Vart tog min tråd vägen?!

Jolanta

Trådstartare
Vart tog tråden om Birk vägen?

Hände det något i slutet som gjorde att det spårade ut totalt eller? Jag tyckte att jag följde med bra och såg iaf inget som skulle kunna låsa tråden, och ännu mindre göra att den togs bort?

Missade jag något?
 
Sv: Vart tog min tråd vägen?!

Vildros95 skrev ett drygt inlägg till dig. Hon har dessutom på ett annat stort forum som handlar om allt om hundar, skrivit en tråd där hon påstår att nån har hackat hennes bukekonto...
 
Sv: Vart tog min tråd vägen?!

Ja fast det såg jag.

Tyckte bara det var lite trist att hela tråden försvann, helt utan en förklaring

Jaja!
 
Sv: Vart tog min tråd vägen?!

Förklara! :D

För jag kan inte se vad som var så farligt att den skulle raderas. Låsas kanske, men inte försvinna helt.
 
Sv: Vart tog min tråd vägen?!

Vart tog tråden om Birk vägen?

Hände det något i slutet som gjorde att det spårade ut totalt eller? Jag tyckte att jag följde med bra och såg iaf inget som skulle kunna låsa tråden, och ännu mindre göra att den togs bort?

Missade jag något?

När andra sjunker så lågt att de t.o.m gräver fram inlägg som är skrivna på ett helt annat forum,bara för att nervärdera en annan användare,då har nog gränsen för god netikett passerats för länge sedan. Att den skulle låsas ser jag ingen anledning till utan den fick sin sista vila i papperskorgen.

lillebill,moderator
 
Sv: Vart tog min tråd vägen?!

Att användaren startar en tråd på annat forum och där nämner både bukefalos och tråd, och i samma veva kallar användare härifrån för psykopat och kommer med fantasirika historier om hackade mailkonton, så har det väl ändå viss relevans? Uppriktig fråga alltså, inget försvarsförsök. Eller är allt som sker utanför Bukefalos irrelevant, även om det är påhopp?

Dock så anser jag att tråden hörde hemma i papperskorgen redan när vildros95 kom med det mycket låga påhoppet på Jolanta.
 
Sv: Vart tog min tråd vägen?!

Det som händer och sker på andra forum är inte mitt ansvar utan det vilar på deras moderator/Admins axlar. Jag ser bara det som händer här på Bukefalos och jag försöker att upprätthålla någon slags form av ordning i trådarna som skrivs här i Hundforumet.
När de bryter mot reglerna så måste jag agera på något vis. Nu föll det sig så olyckligt att jag varit bortrest på tävlingar under helgen och såg inte de trianglade inläggen tidigare.

Ni hjälper mig oerhört mycket när ni rapporterar olämpliga inlägg,för hur mycket jag än vill hänga med alla trådar/inlägg så är det ibland en omöjlighet.

lillebill,moderator
 
Sv: Vart tog min tråd vägen?!

Tack för bra och saklig förklaring. Eftersom det ju var jag som länkade till inlägget i det andra forumet så tackar jag extra för den. Jag är i grunden med att vad som händer där inte ska länkas hit, men när man så väl utpekar, och sen drar till med en psykopatanklagan (inte mot mig) ansåg jag det ha relevans. Men ska inte göra om det ;)

Att ni moderatorer måste ha ett liv med förstår nog alls =)
 
Sv: Vart tog min tråd vägen?!

Okej nu är det JAG som skriver, alltså Evelina Ivarsson bor i oskarshamn osv.
Jag ber mycket om ursäkt för allt som hänt, dock behövdes ingen polisanmälan för dataintrång eftersom jag fick reda på vem som hackat in sig på min mail genom ryktesväg och erkännande. Kan nu säga att det från och med nu bara kommer vara Jag som skriver här, om jag ens ska finnas kvar på buke eftersom jag inte har nåt att göra här, har inte DET intresset för hästar att jag vill hänga ute på hästforum. Ska förklara vad som hände eftersom en del verkar ha fått händelsen om bakfoten.
För ett par dagar sen (säkert en vecka elr nåt, håller inte koll på räkningen) var jag och besökte hundtrådarna här (var ej medlem här vad jag visste då) och gick in på Jolantas tråd. Fick en smärre chock när personer anspelade på att det var jag som var "vildros95", visst reagerade jag också på likheten i sättet att skriva, dock med vissa skillnader, men trodde inte att vissa personer tyckte jag var så elak att jag skulle kunna skriva något sådant?
Menmen skrev pm till en på ett annat forum, bad om att lägga ner med spekulationer kring nåt sådan. Nähä nu var jag tydligen "avslöjad" osv osv.
Kollade min mail och där stod det något om bukefalos som hade blivit skickat till min mail. Jahapp och sedan har allt löst sig eftersom.
Jolanta du ska bara veta hur skyldig jag känner mig, jag ber tusen gånger om ursäkt, och oavsett om du tror på mig elr ej så ska du veta att jag är hemskt ledsen:cry:. Själv går jag efter oskyldig tills motsatsen bevisats, ni får välja själva om ni vill tro på det eller ej, men så är det också så att sådanahär saker händer varje dag, oavsett om man vill det elr ej. Och den där psykopatanklagan var inte till nån på något forum utan till den som hackade sig in.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Vart tog min tråd vägen?!

När andra sjunker så lågt att de t.o.m gräver fram inlägg som är skrivna på ett helt annat forum,bara för att nervärdera en annan användare,då har nog gränsen för god netikett passerats för länge sedan. Att den skulle låsas ser jag ingen anledning till utan den fick sin sista vila i papperskorgen.

lillebill,moderator

Vadå gräver? Många här på buke är på andra forum också. Så är inte alls konstigt om nån reagerar att nån skriver olika på olika forum.
Folk har en förmåga att både hitta på och ändra när nån inte håller med eller vad det nu kan vara.
Sjunka lågt, det gör man när man ljuger, är otrevlig och hittar på bara för man råkar sitta på ett forum.

Nog om detta. Men jag blir irriterad ibland när moderatorerna får skriva hur de vill. Sjunka lågt, var det nån som gjorde det, så var det nån helt annan.
 
Sv: Vart tog min tråd vägen?!

Vadå gräver? Många här på buke är på andra forum också. Så är inte alls konstigt om nån reagerar att nån skriver olika på olika forum.
Folk har en förmåga att både hitta på och ändra när nån inte håller med eller vad det nu kan vara.
Sjunka lågt, det gör man när man ljuger, är otrevlig och hittar på bara för man råkar sitta på ett forum.

Nog om detta. Men jag blir irriterad ibland när moderatorerna får skriva hur de vill. Sjunka lågt, var det nån som gjorde det, så var det nån helt annan.

Ja, jag är lika aktiv på det andra forumet som jag är på buke + att jag är medlem på minst en handfull andra hundforum. Så det handlar inte direkt om att "snoka reda på" någon.
 
Sv: Vart tog min tråd vägen?!

Birk finns kvar. Han har varit lugn nu i några dagar och varken brytt sig om Arvid eller andra människor.

Åkte buss med honom till Umeå, det är 12 mil dit och bussen var full med folk men han skötte det exemplariskt. Låg och sov hela vägen.

Därimot så fick han något hjärnsläpp i Umeå och blev rädd för taket i huset, så som jag visat på film innan när han blev rädd ute.

Jag tänker ge honom en chans genom att låta tiden gå lite, kanske vänjer han sig vid att Arvid går, eller så gör han det inte och då får han somna. Om nu inte det ultimata hemmet skulle dyka upp. Under tiden kommer jag hålla stenkoll på både Arvid och hunden, och de gånger jag inte kan ha full koll så får Birk ligga i ett annat rum.

Igår gjorde Birk en lekinvit mot Arvid, det har aldrig hänt tidigare så det var lite kul.

Hur framtiden kommer se ut vet jag inte, även om han slutar bry sig om Arvid så kommer ju Arvid i framtiden att ha kompisar här hemma. Eventuellt kan ju Birk ligga i ett annat rum då, det blir ju inte hela dagar instängd. Jag är splittrad men jobbar på det.
 
Sv: Vart tog min tråd vägen?!

Moderatorerna får inte direkt skriva vad de vill. Snarare är man mer begränsad som moderator. Jag känner mig betydligt friare nu som vanlig användare.
 
Sv: Vart tog min tråd vägen?!

Jag ser inte riktigt Arvid-situationen som det stora problemet. Det är förvisso det mest akuta, men även om du lyckas få barn och hund att trivas ihop så kvarstår fortfarande Birks rädsla. Du har jobbat länge med hunden och vad kan egentligen någon annan göra med hans rädsla som du inte redan gjort. Det kommer alltid att finnas en pinne i skogen att bli rädd för oavsett hur långt ut i obygden du skickar honom. Därför tycker jag att du ska släppa tanken på omplacering. Den miljö som gör honom helt trygg existerar inte.
 
Sv: Vart tog min tråd vägen?!

Tänk så bra att "hackaren" gav dej lösenordet.

Till Jolanta:
Jag förstår att du vill att det ska fungera, och att ett par lugna dagar ger dej hopp.
Ta kontakt med en beteendevetare och gör en utvärdering av Birk, det är så lätt att den starka önskan att det ska fungera gör att man blundar lite för problemet vid minsta lilla framgång. Då är det bra att låta någon kunnig objektivt bedömma situationen i sin helhet.
 
Sv: Vart tog min tråd vägen?!

De kan inte va lätt.. Men jag håller tummarna för att de kanske kan hända lite saker i ditt liv som kanske gör att den perfekta miljön dyker upp.. Kanske de skulle funka för er, kan ju iofs vara svårt att ställa om så mkt.
Hoppas du nu fattar vad jag babblar om.. ;) :laugh:
 
Sv: Vart tog min tråd vägen?!

Tänk så bra att "hackaren" gav dej lösenordet.

.

Jo jag vet men eftersom jag faktiskt känner denne så blev det rätt pinsamt när den fattade vad h*n ställt till med:devil: Fick ändra mitt maillösenord och ska även ändra här nu, har inte varit inne sen igår och då bara en snabbis.

Jolanta: Vad skönt att det inte är lika jobbigt med barnet nu, det underlättar väl iallefall något.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Jag opererade min tik för tre veckor sedan då hon tog bort två juvertumörer. Gick på stygntagning efter 10 dagar där jag även fick...
Svar
7
· Visningar
1 186
Senast: Sel
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
706
Senast: Trassel12
·
Dressyr Jag hittade en litteraturstudie med ovanstående titel, lite äldre så jag kan inte förstå att jag tidigare helt har missat den...
2
Svar
35
· Visningar
1 872
Senast: Badger
·
Hästvård Hej! Är lite ledsen men har lite funderingar som kanske någon kan hjälpa till med? Vetrinärbesiktade idag en 4 åring som tyvärr inte...
2
Svar
28
· Visningar
2 214
Senast: Lutten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp