Varulvslekarnas anmälningstråd

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Niyama
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 988
  • Visningar Visningar 67 939
Status
Stängd för vidare inlägg.
Pågående: Sasse

Intresse:
  • glömmerallt, Assistent @bollen__ (om hon fortfarande är intresserad när det är dags) Tema Retro eller annat om deltagarna hellre vill det( Jag tar emot önskemål)
  • Niyama
  • Blacksmithfarm - något av Galenskaparna
  • bollen__
  • Lobelia - Stall Hästlyckan.
  • Paddington - Robinson-Buke Allstars
  • Artline

Nyligen varit:

• TeamLundVer - Bones
  • bollen__
  • Gabby_Ossi, Tema: Hunger Games Quarter Quell
  • Paddington, prao quarter4ever
  • Blacksmithfarm m Cirkus som assistent tema: Stinsen Brinner
  • Niyama
  • Lobelia & Paddington, Tema: Kampen om ringen -Del II Moria Edition
  • Paddington/Bollen, Melodifestival - stadskamp 2016
  • Koppen, Hello Kitty
  • Sasse. Tema: Grimm
  • Blacksmithfarm, assistent: Sasse. Tema: Macken
  • Gabby_Ossi, assistent: glömmerallt. Tema: Angel
  • Artline, Tema: Hunger games
  • Paddington , Assistent: Caisa, Tema: Harry Potter
  • Myrten, Tema: Veckans Brott
  • Niyama, Assistent: Gabby_Ossi, Tema: Watership Down
  • Lobelia, Tema:LoTR - "The battle of the ring part 1"2 sidor och en outsider. Den sanna historien om ringens färd till Vattnadal.
  • glömmerallt, Dentaku och bollen__, Sherlock (den unge SH??)
  • Asko (assistent Artline, mentor Niyama), Tema: Lion King
  • Monstermom (mentor Myrten), Tema: Discworld, jättebautalek med nya specialroller
  • Mirtai, Tema: Buffy
  • Paddington
Praolista:
heartstring

Är det någon som är intresserad av att hoppa på en pågående lek? Vi är inne på dag 3 nu.

Har en, eventuellt två roller som kan ersättas. Skicka PM till mig eller @cirkus vid intresse.

Pågående: Sasse

Intresse:
  • glömmerallt, Assistent @bollen__(om hon fortfarande är intresserad när det är dags) Tema Retro eller annat om deltagarna hellre vill det( Jag tar emot önskemål)
  • Niyama
  • Blacksmithfarm - något av Galenskaparna
  • bollen__
  • Lobelia - Stall Hästlyckan.
  • Paddington - Robinson-Buke Allstars
  • Artline

Nyligen varit:

• TeamLundVer - Bones
  • bollen__
  • Gabby_Ossi, Tema: Hunger Games Quarter Quell
  • Paddington, prao quarter4ever
  • Blacksmithfarm m Cirkus som assistent tema: Stinsen Brinner
  • Niyama
  • Lobelia & Paddington, Tema: Kampen om ringen -Del II Moria Edition
  • Paddington/Bollen, Melodifestival - stadskamp 2016
  • Koppen, Hello Kitty
  • Sasse. Tema: Grimm
  • Blacksmithfarm, assistent: Sasse. Tema: Macken
  • Gabby_Ossi, assistent: glömmerallt. Tema: Angel
  • Artline, Tema: Hunger games
  • Paddington , Assistent: Caisa, Tema: Harry Potter
  • Myrten, Tema: Veckans Brott
  • Niyama, Assistent: Gabby_Ossi, Tema: Watership Down
  • Lobelia, Tema:LoTR - "The battle of the ring part 1"2 sidor och en outsider. Den sanna historien om ringens färd till Vattnadal.
  • glömmerallt, Dentaku och bollen__, Sherlock (den unge SH??)
  • Asko (assistent Artline, mentor Niyama), Tema: Lion King
  • Monstermom (mentor Myrten), Tema: Discworld, jättebautalek med nya specialroller
  • Mirtai, Tema: Buffy
  • Paddington
Praolista:
heartstring

Sidan tre duger inte... :angel:

Jag känner att jag vill ta upp detta som orsakade lite rabalder i leken.

Det står ju inte i reglerna att man inte få låna varandras nick - vilket såklart är en miss, men jag blir lite förundrad att flera inte verkar tycka att det är nån big deal. Jag tänker såhär - det blir ju en möjlighet för de onda som goda faktiskt inte har och då stör det balansen.

Jag tror det kan vara på sin plats att vi har en lite allmän regel diskussion - kanske i anmälningstråden?

Jag känner att jag vill ta upp detta som orsakade lite rabalder i leken.

Det står ju inte i reglerna att man inte få låna varandras nick - vilket såklart är en miss, men jag blir lite förundrad att flera inte verkar tycka att det är nån big deal. Jag tänker såhär - det blir ju en möjlighet för de onda som goda faktiskt inte har och då stör det balansen.

Jag tror det kan vara på sin plats att vi har en lite allmän regel diskussion - kanske i anmälningstråden?

Jag tror inte det är särskilt vanligt förekommande och inte heller att det är en så stor fördel om en ulv hoppar in en kväll för en annan pga tidsbrist. Tvärtom, de goda har ju något att gå på då jämfört med en missad röst. Men är man väldigt noga med att det inte får ske så är det ju bara att skriva det i reglerna.

Jag skulle vilja ha en diskussionen om varningar. Känns jättemärkligt att jag fick en varning för något jag inte ens kan veta är fel - då upplyser man väl först om att det är fel? Dessutom att det var "väldigt otrevligt" trots att jag inte uttryckte mig otrevligt alls, det var ju bara en hastig teori? Och Habina som det hela riktade sig emot tog inte illa upp, om jag förstod rätt.

Jag blev jätteledsen över ett sånt påhopp för jag är alltid rädd för att göra fel och för att folk ska bli arga på mig, alltså IRL också. Och jag brukar vara jättenoga med att inte bryta mot nån regel och jag vill inte spela om man måste "tassa på tå" för att man kan bryta mot nån oskriven regel som man inte vet om. Tycker det är schysstare att skicka ett pm som upplyser om vad som gäller i den leken och inte ett argt om att jag gjort fel och att det är väldigt otrevligt.

Känns jättemärkligt att jag fick en varning för något jag inte ens kan veta är fel
Alltså jag tycker ju att det är helt givet att man inte får låna varandras nick för att skriva röstinlägg?
Liksom att man inte får ha kontakt under lekarna i pm som påverkar lekarna om man inte ha de roller som får ha det?
Båda sakerna kvalificerar som fusk i mina ögon, så jag tyckte inte det var konstigt att du fick en varning för det?
Jag har själv när jag var rätt ny gjort ett liknande misstag att anklaga någon i stridens hetta för att låta bli att rösta, och alla blev jätteupprörda över det för man anklagar inte nån för fusk helt enkelt- så förstod efter det att det är sånt man inte gör.
Jag blev ledsen över mig själv den gången och kontaktade den jag anklagat och bad om ursäkt, vilket jag sedan meddelade LL för jag antog att det var otillåten kontakt, vilket hon också tyckte. Så kickades och ersattes i leken.
Precis som cirkus skriver, det är ju en jättefördel för onda om det skulle vara tillåtet och förskjuter ju balansen massor?
Tycker du att det är rätt och riktigt att man skulle få göra det menar du?

Och Habina som det hela riktade sig emot tog inte illa upp, om jag förstod rätt.
Dessutom så var det inte bara Habina du riktade det emot, utan även indirekt Paddington, vilken jag tycker det är uppenbart tog mycket illa upp, och tom valde att lämna leken ganska omgående?

Alltså jag tycker ju att det är helt givet att man inte får låna varandras nick för att skriva röstinlägg?
Liksom att man inte får ha kontakt under lekarna i pm som påverkar lekarna om man inte ha de roller som får ha det?
Båda sakerna kvalificerar som fusk i mina ögon, så jag tyckte inte det var konstigt att du fick en varning för det?
Jag har själv när jag var rätt ny gjort ett liknande misstag att anklaga någon i stridens hetta för att låta bli att rösta, och alla blev jätteupprörda över det för man anklagar inte nån för fusk helt enkelt- så förstod efter det att det är sånt man inte gör.
Jag blev ledsen över mig själv den gången och kontaktade den jag anklagat och bad om ursäkt, vilket jag sedan meddelade LL för jag antog att det var otillåten kontakt, vilket hon också tyckte. Så kickades och ersattes i leken.
Precis som cirkus skriver, det är ju en jättefördel för onda om det skulle vara tillåtet och förskjuter ju balansen massor?
Tycker du att det är rätt och riktigt att man skulle få göra det menar du?

Fast vilka som får ha kontakt framgår av reglerna/rollbeskrivningar? Samma att man ska rösta och hur.

Nej, jag tycker inte det förskjuter balansen massor som sagt. Det är ju bra för goda att ha något att gå på, en missad röst är ju ingenting.

Om det är rätt och riktigt får väl varje LL bestämma. Jag har inga problem med att någon täcker upp för nån annan, bättre än missad röst som sagt. Det viktiga är väl att det framgår vad som gäller.

Du kontaktade ju någon fast du antog att det var otillåten kontakt? Jag bad också om ursäkt, dock i tråden.

Eftersom det skett i tidigare lekar så tycker jag inte att man kan se det som självklart att det är förbjudet, jag har aldrig hört nån nämna att det inte är tillåtet.

Dessutom så var det inte bara Habina du riktade det emot, utan även indirekt Paddington, vilken jag tycker det är uppenbart tog mycket illa upp, och tom valde att lämna leken ganska omgående?

Jo, jag riktade mig mot Habina. Jag hade ingen koll på vem den andra då skulle vara, det var Paddan själv som klev fram och skrev att det var hon.

Jag tror inte det är särskilt vanligt förekommande och inte heller att det är en så stor fördel om en ulv hoppar in en kväll för en annan pga tidsbrist. Tvärtom, de goda har ju något att gå på då jämfört med en missad röst. Men är man väldigt noga med att det inte får ske så är det ju bara att skriva det i reglerna.

Jag skulle vilja ha en diskussionen om varningar. Känns jättemärkligt att jag fick en varning för något jag inte ens kan veta är fel - då upplyser man väl först om att det är fel? Dessutom att det var "väldigt otrevligt" trots att jag inte uttryckte mig otrevligt alls, det var ju bara en hastig teori? Och Habina som det hela riktade sig emot tog inte illa upp, om jag förstod rätt.

Jag blev jätteledsen över ett sånt påhopp för jag är alltid rädd för att göra fel och för att folk ska bli arga på mig, alltså IRL också. Och jag brukar vara jättenoga med att inte bryta mot nån regel och jag vill inte spela om man måste "tassa på tå" för att man kan bryta mot nån oskriven regel som man inte vet om. Tycker det är schysstare att skicka ett pm som upplyser om vad som gäller i den leken och inte ett argt om att jag gjort fel och att det är väldigt otrevligt.

Jo, det är en stor fördel - en röst till som goda inte har möjlighet att ordna.

Men hur ska man upplysa om att något är fel om man inte gör det i ett PM?
Sen kanske formuleringarna blir lite tuffare iom att någon blev så ledsen att den lämnade leken efter att ha blivit anklagad för att fuska - den personens tolkning - även om det inte var din mening.

Det kanske har hänt tidigare - men jag minns det i allafall inte så det måste ha varit länge sedan, jag tror inte många av de som leker nu minns att det har hänt

Sen tror jag att vi har oerhört olika syn på detta med att låna ut sitt nick. För mig är det lika otänkbart som att ha en PM konversation om leken med en annan deltagare som man tror är på sin sida - inte heller en skriven regel alla gånger, men självklart.

Det är därför jag tror att det är bra att vi tar upp såna här saker så att vi så att säga är på samma startpunkt från början.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 776
Senast: qitis
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 756
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
17 841
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 018
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka