Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
(Läste först att det handlade om SORKAR och förstod inte riktigt din glädjeJag hade två storkar som cirkulerade ovanför mig, på nära håll, häromdagen! Sjukt häftig upplevelseSen såg jag storkarna flera gånger kring byn den dagen. Tydligen häckar ett storkpar årligen i grannbyn så förhoppningsvis får jag se dem fler gånger snart
![]()
EN planta kostar 25 kr på extrapris på plant-affärenInte ett bra vårtecken, men ett vårtecken dock: Jag har blivit solbränd i ansiktet. Illröd näsa och panna efter att ha krupit på alla fyra och grävt bort förhatliga bellis ur gräsmattan.
EN planta kostar 25 kr på extrapris på plant-affären
Kruka dem och sälja på närmaste växtmarknad.
(bodde jag närmare skulle jag komma över med stoor bil. Jag vårdar miina få ömt, mycket ömt.)
Hur kan du INTE gilla dem???
Sälja? Jag skänker mer än gärna bort dem! Ja, vete tusan om jag inte skulle betala för att någon tog emot dem
Hur KAN du tycka om dem?Blääää för bellis
![]()
Du menar fula och trista mesprickar?De är VACKRA.
I den urtrista gräsytan är de glada färgprickar.
Prästkragar är vackra och glada färgprickar! Du måste blanda ihop dem med bellis.Prästkragar finns i överflöd
De syns! Det är lätt att luras av deras oskyldiga utseende, men de tar hela gräsmattan i besittning om de får chansen.Men bellis är diskreta, svårodlade (!)
Det enda förlåtande med dem!lite uppkäftiga
JAG betalar frakten - med glädje.OK - packa dem i plast och skicka dem till mig. Jag betalar frakten.![]()
Nu vet jag inte var du bor, men hur kan du tycka de är fula?Du menar fula och trista mesprickar?
Prästkragar är vackra och glada färgprickar! Du måste blanda ihop dem med bellis.
De syns! Det är lätt att luras av deras oskyldiga utseende, men de tar hela gräsmattan i besittning om de får chansen.
Det enda förlåtande med dem!
JAG betalar frakten - med glädje.
Prästkragar är vackra och glada färgprickar! Du måste blanda ihop dem med bellis.
.
Äta??? De smakar säkert lika äckligt som de är fulaNu vet jag inte var du bor, men hur kan du tycka de är fula?
Om du vill bli av med dem så ge dem till mig, om du bor i närheten så kan jag hämta.
Annars får du testa att äta upp dem, de är ätliga hela blomman, inte för att jag har testat men läste det häromdagen och tänkte på dig!![]()
Gult är fult? Tycker du solen är ful? Rapsen? Sandstranden? Äggulan? Tussilago? Du gillar ju tete a tete (jag hittar inte knapp för tak-tecknet m fl)! Ha!
Bellis är låga och diskreta. DISKRETA!
Prästkragar bildar tuvor, är halvmeterhöga och GULvita. Gult är FULT![]()
Jag betraktar bellis som sommarens scilla. Färg i den trista gröna ytan.
Men du avskyr väl mossa också...
Jag tror du i själv verket är en gräsmattehitler.
Jag hade två storkar som cirkulerade ovanför mig, på nära håll, häromdagen! Sjukt häftig upplevelseSen såg jag storkarna flera gånger kring byn den dagen. Tydligen häckar ett storkpar årligen i grannbyn så förhoppningsvis får jag se dem fler gånger snart
![]()
Hoppas hoppas hoppas att det finns igelkottar här också! Tänk när de får ungar: en rad med en stor och flera små hårborstar kommer knatandeJag blev lycklig idag! När jag var i stallet här hemma på gården nu i kväll, så hörde jag ett prasslande ljud utanför. Det var Pigge! Ett säkert vårtecken och jag blir lika glad var år när jag ser att Pigge överlevt vintern![]()
Hoppas hoppas hoppas att det finns igelkottar här också! Tänk när de får ungar: en rad med en stor och flera små hårborstar kommer knatande![]()