Vart vänder man sig

emlem

Trådstartare
Jag ska snart ut på en längre resa ca 6 veckor med 2 mensomgångar. så jag försöker få primolut nor utskrivet för att skippa dem. problemet är bara att ingen jäkel kan eller vill skriva ut dem till mig! är för gammal för ungdomsmottagningen, sköterskorna på barnmorskemottagningen hade inte behörighet att skriva ut, gynmottagningen jag går till har telefontid i ca 5 min sen är det fullt och man får ringa tillbaka nästa dag och vårdcentralen kunde inte heller skriva ut.

Så vem går man till här i stockholm för att få ut primolut nor?

Eller ska jag behöva råna appoteket?
 
Jag ska snart ut på en längre resa ca 6 veckor med 2 mensomgångar. så jag försöker få primolut nor utskrivet för att skippa dem. problemet är bara att ingen jäkel kan eller vill skriva ut dem till mig! är för gammal för ungdomsmottagningen, sköterskorna på barnmorskemottagningen hade inte behörighet att skriva ut, gynmottagningen jag går till har telefontid i ca 5 min sen är det fullt och man får ringa tillbaka nästa dag och vårdcentralen kunde inte heller skriva ut.

Så vem går man till här i stockholm för att få ut primolut nor?

Eller ska jag behöva råna appoteket?

Om jag vill ha ett recept utskrivet så ringer jag min vårdcentral och säger vad jag vill, får sedan prata med en läkare (vilket kan ta lite tid att ordna med telefontider och sånt) som bedömer om det bara är att skriva ut eller om jag behöver kollas på först. Sen är det klart :)
 
Min vårdcentral sa öhm, vad är det, nej sånt kan inte jag skriva ut.:mad: Är första gången jag behöver dem annars hade jag kunnat få elektroniskt recept från gynn utan problem. Måste även ha papper på dem för att få föra in dem i Kina
 
Gå till mama mia på Karlavägen! De har drop in och tidsbokning, där borde de kunna lösa det :)
 

Liknande trådar

Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 049
Senast: Sel
·
Kropp & Själ Gammal användare men nytt anonymt nick. En del av er förstår nog vem jag är pga gemensamma aktiviteter vi har tillsammans som jag inte...
Svar
16
· Visningar
4 651
Senast: citruzen
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
11 353
Senast: Milosari
·
Kropp & Själ Vet att endast läkare kan hjälpa mig, och jag har en tid till ortoped om ett par veckor men jag är så himla nervös över att han ska säga...
Svar
7
· Visningar
2 680
Senast: clovergirl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp