någon att leva med. Det kommer naturligt om det är meningen. Du kommer komma över henne.

För övrigt tror jag inte hon är densamma. Du är nog mer kär i minnet än i tjejen.
Har du kommit över den svartsjuka biten i dit liv så är det kanon. Då kanske du har en chans till riktig lycka i framtiden;)
 
Sv: Vart slut i över 4 år

Om du har ändrats efter fem år så har hon säkert förändras ännu mer eftersom hon till och med har gått vidare. Det tjänar ingenting till att gå och drömma om den person hon var i tonåren för den personen finns inte längre. Plocka ner henne från din piedestal och gå vidare istället!
 
Sv: Vart slut i över 4 år

Jag kan bjuda på motvikt till andra andra. Det gör ingenting om man säger som man känner. Hon kanske känner likadant och/eller skulle vilja att man pratade igenom vad som gick snett.

Det är väl inget konstigt att vilja säga något om en situation som smärtat? Kanske Romantiker vill berätta för tjejen det han skrev, att han ångrar sitt svartsjuka beteende, som då säkerligen berodde på osäkerhet. Alla svartsjuka 17-19-åringar är inte potentiella kvinnomisshandlare.

Jag har själv erfarenheter från en första kärlek som var komplicerad och som på olika sätt "retts ut", om man kan säga så.

Jag tycker det är synd att säga att "vi kvinnor" tycker att en kontakt skulle vara obehaglig, för hur man uppfattar en kontakt är väldigt individuellt. Ingen här vet hur Romantikers relation i övrigt såg ut?

Romantiker, jag förstår om du saknar henne när ni nu haft sms-kontakt och den känslan är inte fel. Du funderar ju på hur det kunde varit annorlunda.
 
Sv: Vart slut i över 4 år

Jag håller inte med övriga utan säger "Man ångrar bara det man inte har gjort." Säg som det är att du har känslor för henne så får hon avgöra om ni kommer att ha vidare kontakt.
 
Sv: Vart slut i över 4 år

Det verkar som det var hon som tog kontakt igen, p g a omständigheter som vi inte vet något om.

Hade hon varit intresserad hade det nog lyst igenom tror jag.

Du är väldigt motsägelsefull när du först säger att hon gjorde slut p g a din svartsjuka, och sedan hävdar att svartsjuka inte var ett problem. För henne var det uppenbarligen ett stort problem om hon valde att göra slut p g a detta.

Hon är nyförlovad och jag vågar nog gissa på att hon kunnat nå dig om hon velat, redan tidigare än igår/idag. Hon har valt att inte göra det.

Glöm och gå vidare, säger jag.
 
Sv: Vart slut i över 4 år

Kör på! Det är möjligt att hon i fem år varit kär i dig, ångrat att det blev slut och så har hon försökt dämpa det genom att förlova sig osv. Några rader från dig och hon får den verkliga anledningen att bryta upp förlovningen och avsluta sin relation. Men oddsen är kanske inte till din fördel.

Om du haft så svårt att komma över henne och blir så känslomässigt engagerad av kontakt med henne att du tänker i de här banorna så är mitt tips att du väntar några veckor innan du tar kontakt och låter tankarna svalna av. Är det den "sanna kärleken", "den rätta" och "ditt livs kärlek" så går det fint att vänta några veckor till.

Sen får du själv avgöra när/om det är dags att ta tag i det eventuella problem att du har svårt att hantera dina känslor. Risken är stor att det blir problem i framtida relationer. Sannolikheten för det är gigantiskt större än sannolikheten att hon släpper allt för att bli tillsammans med dig igen.
 
Sv: Vart slut i över 4 år

För övrigt tror jag inte hon är densamma. Du är nog mer kär i minnet än i tjejen.

Det var precis vad jag tänkt skriva. Jag tror inte det är samma tjej som den du var tillsammans med för 4-5 år sedan. Dessutom har ju hon bevisligen gått vidare. Gör dig en tjänst och gör det du med! Bryt kontakten om det är enklare.
Hon kommer inte bli "din" igen, det är bara att acceptera. Låt henne vara lycklig med sin fästman :)
 

Liknande trådar

L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
780
Senast: Rosett
·
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 582
Senast: Mabuse
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 018
Senast: Sasse
·
L
  • Artikel
Dagbok Nu är allt slut 😭 Och jag kan inte sluta gråta. Jag HAR försökt ALLT jag kan hurmycket somhelst. Men om det inte funkar så funkar det...
5 6 7
Svar
125
· Visningar
8 515
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp