Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
tack för omtankenTa det försiktigt! Börja inte få för dig att björnar har mjuk stoppning att landa på.![]()
Nej?Nu har väl ändå "tidig kväll" passerat? @Sasse
Nattuggla
När ska man annars vara vaken menar du?Nattuggla
Svårt att leka utan lek, men nu är ju den biten åtgärdad. Eller snart, när vi fått rollerna.När ska man annars vara vaken menar du?
Leken är uppe nu. Jag kan tydligen inte länka till den dock. Någon annan som kan?
Jag känner att jag vill ta upp detta som orsakade lite rabalder i leken.
Det står ju inte i reglerna att man inte få låna varandras nick - vilket såklart är en miss, men jag blir lite förundrad att flera inte verkar tycka att det är nån big deal. Jag tänker såhär - det blir ju en möjlighet för de onda som goda faktiskt inte har och då stör det balansen.
Jag tror det kan vara på sin plats att vi har en lite allmän regel diskussion - kanske i anmälningstråden?
Alltså jag tycker ju att det är helt givet att man inte får låna varandras nick för att skriva röstinlägg?Känns jättemärkligt att jag fick en varning för något jag inte ens kan veta är fel
Dessutom så var det inte bara Habina du riktade det emot, utan även indirekt Paddington, vilken jag tycker det är uppenbart tog mycket illa upp, och tom valde att lämna leken ganska omgående?Och Habina som det hela riktade sig emot tog inte illa upp, om jag förstod rätt.
Alltså jag tycker ju att det är helt givet att man inte får låna varandras nick för att skriva röstinlägg?
Liksom att man inte får ha kontakt under lekarna i pm som påverkar lekarna om man inte ha de roller som får ha det?
Båda sakerna kvalificerar som fusk i mina ögon, så jag tyckte inte det var konstigt att du fick en varning för det?
Jag har själv när jag var rätt ny gjort ett liknande misstag att anklaga någon i stridens hetta för att låta bli att rösta, och alla blev jätteupprörda över det för man anklagar inte nån för fusk helt enkelt- så förstod efter det att det är sånt man inte gör.
Jag blev ledsen över mig själv den gången och kontaktade den jag anklagat och bad om ursäkt, vilket jag sedan meddelade LL för jag antog att det var otillåten kontakt, vilket hon också tyckte. Så kickades och ersattes i leken.
Precis som cirkus skriver, det är ju en jättefördel för onda om det skulle vara tillåtet och förskjuter ju balansen massor?
Tycker du att det är rätt och riktigt att man skulle få göra det menar du?
Dessutom så var det inte bara Habina du riktade det emot, utan även indirekt Paddington, vilken jag tycker det är uppenbart tog mycket illa upp, och tom valde att lämna leken ganska omgående?
Jag tror inte det är särskilt vanligt förekommande och inte heller att det är en så stor fördel om en ulv hoppar in en kväll för en annan pga tidsbrist. Tvärtom, de goda har ju något att gå på då jämfört med en missad röst. Men är man väldigt noga med att det inte får ske så är det ju bara att skriva det i reglerna.
Jag skulle vilja ha en diskussionen om varningar. Känns jättemärkligt att jag fick en varning för något jag inte ens kan veta är fel - då upplyser man väl först om att det är fel? Dessutom att det var "väldigt otrevligt" trots att jag inte uttryckte mig otrevligt alls, det var ju bara en hastig teori? Och Habina som det hela riktade sig emot tog inte illa upp, om jag förstod rätt.
Jag blev jätteledsen över ett sånt påhopp för jag är alltid rädd för att göra fel och för att folk ska bli arga på mig, alltså IRL också. Och jag brukar vara jättenoga med att inte bryta mot nån regel och jag vill inte spela om man måste "tassa på tå" för att man kan bryta mot nån oskriven regel som man inte vet om. Tycker det är schysstare att skicka ett pm som upplyser om vad som gäller i den leken och inte ett argt om att jag gjort fel och att det är väldigt otrevligt.